جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
دسته: کودک و نوجوان
تریزومی 18 چیست
تریزومی ۱۸ چیست / علائم سندرم ادوارد و راه پیشگیری از آن

تریزومی 18 زمانی رخ می‌دهد که به جای دو نسخه معمول یک نسخه اضافی از کروموزوم 18 در هر سلول بدن وجود داشته باشد. این وضعیت با طیف گسترده ای از ناتوانی های جسمی و ذهنی همراه است و نام آن از جان هیلتون ادواردز گرفته شده است، پزشکی که اولین بار آن را در سال 1960 توصیف کرد.

میلاد توکلی
۲۰ / ۱۰ / ۰۲
درمان سوختگی پای نوزاد
۱۳ راه درمان سوختگی پای نوزاد

سوختگی پای نوزاد می تواند از منابع مختلفی ناشی شود، از عوامل بیولوژیکی گرفته تا حساسیت. تشخیص سریع و یتفنم بهترین راه درمان باعث آرامش نوزاد و البته خود پدر و مادر خواهد شد. در ادامه درباره علت های ایجاد سوختگی و راه های درمان سوختگی پای نوزاد صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
۰۴ / ۱۰ / ۰۲
بیماری کاوازاکی
بیماری کاوازاکی؛ عوارض، نشانه ها و راه های درمان آن

داستان بیماری کاوازاکی به گونه‌ای است که به والدین می‌گوید هرچه سریع‌تر باید پس از مشاهده علائم، به پزشک مراجعه کرده و درمان را شروع کنند. با درمان سریع، اکثر کودکان بدون هیچ اثر ماندگاری بهبود می‌یابند و به همین جهت شناخت علائم و عوارض این بیماری و همچنین راه‌های درمان آن بسیار مهم است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

میلاد توکلی
۰۳ / ۱۰ / ۰۲
ترس از تاریکی در کودکان
چگونه ترس از تاریکی در کودکان را از بین ببریم

تصور کنید کودک هستید. تنها در تخت دراز کشیده اید و هوا تاریک است. احتمالا شما نیز کمی می‌ترسید!. برای ما، به عنوان والدین کودکان بسیار مهم است که شدت این ترس را درک کنیم و آن را «احمقانه» یا «غیرمنطقی» تلقی نکنیم. برای کودکی که در این ترس زندگی می کند، این ترس بسیار واقعی است. ما باید فانوسی باشیم که تاریکی آن‌ها را از بین می‌برد و ترس های آن‌ها را ریشه کن می‌کند. صبوری و همدلی در این راه می‌تواند بسیار مفید بوده و کودک را از ترسی که ممکن است در آینده نیز گریبان‌گیر آن شود، نجات دهیم.

میلاد توکلی
۰۴ / ۰۹ / ۰۲
بی اشتهایی کودکان
بی اشتهایی کودکان را قبل از دیر شدن درمان کنید

بی اشتهایی کودکان در جامعه امروزی، بحثی بسیار مهم است زیرا بسیاری از والدین با این مشکل مواجه هستند. در حالی که ممکن است درک آن دشوار باشد، اما کودکان زیر شش سال می توانند به این اختلال ناتوان کننده مبتلا شوند. بی اشتهایی دوران کودکی یک موضوع مهم است که باید به سرعت بررسی و درمان شود.

میلاد توکلی
۲۵ / ۰۷ / ۰۲
افزایش قد کودکان
راه های افزایش قد کودکان

افزایش قد کودکان بسیار موضوع مهمی است که حتی ممکن است در آینده آن‌ها نیز نقش مهمی ایفا کند. در چند سال اول، رشد قد به آرامی اما به طور پیوسته با سرعتی در حدود 7 سانتیمتر در سال اتفاق می افتد. هنگامی که بلوغ شروع می شود، استروژن و تستوسترون بیشترین دوره افزایش قد را ایجاد می کنند که به اوج خود در حدود 30 اینچ در سال می رسد. تغذیه مناسب در این دوران تاثیر بسزایی در رشد قد در کودکان دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

میلاد توکلی
۰۸ / ۰۷ / ۰۲
تربیت فرزندان ۷ تا ۱۴ سال
۱۰ نکته کلیدی برای تربیت فرزندان ۷ تا ۱۴ سال

تربیت فرزندان ۷ تا ۱۴ سال برای برخی از والدین به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. ویژگی‌های رفتاری برخی از کودکان در این بازه زمانی نسبت به دوران قبل از آن تغییرات چشم‌گیری می‌کند و این موضوع گاهی باعث می‌شود که پدرها و مادرها ندانند چطور با آن‌ها برخورد کنند. در این سنین که به دوران پیش نوجوانی معروف است، ممکن است کودکان مثل قبل به دنبال ناز و نوازش گرفتن از والدین خود نباشند و کمی از آن‌ها فاصله بگیرند.

سارا صاحبی
۲۱ / ۰۸ / ۰۲
اضافه وزن کودک
درمان اضافه وزن کودک / آیا کودک من چاق است!

شاید شما هم فکر ‌کنید که کودکان چاق زیبا و بانمک هستند. حتی بعضی از مردم تصور می‌کنند که چاقی کودک یعنی به او خوب رسیدگی شده، خوب غذا خورده و در نتیجه سالم و سرحال است. این تصور صحیح نیست. چاقی برای سلامت کودک زیان‌های بسیاری دارد. بنابراین باید درمان اضافه وزن کودک را جدی گرفت.

تیم تحریریه
۲۶ / ۰۶ / ۰۲
علت گریه نوزاد در شب
علت گریه نوزاد در شب / آیا گریه زیاد کودک خطرناک است؟

یافتن علت گریه نوزاد در شب کار آسانی نیست؛ چون هیچکس از درون ذهن این موجودات دوست‌داشتنی خبر ندارد! اما شما می‌توانید با بررسی شواهد موجود، علت احتمالی آن را شناسایی و برطرف کنید. کودکان به دلایل مختلفی در خواب گریه می‌کنند و این بی‌قراری ممکن است برای والدین جوان به یک چالش تبدیل شود.

سارا صاحبی
۳۰ / ۱۱ / ۰۱
بهترین روش تربیت فرزند
بهترین روش تربیت فرزند / تربیت کودک با مادر است یا پدر

بهترین روش تربیت فرزند و اینکه پدر مسوول است یا مادر یکی از موارد بسیار مهم است که در خانواده مطرح شده و در بیشتر موارد مورد اختلاف است. تربیت فرزند شاید بزرگترین مسئولیتی است که یک فرد در زندگی‌اش انتخاب می‌کند. تربیت کودک بنیان و اساس شخصیت او در آینده را تعیین می‌کند و سرنوشتش را تا حد زیادی شکل می‌دهد.

تیم تحریریه حال
۲۱ / ۰۸ / ۰۲
چاق شدن سریع کودکان
چاق شدن سریع کودکان / معجزه چاقی کودک با این روش ها

چاق شدن سریع کودکان دغدغه بسیاری از پدر و مادرهاست: چرا کودکشان غذای کافی می‌خورد، اما وزنش اضافه نمی‌شود! به همین دلیل والدین چاقی کودک برای این والدین یک آرزوست.

تیم تحریریه حال
۰۸ / ۰۷ / ۰۲
افسردگی در کودکان
علائم افسردگی در کودکان / چرا کودکان به افسردگی دچار می‌شوند

کودکی همیشه دنیای شادی نیست. طبیعی است که کودکان مانند بزرگسالان دچار فرازونشیب عاطفی و افسردگی شوند. بنابراین باید به علائم افسردگی در کودکان حساس بود و در صورت مشاهدۀ آن‌ها از یک متخصص روانشناس کمک گرفت.

تیم تحریریه حال
۲۱ / ۱۲ / ۰۲