جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
دسته: اختلالات خواب و بدخوابی
اینسومنیا چیست؟
بی‌خوابی یا اینسومنیا چیست؟

بی‌خوابی یک اختلال خواب است که به طور منظم میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. فردی که به اینسومنیا دچار است، به سختی می‌تواند به خواب برود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، بزرگسالان بسته به سن خود به حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب در هر دوره ۲۴ ساعته که معادل یک روز است، نیاز دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ٢۵ درصد از مردم هر سال بی‌خوابی را تجربه می‌کنند، اما حدود ۷۵ درصد از این افراد، با بی‌خوابی خود مشکل جدی پیدا نمی‌کنند. بی‌خوابی در کوتاه مدت می‌تواند به خستگی در طول روز، عدم تمرکز و مشکلات دیگر منجر شود و در دراز مدت، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد. این متن به تعریف اینسومنیا یا بی‌خوابی و همچنین علل، علائم، تشخیص و درمان آن می‌پردازد.

ندا ناجی
۰۷ / ۰۳ / ۰۲
تاثیرات کم خوابی بر بدن
کم خوابی چه تاثیراتی بر بدن دارد؟

کم خوابی امروزه به یک مسئله رایج در جوامع تبدیل شده که بسیاری از افراد فکر می‌کنند هیچ آسیب طولانی مدتی بر سلامتی ندارد؛ اما آیا این حقیقت دارد؟ آیا کم خوابی اثرات فیزیکی پایداری بر بدن انسان دارد؟ اگر خواب کافی به اندازه رفع نیاز بدن نداشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ واقعیت این است که اختلالات خواب از جمله کم خوابی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی سیستم عصبی، سلامت جسمی، تغییرات هورمونی و... اثرگذار است و می‌تواند نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی انسان‌ها داشته باشد. برای طرح سوالات خود در زمینه کم خوابی می‌توانید از مشاوره آنلاین کمک بگیرید.

سارا صاحبی
۱۷ / ۰۳ / ۰۲
نارکولپسی
نارکولپسی یا حمله خواب چیست و چه علائمی دارد؟

نارکولپسی یا حمله خواب، یک اختلال خواب مزمن است که با خواب‌ آلودگی شدید در طول روز و حملات ناگهانی خواب مشخص می‌شود. افراد مبتلا به نارکولپسی غالبا برای بیدار ماندن برای مدت زمان طولانی به مشکل برمی‌خورند. این افراد ممکن است در هر زمان و در طول هر نوع فعالیتی ناگهان به خواب بروند. این حملات ناگهانی می‌تواند اختلالات جدی در برنامه روزانه شما ایجاد کند و باعث مشکلات مختلفی در مدرسه، محل کار و محیط اجتماعی شود. همچنین خطر تصادفات و جراحات جدی را نیز افزایش دهد. اینکه علائم حملات خواب چند بار در روز و به چه شدت رخ می‌دهد، می‌تواند متفاوت باشد. درک انواع نارکولپسی و علائم، علل، تشخیص و درمان آن‌ها می‌تواند بیماران و عزیزانشان را برای مقابله موثرتر با آن توانمند سازد.

پشتیبانی حال
۲۷ / ۰۸ / ۰۲
خوب خوابیدن
خوب خوابیدن – چگونه خوب بخوابیم؟

بیشتر افراد بعد از یک خواب شبانه نامناسب، احساس خواب آلودگی، خستگی و بدخلقی می‌کنند. بی قراری شبانه و خستگی صبحگاهی ممکن است با افزایش سن و تغییر الگوی خواب تغییر کند و بیشتر اتفاق بیفتد. این موضوع در زنان در دوران یائسگی و درگیری با علائم آن بیشتر مشاهده می‌شود. همه ما هر از چند گاهی در خوب خوابیدن به مشکل بر می‌خوریم؛ اما وقتی بی‌خوابی به صورت مداوم تکرار شود، به یک مشکل واقعی تبدیل خواهد شد. فراتر از خستگی و بدخلقی، این کمبود خواب می‌تواند تاثیرات جدی بر سلامت ما گذاشته و احتمال ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. اگر در زمینه خواب به راهنمایی تخصصی پزشکی نیاز دارید، می‌تواند از مشاوره آنلاین حال استفاده کنید.

سارا صاحبی
۲۱ / ۰۶ / ۰۲
خواب راحت با چند راهکار ساده و موثر
خواب راحت با چند راهکار ساده و موثر

خواب بخش بزرگ و مهمی از زندگی ماست، چون به طور مستقیم و غیر مستقیم بر سلامت روحی و جسمی ما اثر می‌گذارد. بنابراین داشتن خواب راحت یک اولویت اساسی است. به جرات می‌توان گفت داشتن خواب راحت بخش مهم لذت بردن از زندگی است.

سارا صاحبی
۰۷ / ۰۳ / ۰۲
علت خواب زیاد
۶ علت خواب زیاد در زنان و مردان + درمان و راهکارهای کاربردی

آیا تا به حال از زیاد خوابیدن کلافه شده‌اید، و به دنبال دلیل خواب زیاد خودتان بود‌ه‌اید؟ دربارۀ زیان‌های کم‌خوابی خیلی شنیده‌ایم، اما آیا پرخوابی هم ممکن است مضر باشد؟ شاید به نظرتان برسد که پرخوابی جز اینکه شما را از کارهایتان عقب بیندازد، ضرر دیگری ندارد؛ اما این طور نیست. پرخوابی هم می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.

سارا صاحبی
۲۴ / ۰۵ / ۰۲
چطور خواب باکیفیت و عمیق داشته باشیم
چرا وقتی از خواب بیدار میشیم خسته ایم؟

چند اشتباه رایج که باعث خواب بی‌کیفیت می‌شوند صبح از خواب که بیدار می‌شوید هنوز هم احساس خستگی می‌کنید؟ احساس می‌کنید انرژی کافی ندارید و از کمبود خواب رنج می‌برید؟ نداشتن خواب عمیق و کافی در شب مشکلی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.اگر در بدن خودتان، ذهن‌تان، اندام‌تان و تقریبا در هر قسمت از زندگی‌تان ناخوش احوالی‌ای پیش آید و دنبال علتش بگردید،‌ یکی از مواردی که در علل همه مشکلات پیدا می‌کنید، خواب بی کیفیت است.

پشتیبانی حال
۰۷ / ۰۳ / ۰۲
مشاوره-آنلاین-بی خوابی
ترفندهای آرام کردن ذهن هنگام بی خوابی

من از زمان تولد خواب راحتی داشتم ، اما از سن 20 سالگی با یک مشکل جدید مواجه شدم : شبها خوابم نمی برد . مجموعه ای از تغییرات بزرگ درزندگی ام  مانند :  ازدواج ، خانه جدید ، شغل و توله سگ - ذهن آرام مرا یک باره به ذهن نگران و لیست کارهای انجام نشده درآن  تبدیل کرد.من تنها نیستم. تلاش برای خوابیدن در شب یک مشکل قدیمی است.

پشتیبانی حال
۲۵ / ۱۱ / ۰۱