جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

خستگی دائم بدن / درمان احساس خستگی و کمبود انرژی

خستگی دائم بدن
تاریخ بروزرسانی : ۱۶ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

آیا احساس می‌کنید همیشه خسته هستید؟ آیا بیدار ماندن جهت کار یا مطالعه برای شما دشوار است؟ همه ما می‌دانیم که خستگی چیست و چه حالی دارد، مخصوصا وقتی که به سرماخوردگی، آنفولانزا یا بیماری دیگری دچار شده باشیم. اما هنگامی که به طور مداوم کمبود انرژی داشته و با خستگی دائم بدن درگیر باشید، لازم است که برای بررسی علل و درمان آن با یک پزشک مشورت کنید. مشاوره آنلاین پزشکی در مجموعه حال آماده ارائه خدمات به شما می‌باشد.

پیش از هر توضیحی، لازم است بدانیم که خستگی چیست؟ در واقع خستگی یک احساس کسلی مداوم و محدود کننده است. این احساس شبیه به موقعیتی است که به بیماری آنفولانزا دچار شده‌اید یا بی‌خوابی دارید.  اگر آنفولانزا نگرفته اید و می‌خواهید پیشگیری کنید، برای خرید واکسن آنفولانزا هلندی و فرانسوی و تفاوت آنها این مطلب را بخوانید. بیشتر مواقع یک دلیل برای خستگی وجود دارد. اگر هیچ دلیل قابل مشاهده‌ای مثل فعالیت زیاد، بی‌خوابی و… برای توضیح خستگی خود ندارید، باید به دنبال علل دیگری برای آن باشید. علت بی حالی و خستگی دائم بدن ممکن است به دلیل رینیت آلرژیک، فیبرومیالژیا، بیماری مزمن کلیه، بیماری کبدی، قلبی یا ریوی یا مشکلات دیگری باشد.


تصویر خدمات اقساطی

علت بی حالی و خستگی مداوم

در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل بی حالی و خستگی مداوم میپردازیم و در انتها راه درمان خستگی بدن را نیز مرور خواهیم کرد

آلرژی و بی حالی

علاوه بر خستگی، موارد دیگری مانند سردرد، خارش بدن، گرفتگی بینی و آبریزش هم آن از علائم شایع آلرژی هستند. رینیت آلرژیک از دلایل عمده خستگی دائم بدن است. با این حـال به راحتی قابل کنترل و مدیریت است. پزشک معمولا در ابتدا وضعیت بیمار را بررسی می‌کند و سپس از طریق یک شرح حـال دقیق یا آزمایش متوجه عوامل آلرژی‌زای بیمار خواهد شد. از مهم‌ترین آلرژن‌ها می‌توان به گرده گیاهان، حشرات، گرد و غبار، کپک، پوست حیوانات، تغییرات آب و هوا و… اشاره کرد.

آلرژی و بی حالی

یکی از عوامل کاهش علائم رینیت آلرژیک از جمله خستگی مداوم، اقدامات لازم برای جلوگیری از آلرژن‌هاست. علاوه بر این داروهایی هم وجود دارد که می‌توانند در کاهش علائم بیماری نقش داشته باشند. داروهای زیر از جمله مواردی هستند که می‌توانند به کاهش علائم رینیت آلرژیک کمک کنند:

  • استروئیدهای بینی
  • آنتی هیستامین‌های خوراکی
  • آنتی هیستامین‌های بینی
  • اصلاح کننده‌های لکوترین
  • مهار کننده‌های ماست سل

حتما بخوانید: پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

کم خونی، علت خستگی بدن در زنان

از مهم‌ترین علائم آن می‌توان به سرگیجه، خستگی دائم بدن، احساس سرما و رنگ پریدگی اشاره کرد. کم خونی شایع‌ترین بیماری خونی در ایالات متحده بوده که بیش از پنج و نیم میلیون آمریکایی را درگیر کرده است.  برای زنان در سنین باروری، کم خونی علت خستگی بدن در زنان است. این مسئله بیشتر در زنانی که قاعدگی‌های سنگین، تومورهای فیبروئید رحمی یا پولیپ رحم دارند، شایع‌ است.

در بیماری کم خونی، خون فرد به اندازه کافی گلبول قرمز ندارد. عوامل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد آن شوند از جمله بواسیر، مشکلات دستگاه گوارش مثل زخم‌ها یا سرطان. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن و آسپرین هم می‌توانند باعث ایجاد کم خونی شوند. کمبود آهن یا اسید فولیک، بیماری دیابت یا مشکلات مزمن کلیوی هم می‌توانند به کم خونی منجر شوند.

برای تشخیص کم خونی، لازم است که در ابتدا آزمایش خون بدهید. اگر کم خونی به دلیل کمبود آهن باشد، احتمالا پزشک مکمل‌های آهن را تجویز می‌کند. مصرف غذاهای حاوی آهن از جمله اسفناج، کلم بروکلی و گوشت قرمز هم می‌تواند در کاهش علائم موثر باشد. مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین سی در وعده‌های غذایی یک راه مفید برای جذب بهتر آهن غذاهاست که می‌توان در بهبود نشانه‌های کم خونی هم نقش داشته باشد.

احساس خستگی به دلیل افسردگی

افسردگی در بیشتر افراد باعث بروز احساس خستگی مزمن و عدم انرژی می‌شود

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

افسردگی و اضطراب علت خستگی دائم

گاهی اوقات افسردگی و اضطراب ریشه علت خستگی همیشگی بدن است. اختلال افسردگی در زنان دو برابر مردان روی می‌دهد و می‌توانند زندگی و فعالیت‌های اجتماعی آنان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و علت خستگی بدن در زنان نیز به حساب می‌آید. این بیماری معمولا در سنین بین ۱۵ تا ۳۰ سالگی آغاز می‌شود. افسردگی پس از زایمان هم یکی از انواع افسردگی است که با احساس دائمی غم، اندوه و خستگی دائم بدن همراه است. احساس خستگی و خواب‌آلودگی غیر عادی در زمستان می‌تواند از نشانه‌های افسردگی فصلی باشد.

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است در بیشتر ساعات روز بی‌حال و خسته باشند و علاقه‌ای به فعالیت‌های عادی روزمره از خود نشان ندهند. علاوه بر خستگی، پرخوری یا کم خوری، پر خوابی یا کم خوابی، احساس ناامیدی و بی‌ارزشی هم از دیگر نشانه‌های جدی افسردگی هستند. در کنار افسردگی، اضطراب هم می‌تواند به خستگی دائم بدن منجر شود. اضطراب را معمولا با نشانه‌های زیر می‌شناسند:

  • تحریک‌پذیری
  • مشکلات خواب
  • نگرانی بیش از حد
  • منتظر بودن برای وقوع یک اتفاق یا حالت آماده باش
  • عصبی بودن

آزمایش Ferritin چیست؟

بی حالی و خستگی مداوم

اگر افسرده هستید یا علائم اضطرابی دارید، حتما باید از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنید و با پزشک صحبت کرده و از نظر جسمی هم معاینه شوید. افسردگی یا اضطراب شما به هر دلیلی باشد، پزشک درباره گزینه‌های درمانی پیش رو با شما گفت‌و‌گو خواهد کرد و در بیشتر مواقع شما را به یک روانپزشک یا روانشناس برای روان درمانی ارجاع خواهد داد. استفاده از دارو، روان درمانی یا ترکیبی از این دو از روش‌های بسیار موثر برای درمان افسردگی و اضطراب و خستگی ناشی از آن‌ها هستند.

علت خواب زیاد را در این مقاله بخوانید

فیبرومیالژیا و خستگی بدن

از علائم این بیماری می‌توان به خستگی مزمن، دردهای عضلانی و عمیق، مشکلات خواب، اضطراب و افسردگی اشاره کرد. این بیماری یکی از دلایل شایع خستگی دائمی بدن و دردهای اسکلتی و عضلانی به ویژه در زنان است و به نوعی علت خستگی دائم بدن بدن در زنان نیز محسوب می‌شود. در واقع سندروم خستگی مزمن و فیبرومیالژیا به عنوان اختلالاتی جداگانه اما مرتبط به هم در نظر گرفته می‌شوند.

آن‌ها یک علامت مشترک دارند: خستگی شدید که زندگی افراد را تا حد زیادی مختل می‌کند. افراد مبتلا به این بیماری حس می‌کنند در تمام روز خسته هستند؛ حتی اگر به اندازه کافی خوابیده باشند. البته باید به این نکته توجه کرد که خواب این افراد معمولا دارای کیفیت کافی نیست و با بیدار شدن‌های مکرر قطع می‌شود. برخی از بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا در یک مه مغزی مداوم زندگی می‌کنند. این حالت یک احساس مبهم است که تمرکز را دشوار می‌کند.

خستگی مداوم در افراد مبتلا به این بیماری باعث می‌شود تا این افراد به اندازه کافی ورزش نکنند. نتیجه این وضعیت، کاهش آمادگی جسمانی در آن‌هاست. این اختلال هم‌چنین منجر به مشکلات مربوط به خلق و خوی افراد هم خواهد شد. بهترین راه برای جبران این عوارض، ورزش کردن است.

ورزش دارای فوائد فوق‌العاده‌ای برای بهبود خلق و خو،  رفع خستگی دائم بدن و داشتن خواب راحت است. بهتر است برای شروع، ورزش‌های ملایمی مثل شنا یا پیاده روی را امتحان کنید. هم‌چنان که بدن شما به فعالیت‌های منظم عادت می‌کند، می‌توانید زمان بیشتری را به آن اختصاص داده و با شدت بیشتری ورزش کنید. البته پرهیز از افراط در ورزش بسیار مهم است؛ چون می‌تواند به افزایش خستگی منجر شود.

آلرژی غذایی و عدم تحمل برخی غذاها

خستگی همیشگی بدن و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین نشانه‌های آلرژی غذایی هستند. اگر چه قرار است که غذا به شما انرژی بدهد، اما تحقیقات پزشکی نشان داده‌اند که آلرژی یا عدم تحمل غذایی پنهان می‌تواند بر عکس عمل کند. در حقیقت ممکن است که خستگی یک نشانه هشدار اولیه به آلرژی یا عدم تحمل غذایی باشد. یکی از این بیماری‌ها، سلیاک است.

این بیماری هنگامی روی می‌دهد که فرد نمی‌تواند گلوتن را هضم کند. برای تشخیص این نوع بیماری‌ها از رژیم حذف کمک می‌گیرند. به این معنی که مصرف آن را قطع کرده و سپس میزان خستگی و خواب‌آلودگی فرد را برای ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پس از خوردن این مواد اندازه می‌گیرند تا متوجه شوند که آیا تفاوتی در این مسئله مشاهده می‌شود یا خیر. آزمایش‌های آلرژی هم یک راه دیگر برای تشخیص این نوع بیماری‌ها هستند. تشخیص و درمان این بیماری‌ها به کاهش علائم آن از جمله خستگی کمک می‌کند.

بیماری‌ های قلبی

خستگی غیر عادی در اثر انجام فعالیت‌هایی ساده و معمولی از مهم‌ترین علائم آن است. اگر حس می‌کنید بعد از انجام فعالیتی که قبلا برای شما آسان بود، بسیار خسته می‌شوید، باید حتما با یک پزشک تماس بگیرید. بیماری‌های قلبی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان هستند. اگر خستگی دائم بدن و بی‌حالی شما به مشکلات قلبی مرتبط باشد، پزشک به وسیله دارو یا روش‌های درمانی معمول، درمان آن را آغاز می‌کند. درمان این بیماری‌ها به کاهش خستگی دائم بدن و بازیابی انرژی بدن کمک می‌کند.

خستگی مزمن در بیماران مبتلا به آپنه خواب

بیماری آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب را می‌توان به کمک ابزارهای مخصوصی کنترل کرد

آرتریت روماتوئید علت خستگی مفرط

از علائم این بیماری می‌توان به ملتهب شدن مفاصل و سفتی آن‌ها به ویژه در هنگام صبح و درد مفاصل همراه با خستگی دائم بدن اشاره کرد. این بیماری نوعی آرتریت التهابی است. از آن‌جا که آسیب مفصل ناشی از آن می‌تواند منجر به ناتوانی شود، درمان زودرس و تهاجمی بهترین روش برای درمان آن است. داروهایی که در مراحل اولیه و خفیف بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی
  • داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری
  • سایر داروهایی که در اشکال جدی‌تر آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، مثل سیتوکین

بیشتر بخوانید: درمان پوکی استخوان

آپنه خواب علت خستگی بدن

خستگی مزمن، خروپف و احساس خستگی دائم بدن و بی‌حالی در هنگام بیدار شدن از نشانه‌های مهم آپنه خواب هستند. طبق نتایج ارائه شده توسط بنیاد ملی خواب، بیش از یک سوم بزرگسالان آمریکایی حداقل چند شب در هفته خروپف می‌کنند. اگر این خروپف با دوره‌هایی از وقفه تنفسی همراه باشد، بیماری آپنه خواب نامیده می‌شود که ممکن است خستگی مفرط و خواب‌آلودگی را در طول روز به همراه داشته باشد. آپنه انسدادی خواب باعث کمبود اکسیژن در خون هم می‌شود؛ چون انسداد تنفسی از رسیدن هوا به ریه‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه سطح اکسیژن بدن کاهش می‌یابد. سطح اکسیژن پایین بر عملکرد قلب و مغز اثر منفی گذاشته و به خستگی مزمن منجر خواهد شد.

علت بی حالی و خستگی مداوم

شما می‌توانید برای تشخیص این بیماری و با نظر پزشک خود، آزمایش پلی سومنوگرافی را انجام دهید. این آزمایش بروز آپنه خواب را در افراد تشخیص می‌دهد. هم‌چنین خوابیدن به پهلو به جای پشت، کاهش وزن و ترک سیگار هم می‌توانند در کاهش علائم آپنه خواب از جمله خستگی دائم بدن موثر باشند. در برخی موارد هم از ابزارهای دهانی مخصوص برای باز نگه داشتن مجاری تنفسی در حین خواب استفاده می‌شود. موارد شدید این بیماری هم به کمک جراحی و حذف بافت‌هایی که منجر به انسداد مجاری تنفسی می‌شوند، درمان خواهد شد. آپنه خواب درمان نشده می‌تواند خطر سکته و حملات قلبی را افزایش دهد.

علت خستگی بدن در زنان با دیابت

خستگی غیر عادی، افزایش احساس گرسنگی و تشنگی، تکرر ادرار و کاهش وزن غیر معمول از نشانه‌های بیماری دیابت هستند. شیوع دیابت نوع دو در کودکان و بزرگسالان کشورهای مختلف در حـال افزایش است. اگر چه آگاهی از ابتلا به این بیماری ممکن است در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما باید بدانید که شما می‌توانید با راهنمایی پزشک به خوبی آن را مدیریت و کنترل کنید. درمان این بیماری شامل موارد زیر است:

  • کاهش وزن
  • افزایش فعالیت بدنی
  • کنترل دقیق گلوکز خون
  • مصرف داروهای دیابت مثل انسولین و…
  • داشتن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات (درباره رژیم کتوژنیک بیشتر بدانید)
  • ترک سیگار
  • کنترل فشار خون
  • کاهش کلسترول خون

بیشتر بخوانید: پیکر تراشی شکم

اختلالات غده تیروئید یک علت خستگی دائمی بدن

از مهم‌ترین اختلالات تیروئیدی که باعث خستگی مفرط، کندی، افسردگی، عدم تحمل سرما و افزایش وزن منجر می‌شود، کم کاری تیروئید است. غده تیروئید یک غده کوچک پروانه‌ای شکل در قاعده گردن است که به تنظیم سوخت و ساز بدن و مصرف انرژی آن کمک می‌کند. طبق نظر بنیاد تیروئید آمریکا، حدود ۱۷ درصد زنان تا سن ۶۰ سالگی به آن مبتلا می‌شوند. شایع‌ترین علت آن یک بیماری خودایمنی به نام تیروئیدیت هاشیموتو است. این بیماری از تولید هورمون‌های تیروئید کافی برای بدن جلوگیری می‌کند. نتیجه آن، کم کاری تیروئید یا متابولیسم کند بدن است.

درباره تیروئید سمی و راه های درمان آن بیشتر بدانید

تیروئید و خستگی

اختلالات تیروئیدی از جمله کم کاری آن یکی از دلایل خستگی مزمن است

به کمک بررسی نتایج آزمایش تیروئید و اندازه گیری میزان هورمون‌های تیروئیدی از جمله T3 و T4 می‌توان این اختلال را تشخیص داد. اگر این هورمون‌ها کم باشند، از داروهایی که متشکل از هورمون‌های مصنوعی هستند برای تامین این هورمون‌ها در بدن استفاده می‌شود. مصرف دارو می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش خستگی دائم بدن شوند.

خستگی مرتبط با سرطان

خستگی مفرط می‌تواند یکی از نشانه‌های این بیماری یا از عوارض جانبی برخی از درمان‌های آن باشد. البته باید بدانید که خستگی ناشی از سرطان بسیار شدیدتر از خستگی معمولی است. ممکن است بیماران برای جا به جایی یا انجام فعالیت‌های ساده هم احساس ضعف و خستگی داشته باشند. این نوع خستگی می‌تواند در انواع مختلفی از سرطان از جمله ریه، روده بزرگ، لنفوم، خون، مغز استخوان یا پستان روی دهد. وجود خستگی دائم بدن به تنهایی نمی‌تواند نشانه ابتلا به سرطان باشد. اگر علائم دیگری دارید یا خستگی شما پس از استراحت یا تغییرات دیگری در زندگی کاهش پیدا نمی‌کند، حتما با یک پزشک مشورت کنید.

سوالات پزشکی خود را میتوانید از دکتر آنلاین رایگان حال بپرسید.

درمان خستگی بدن

خستگی یک واکنش طبیعی بدن به فعالیت بیش از حد روحی و جسمی است. این یک وضعیت عادی بوده و با استراحت کافی و خواب مناسب برطرف خواهد شد. اما برخی افراد علیرغم داشتن خواب کافی و استراحت مناسب، هم‌چنان احساس خستگی و بی‌حالی دارند. در چنین مواردی باید به دنبال علت این مشکل بود.

درمان خستگی بدن

بعضی از بیماری‌های روحی و جسمی می‌توانند به احساس خستگی دائمی و ناتوانی در انجام امور عادی و روزانه منجر شوند؛ از جمله افسردگی، کم خونی و کمبود آهن بدن و…. بهترین راه برای درمان این نوع خستگی مزمن، شناخت علت اصلی و درمان آن است. با برطرف شدن بیماری، سایر علائم آن از جمله خستگی هم برطرف خواهد شد. پزشکان به طور کلی، چند را ه را برای درمان خستگی بدن معرفی کرده‌اند که عبارتند از:

داشتن خواب کافی و با کیفیت

بهتر است افراد در ساعات مشخصی به رختخواب کرده و صبح‌ها هم در ساعات خاصی از خواب بلند شوند. برای داشتن خواب با کیفیت، از عوامل استرس‌زا، مصرف کافئین، ورزش سنگین و خوردن شام پر حجم در ساعات پایانی شب خودداری کنند. شما می‌توانید راجع به قرص خواب ملاتونین حتما بخوانید.

درمان خستگی با رژیم غذایی مناسب

گاهی خستگی دائم بدن به دلیل پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب حاوی مقدار زیادی قهوه، نمک، شکر و غذاهای فرآوری شده است. برای افزایش شادابی بدن و کاهش خستگی باید مقدار بیشتری میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. خوردن غذاهای حاوی پروتئین، آهن و ویتامین سی زیاد هم می‌تواند به افزایش انرژی بدن کمک کند.

نوشیدن آب کافی برای درمان خستگی

گاهی ضعف و خستگی بدن به دلیل کمبود آب است. عدم نوشیدن آب کافی روزانه ممکن است منجر به کمبود انرژی، عدم تمرکز و گرفتگی عضلات هم شود. نوشیدن آب کافی روزانه با احساس شادابی و طراوت به کاهش خستگی هم کمک می‌کند.

نوشیدن آب کافی برای درمان خستگی

بهبود سبک زندگی شامل نوشیدن آب کافی همراه با ورزش منظم و تغذیه سالم می‌تواند احساس خستگی روزانه را کاهش دهد

ورزش منظم

برای پرنشاط بودن و کاهش ضعف و خستگی بدن، بهترین راه ورزش کردن است. داشتن یک برنامه منظم روزانه برای ورزش و فعالیت بدنی باعث افزایش سوخت و ساز و تعادل سطح انرژی بدن می‌شود و خستگی را به سرعت برطرف می‌کند.

دریافت ویتامین D و B کافی

کمبود ویتامین دی یکی از عوامل خستگی، افسردگی و ناتوانی در افراد است. به کمک قرار گرفتن در آفتاب، مصرف ماهی و قرص‌های مکمل ویتامین دی، خستگی ناشی از کمبود آن را جبران کرده و احساس نشاط و شادابی بیشتری داشته باشید. درباره تاثیر ویتامین دی بر سلامت قلب این مطلب را بخوانید.

همچنین ویتامین B در حفظ سلامت بدن و مخصوصا سیستم عصبی بسیار موثر هستند، این ویتامین‌ها در سوخت و ساز بدن و افزایش گلبول‌های قرمز نقش دارند و درنتیجه آمپول نوروبیون که حاوی ویتامین B هست باعث کاهش خستگی بدن و بازسازی و ترمیم اعصاب آسیب دیده میشود.

قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن

ویتامین‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامتی و حفظ شادابی و انرژی بدن دارند. داشتن یک برنامه غذایی متعادل که شامل مقدار کافی از میوه‌ها و سبزیحات تازه، غلات و مغزهای خوراکی باشد، می‌تواند تا حد زیادی نیاز بدن به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را تامین کند و نقش به سزایی در درمان خستگی دائم بدن بدن ایفا می‌کند.

با این حـال گاهی به دلایل مختلف، بدن برخی افراد قادر به جذب کافی این ویتامین‌ها نیست یا حساسیت‌های غذایی و مشکلات مشابه اجازه نمی‌دهد تا افراد، این خوراکی‌ها را مصرف کنند. از سوی دیگر، برخی ورزشکاران یا کودکان و سالمندان ممکن است نیاز به مصرف ویتامین بیشتری داشته باشد. در این موارد می‌توان از قرص‌های مکمل با تجویز پزشک استفاده کرد.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

درمان خستگی بدن

پزشک معمولا با معاینه و بررسی وضعیت بیمار یا مطالعه نتایج آزمایش‌های او، اقدام به تجویز دارو و قرص برای رفع خستگی او کند. امروزه مکمل‌های مختلفی برای این منظور در اختیار افراد است که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • قرص رفع خستگی انرژکس گلدن لایف به منظور کاهش استرس و تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • مولتی ویتامین مینرال وان اِ دِی برای افزایش سلامت عمومی بدن
  • قرص مکمل ویتامین دی (علائم کمبود ویتامین دی در زنان را بشناسید)
  • قرص مولتی ویتامین نیچر مید
  • کپسول جنسینگ هلث اید

این مکمل ها و داروهای دیگر را می‌توانید از داروخانه آنلاین حال خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید. لازم است که پیش از مصرف حتما با یک پزشک عمومی آنلاین مشورت کنید. امروزه مکمل‌های بسیار متنوعی برای نیازهای مختلف و با توجه به سن و جنس افراد در دسترس است. پزشکان انواع متفاوتی از این قرص‌ها و مکمل‌ها را برای بیماران خود تجویز می‌کنند. در این بخش فقط به چند مورد از این مکمل‌ها به عنوان نمونه اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: خواص قرص زینک پلاس

پزشک مناسب برای درمان خستگی بدن

بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی و عوامل سبک زندگی می‌توانند بر احساس خستگی اثر داشته باشند. بنابراین تشخیص علت بی حالی و خستگی مداوم اغلب کار دشواری است. بعضی اوقات حل این مسئله کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ مثل داشتن خواب کافی پس از یک بی‌خوابی طولانی. اما در برخی موارد مثل خستگی ناشی از بیماری‌های قلبی و… ممکن است لازم باشد که فورا درمان را تحت نظر پزشک آغاز کنید.

پزشک عمومی آنلاین به شما کمک می‌کند تا مسائل مربوط به سلامتی مثل رژیم غذایی، ورزش و سایر عادات سبک زندگی خود را مدیریت کنید. این کار منجر به احساس شادابی بیشتر و رفع خستگی دائم بدن خواهد شد.

 

منابع

www.webmd.com

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

1 ماه پیش

عالی
پاسخ دهید
0

فریبا دژبان

10 ماه پیش

اینکه میگن منیزیم برای خستگی مزمن خوبه چقدر واقعیت داره؟درباره اثر کمبود منیزیم روی خستگی هم توضیح بدید لطفا اصلا تاثیر داره یا نه و اگر برای رفع خستگی خوبه چطوری مصرف کنیم؟
پاسخ دهید
3

جستجو

جدیدترین مقالات