جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
دسته: سلامت زنان
افتادگی واژن چیست
افتادگی واژن چیست / علائم، علت و درمان بیرون افتادگی واژن

بسیاری از بانوان با مشکل افتادگی واژن دست و پنجه نرم می‌کنند که درواقع وضعیتی است که در آن واژن از موقعیت خود خارج می‌شود و معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌ها و ماهیچه‌های لگن ضعیف شده و بیش از حد کشیده می‌شوند. این بیماری در افرادی که چندین بار زایمان طبیعی داشته و یائسه شده‌اند، شایع‌تر است.

میلاد توکلی
۲۶ / ۱۲ / ۰۲
سونوگرافی هفته 31 بارداری برای چیست
هفته ۳۱ ام بارداری / سونوگرافی هفته ۳۱ بارداری برای چیست

در هفته 31 ام بارداری درواقع شمارش معکوس شروع شده است و تخمین زده می‌شود که 9 تا 10 هفته دیگر کوچولوی شما به دنیا می‌آید. البته بسته به شرایط فردی، ممکن است تنها شش هفته تا زمان زایمان باقی مانده باشد.

تیم تحریریه
۲۴ / ۱۲ / ۰۲
هفته سی ام بارداری چی بخوریم
هفته ۳۰ بارداری / هفته سی ام بارداری چی بخوریم

هفته 30 بارداری یک نقطه عطف مهم در بارداری شما است. تنها 10 هفته تا موعد مقرر باقی مانده است، اما هنوز تغییرات زیادی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک، توصیه هایی در مورد علائم بارداری، وضعیت جنین و برخی نکات و تنظیمات سبک زندگی و همچنین اینکه در هفته سی ام بارداری چی بخوریم  می‌توانید ادامه این مطلب از سری مقالات هفته به هفته بارداری را بخوانید.

میلاد توکلی
۱۹ / ۱۲ / ۰۲
هفته ۲۹ بارداری یعنی چند ماهگی
هفته ۲۹ بارداری / هفته ۲۹ بارداری یعنی چند ماهگی؟

آیا احساس هیجان می‌کنید یا عصبی هستید؟خب باید بدانید که حاملگی انواع احساسات را تحریک می‌کند. پس در هفته 29 بارداری شما هم ممکن است بسیار ناراحت باشید یا هیجان زده باشید.

تیم تحریریه
۰۹ / ۱۲ / ۰۲
هفته 28 بارداری
هفته ۲۸ بارداری / زایمان در هفته ۲۸ بارداری

هفته ۲۸ بارداری درواقع شروع سه ماهه سوم باردرای است. از هفته 28 تا 36 بارداری، قرار ملاقات های دوران بارداری شما هر 2 تا 3 هفته یکبار خواهد بود.

میلاد توکلی
۲۱ / ۱۲ / ۰۲
هفته بیست و هفتم بارداری
هفته بیست و هفتم بارداری یعنی ماه چندم

در هفته بیست و هفتم بارداری، مادران باردار با توجه به نزدیک شدن به سه ماهه سوم بارداری و البته تاریخ زایمان، ترکیبی از احساسات از جمله هیجان و دلهره را تجربه می‌کنند. در طول این مرحله، زنان با تغییرات و علائم مختلف جسمی، روحی و روانی روبرو می‌شوند که بخشی از پیشرفت طبیعی در بارداری است. در ادامه با مراحل و تغییرات هفته 27 بارداری  بیشتر آشنا خواهید شد. ضمن اینکه هفته بیست و هفتم بارداری یعنی ماه چندم را نیز خواهیم گفت.

تیم تحریریه
۲۰ / ۱۲ / ۰۲
هفته بیست و ششم بارداری
هفته بیست و ششم بارداری / شکل جنین در هفته ۲۶ بارداری

در طول سفر هیجان انگیزتان به سمت سه ماهه سوم و هفته بیست و ششم بارداری ممکن است متوجه تغییر کوچکی در سطح انرژی خود شوید و احتمالاً عدم هماهنگی جزئی را در بدن خود تجربه کنید. اما نگران نباشید، این احساسات کاملا طبیعی هستند! حمل وزن اضافی گاهی اوقات باعث می‌شود کمی احساس خستگی کنید و با رشد برآمدگی در شکم، مرکز ثقل شما به طور طبیعی تغییر می‌کند و بر حس تعادل شما تأثیر می‌گذارد.

میلاد توکلی
۲۸ / ۱۱ / ۰۲
درمان افتادگی رحم
همه راه های درمان افتادگی رحم

افتادگی رحم از سری مشکلات زنانگی است که عموماً پس از دوره‌های زایمان و یا افزایش وزن و حتی کهنسالی رخ می‌دهد. افتادگی رحم درواقع وضعیتی است که در آن رحم از موقعیت طبیعی خود به داخل کانال واژن می‌رود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله همه راه های درمان افتادگی رحم را بررسی خواهیم کرد.

میلاد توکلی
۲۶ / ۱۲ / ۰۲
از کجا بدونم افتادگی رحم دارم
از کجا بدونم افتادگی رحم دارم؟

از کجا بدونم افتادگی رحم دارم ؟ خب این سوالی است که بسیاری از مادران و خانم‌ها از دوستان و آشنایان خود می‌پرسند و از هر فردی یک پاسخ خواص می‌شنوند. درواقع افتادگی رحم زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌ها و رباط‌های کف لگن کشیده و ضعیف می‌شوند. به همین دلیل، رحم به داخل واژن لغزیده یا از آن بیرون می‌زند. افتادگی رحم معمولاً بر زنانی که یائسه شده‌اند یا چند زایمان واژینال داشته‌اند اثر می‌گذارد.

میلاد توکلی
۲۶ / ۱۲ / ۰۲
کیست بارتولن چیست
کیست بارتولن چیست / علائم کیست بارتولن و راه های درمان آن

کیست بارتولن یک توده کوچک پر از مایع است که می‌تواند در یک یا هر دو طرف دهانه واژن، جایی که غدد بارتولین قرار دارد، تشکیل شود. غدد کوچک هستند و نقش آن‌ها تولید مایع روان کننده واژن است.

میلاد توکلی
۱۶ / ۱۱ / ۰۲
هفته بیست و پنجم بارداری
هفته بیست و پنجم بارداری یعنی چند ماهگی

در هفته بیست و پنجم بارداری همه چیز بسیار واقعی‌تر و ملموس‌تر می‌شود زیرا شما رسما از نیمه راه گذر کرده‌اید و در برخی موارد، طبیعی است که در مورد تغییراتی که در بدن شما اتفاق می‌افتد نیز احساس اضطراب کنید. دانستن تغییرات خودتان اتفاقاتی که برای جنین در این هفته می‌افتد به شما کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشید و با خیال راحت ادامه مسیر را طی کنید.

میلاد توکلی
۲۰ / ۱۲ / ۰۲
هفته بیست و چهارم بارداری
هفته بیست و چهارم بارداری و حرکات جنین

احتمالا اکنون که در هفته بیست و چهارم بارداری هستید بتوانید با گذاشتن دست خود روی شکمتان حرکت کودک خود را از بیرون احساس کنید.

میلاد توکلی
۲۰ / ۱۲ / ۰۲