جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چند و چون اعتماد به زنان در محیط کار

مواردی که باید به عملکرد خانم ها اعتماد کرد منابع:
تاریخ بروزرسانی : ۰۷ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

به عنوان یک رئیس شرکت، همکار، دوست یا همسر آیا اعتماد به خانم ها در وجودتان جاری است؟

شناختن افراد و فهمیدن اینکه آیا قابل اعتماد هستند یا خیر؛ نیازمند زمان است. اما همیشه راه‌های ساده‌تری برای تشخیص آن وجود دارد. به نظر شما خانم‌ها در چه زمینه‌هایی قابل اعتماد هستند؟

در این مطلب قصد داریم در مورد اعتماد به خانم‌ها و عملکردهایشان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

اعتماد به بانوان در محیط کار

واقعیت این است که اغلب اعتماد به خانم ها از سمت آقایان کم است. این فرکانس به صورت برگشت‌پذیر هم باعث بی‌اعتمادی خانم‌ها نسبت به مردان می‌شود. این بی‌اعتمادی بیشتر در حالتی به چشم می‌آید که مردان مدیر و خانم‌ها زیر مجموعه‌ای از پرسنل‌شان باشند.

اما دلیل این عدم اعتماد به خانم ها چیست؟ آیا واقعا نمیتوان به عملکرد خانم‌ها در محیط کار اعتماد کرد؟ اگر بی‌اعتمادی را یک رفتار در نظر بگیریم این رفتار تابعی از تفکرات، باورها و ذهنیات درونی افراد جامعه و به طبع مردان است. بیایید با برخی کلیشه‌های ذهنی رایج در مورد کارمندهای خانم شروع کنیم.

اعتماد به خانم ها

اعتماد به طرف مقابل یک مسئله دو نفره است.

مردان معتقدند که خانم‌ها همیشه فرزند و خانواده را در اولویت بالاتری نسبت به کارشان قرار می‌دهند.

مثلا اگر قرار باشد کودکشان را از مدرسه به خانه ببرند، مشتری شرکت باید تا روز بعد منتظر رسیدگی به پرونده‌اش معطل بماند.

بیشتر بخوانید: تست کرونا در منزل

برخی دیگر از این کلیشه‌ها را در ادامه با هم می‌خوانیم:

  • خانم‌ها دقیقا از مرخصی زایمانشان موقعی استفاده می‌کنند که قرار است شرکت یک دفتر یا شعبه جدید را افتتاح کند.
  • زمانی مرخصی ساعتی می‌گیرند که مسئولیتی فوری به آنها می‌سپارید و باید تا قبل از پایان ساعت کاری به آن رسیدگی کنند.
  • این کلیشه‌های خودساخته ذهنی تا جایی ادامه پیدا کرده‌اند که حتی شرط استخدام خانم‌ها در برخی مشاغل عدم تاهل یا نداشتن فرزند است. زیرا فکر می‌کنند داشتن کودک باعث می‌شود تا خانم‌ها در کارشان کم بگذارند.
  • کارمندان خانم به تجارت و کسب و کار متعهد نیستند.

این در حالی است که هیچ یک از این دلایل برای تمامی خانم‌ها قابل اثبات نیستند و برعکس آن حتی برای کارکنان مرد هم ممکن است پیش بیاید. به عنوان مثال همه افراد (خانم‌ها و آقایان) مریض می‌شوند و هیچ کدام از بیماری‌ها برای ایجاد شدن با بخش مدیریت شرکت‌ها هماهنگی قبلی انجام نمی‌دهد.

در حـال حاضر می‌دانیم که اعتماد به خانم ها در مقایسه با آقایان کمتر است. اما افزایش اعتماد به خانم ها را رقم بزنیم؟

اعتماد به خانم ها

اعتماد به خانم ها نسبت آقایان کمتر است.

بیشتر بخوانید: پوکی استخوان

چطور به عملکرد خانم‌ها اعتماد کنیم؟

در قدم اول تفکیک جنسیتی را کنار بگذارید. همه افراد میتوانند دروغ بگویند. این موضوع نمی تواند مانعی برای اعتماد به خانم ها باشد. اگر با شنیدن دروغ از هر فرد اعتمادتان نسبت به او کاسته می‌شود فرقی ندارد آن فرد خانم باشد یا یک مرد. به جای جداسازی جنسیتی بهتر است رفتارهای یک فرد (خانم یا آقا) قابل اعتماد را بشناسید بر اساس این رفتارها در موردشان قضاوت کنید.

در ادامه برخی از ویژگی‌های یک فرد قابل اعتماد آورده شده است:

  • داشتن رفتار قابل اعتماد

کسی که در همه موقعیت‌ها رفتاری یکسان و بدون تناقض دارد، یک فرد معتبر است. اعتماد به خانم ها که رفتاری یکپارچه و منسجم دارد نشان از بلوغ رفتاری خود شما دارد. این افراد از شخصیت بالایی برخوردارند، خودشان را بالاتر و برتر از سایرین نمی‌دانند، در عوض راحت گفتگو می‌کنند و فروتن هستند.

مواردی که باید به عملکرد خانم ها اعتماد کرد منابع:

خانم ها به نسبت آقایان از فروتنی بیشتری برخوردار هستند.

  • سازگاری شخصیت

همه ما ممکن است روزهای بدی را پشت سر بگذاریم. اما توانایی مثبت اندیشی در روزهای منفی یک تفاوت بزرگ است. اگر فردی جدای از جنسیتش چنین عملکردی دارد و همیشه و در بدترین موقعیت‌ها تصمیماتی هوشمندانه می‌گیرد؛ میتوانید به او اعتماد کنید. چنین افرادی همیشه و در همه حـال (منزل، محیط کار و..) خودشان هستند و به چیزی وانمود نمی‌کنند.

  • دلسوز و مهربان

افراد قابل اعتماد با کفش‌های دیگران راه می‌روند، به فکر سایرین هستند و از قضاوت کردنشان دوری می‌کنند. از اطرافیانشان مراقبت می‌کنند. به دنبال افزایش اعتماد به نفس شان هستند و زمانی که به آنها نیاز دارید در دسترس هستند.

  • مدیر و مدبر بودن

افراد قابل اعتماد همیشه در حـال یادگیری و رشد هستند. آنها می‌دانند که همیشه جایی برای یادگیری وجود دارد. به همین دلیل از تمامی راه‌های موجود برای الهام بخش بودن استفاده می‌کنند. همینطور این دانش و تجربه را با سایرین به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر بدانید: تله بی اعتمادی را بشناسید و درمان کنید.

اعتماد سازی بانوان

مدبر بودن در بانوان و آقایان دیده می‌شود.

  • محترم و صادق

افراد قابل اعتماد به خودشان و دیگران احترام می‌گذارند و معتقدند باید به تمامی انسان‌ها احترام گذاشت. آنها برای مجبور کردن سایرین از تکنیک‌های بی‌احترامی، تحقیر یا ترساندنشان استفاده نمی‌کنند بلکه دارای رفتارها و ارزش‌های خوب و مثبتی هستند. همینطور خودشان را به گونه‌ای که هستند نشان می‌دهند. نقاط ضعف خودشان را مانند نقاط قوتشان تایید می‌کنند و وانمود نمیکنند که دانای کل هستند.

  • روحیه سپاسگزاری

افراد قابل اعتماد ارزش اعتماد را به خوبی می‌دانند و به دلیل اعتمادتان از شما قدردانی می‌کنند. آنها دوستان، خانواده و همکاران خود را مورد تشویق و حمایت قرار می‌دهند؛ بدون اینکه در عوض آن چیزی را درخواست کنند.

پیشنهاد حالی

برای اعتماد کردن به خانم‎ها و عملکردشان بهتر است نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم. در حـال حاضر خانم‌ها هم پای مردان و اغلب بیشتر از آنها مسئولیت‌های زندگی و کارهایشان را به دوش می‌کشند. اگر تنها کمی واقع بینی را چاشنی تفکرمان کنیم به یاد می‌آوریم که مسئولیت‌پذیری هم یکی از صفات بارز افراد قابل اعتماد است. دفعه بعدی که خواستید قابل اعتماد بودن یا نبودن عملکرد خانم‌ها را بررسی کنید به جای تایید روی باورهای نادرست و قدیمی موجود در جامعه راه دیگری را انتخاب کنید. بهتر است برخی از ویژگی‌های یک فرد قابل اعتماد مانند مسئولیت‌پذیری، صداقت، داشتن تفکری سازنده و مثبت، هوشمندی، مدیریت و.. را در او جستجو کنید. اگر هر فردی جدای از جنسیتش دارای چنین فاکتورهای شخصیتی باشد میتوانید به عملکردش در زندگی و محیط کار به خوبی اعتماد کنید.

سوالات متداول

ویژگی‌های افراد قابل اعتماد چیست؟

محترم و صادق هستند و حس مسئولیت پذیری دارند. سازگاری شخصیت دارند و مدیر و مدبر هستند.

چطور به عملکرد خانم ها اعتماد کنیم ؟

باید نگاه جنسیت زده را کنار بگذاریم و بدانیم اشتباه از هر دو جنس میتواند سر بزند. مثلا هر دو می‌توانند دروغ بگویند.

منابع

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات