جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۵ راه ساده برای تبدیل شدن به فردی خوش بین

راههای-خوش-بین-بودن
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

واضح است که آنچه در مغز شما اتفاق می افتد بر روی بدن شما تأثیر می گذارد . نگاه کردن به نیمه روشن و خوش بین بودن همیشه آسان نیست، اما بعضی از دلایل عملی وجود دارد که چرا شما باید یک دیدگاه خوش بینانه اتخاذ کنید.


تصویر خدمات اقساطی

مزایای خوش بین بودن

هنگامی که شما در مورد چیزهایی که پیش رویتان است تفکر مثبت را در پیش می گیرید، می توانید احساس لذت بیشتری را در حـال حاضر داشته باشید، و احتمالا با مشکلات روحی کمتری روبرو خواهید شد. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط خوبی بین خوش بینی و منافع مثبت بهداشتی، مانند : کنترل بهتر بر روی وزن ، سطح قند خون سالم و کاهش احتمال بیماری قلبی وجود دارد.

همان مطالعه که توسط دانشکده پزشکی Feinberg دانشگاه نورث وسترن انجام شده است، همچنین نشان می دهد که مثبت بودن می تواند نقش مهمی در سازگاری با بیماری های مزمن بازی کند.
اگر چه خوش بینی دارای مزایای قابل توجه است، اما مثبت بودن همیشه آسان نیست.

در حقیقت، برخی ممکن است احساس کنند تفکر درباره بدترین سناریوها ساده تر است و در عین حـال نکات منفی و نقص در همه چیز توجه کنند . اما چه اتفاقی می افتد اگر بتوانید فقط برای یک روز ذهن تان را به طرف دیگر بچرخانید ؟ بر طبق یک مطالعه، انجام تمرینات پنج دقیقه ای در هر روز که در آن شما آینده خود را به طور مثبت تجسم می کنید می تواند به طور قابل توجهی پس از دو هفته تمرین باعث افزایش خوش بینی تان شود .

این تمرین به همین سادگی است .
روش های ساده دیگری برای آموزش دادن به خود برای تبدیل شدن به فردی مثبت تر وجود دارد، با هدف احساس خوشحالی ، رضایت و آرامش بیشتر در زندگی تان – بدون توجه به آنچه در زندگی شخصی یا حرفه ای شما اتفاق می افتد. که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

  1. تشخیص و بازتاب یک رویداد مثبت بطور روزانه

این می تواند به صورت یک سپاسگذاری ساده،  یادداشت یک رویداد مثبت در وقایع روزانه تان ، یا حتی در طی مکالمه بین دوستان مطرح شود. شکرگزاری روزانه نیز یک راه عالی برای ترویج تفکر مثبت است.

  1. شناسایی یک توانایی شخصی

به جای تمرکز بر روی مواردی که در آنها ضعیف هستید یا جایی که در طی یک روز در آنجا اشتباه کرده اید، دوباره سعی کنید تا نقاط قوت شخصیت منحصر به فرد خود را ببینید و از آنها استفاده کنید شاید این یک استعداد پنهانی، زمینه تخصصی و یا شخصیت خاصی را دارا باشید.

نقاط-قوت

  1. یک هدف قابل دستیابی تعیین کنید و به پیشرفت خود توجه داشته باشید.

هیچ چیز نمیتواند ذهن یک فرد را منفی کند هنگامی که به سمت یک هدف معین درحال حرکت است . برای داشتن احساس اعتماد به نفس و شادی بیشتر، اهداف قابل دستیابی مانند یک هدف کوچک را که می توانید به آن دست یابید، تعیین کنید و هر پیشرفت کوچکی را در طول مسیر جشن بگیرید.

  1. برای مثبت بودن ، وضعیت های پراسترس را به فرصت تبدیل کنید.

شاید شما این جمله را شنیدید: “هنگامی که یک درب بسته می شود دری دیگر باز می شود.” این ساده است، اما بازبینی مجدد یک رویداد در شرایط مثبت میتواند راهنمای خوبی برایتان در شرایط دشوار باشد با سفردر جاده هایی که در آنها کمتر مسافرت کرده اید ، شما قادر به تجربه مکان های جدیدی هستید که درغیر اینصورت آنها را تجربه نمی کردید.

  1. تمرین مدیتیشن یا تاثیرگذاری بر روی ذهن

هنگامی که شما در اینجا و در حـال حاضر به جای گذشته یا آینده تمرکز می کنید، به خودتان اجازه می دهید تا از هر روزتان و تجربیات جدید لذت ببرید. برلذت بردن از تمام لحظات کوچک در طول روز خود تمرکز کنید و آگاهانه انتخاب کنید که آنها را اذعان کنید.

خوش بینی را در عمل تمرین کنید

تغییر هرگز آسان نیست، اما هر روز زمان کمی از وقت خود را برای تنظیم دوباره ذهن و افکار خود بگذارید ، این می تواند یک تاثیر مثبت بر روی شما در دراز مدت بگذارد . یک تغییر کوچک در تفکر و روال روزانه شما می تواند در طول زمان شما را به یک شخص خوش بین تر تبدیل کند.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورت» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورت» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

hedie rajabi

5 سال پیش

این روش هایی که نوشته بودین من اصلا نمیدونستم امیدوارم بتونم با این روش ها فرد خوش بین تری بشم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

دوست من، از اینکه موجب ارتقای آگاهی شما بوده ایم، بسیار خوشحالیم. از توجه شما سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات