جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

برگشت به رابطه قبلی / آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است

برگشت به رابطه قبلی
تاریخ بروزرسانی : ۱۴ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برای اکثر افراد گذشتن از یک رابطه سخت است به ویژه زمانی که مدت زمان با هم بودنشان به چندین سال می‌رسد. با این حـال همیشه دلایلی وجود دارند که تحمل یک رابطه را دشوار می‌کنند. طوری که ممکن است تصمیم بگیرید به آن خاتمه دهید. قبل از اینکه بگوییم بازگشت به رابطه قبلی کار درستی است یا اشتباه.

درواقع بازگشت به رابطه قبلی فکریست که بعد از هر رابطه ی پایان یافته ای ممکن است به ذهن طرفین رابطه برسد. رابطه قبلی به دلایلی رابطه ی قبلی شده است و چه شما او را ترک کرده باشید، چه او شما را و چه با توافق از یکدیگر جدا شده باشید، یک جای کار در رابطه شما میلنگیده است. اینکه آیا بازگشت به آن کار درستیست و یا باید برای همیشه از آن رابطه بیرون ماند تصمیمی است که هر شخص باید با توجه به شناخت خود از رابطه قبلی بگیرد. می‌توانید درباره ازدواج مجدد با همسر سابق این مطلب را نیز بخوانید.

برخی بازگشت به رابطه قبلی را یک حماقت می دانند و جمله ی معروفی در این باره دارند که ” خدا رابطه قبلی را دوباره در مسیر زندگی انسان قرار میدهد تا ببیند هنوز به همان اندازه احمق هست؟”. اگرچه این نظر تا اندازه ای تند و یکطرفانه است اما این مضمون را در خود دارد که بازگشت به رابطه قبلی نمی تواند همیشه بهترین ایده و انتخاب باشد. هر رابطه منحصر بفرد است و ویژگی های خاص خودش را دارد و جواب به سوال “درستی بازگشت به رابطه قبلی” تنها با جواب به سوال های جزئی تری میسر خواهد بود که هر فرد قبل از بازگشت به رابطه قبلی باید از خود بپرسد.


تصویر خدمات اقساطی

چه زمانی به رابطه قبلی برگردیم؟

بازگشت به رابطه قبلی همیشه تصمیم نادرست یا احمقانه‌ای نیست. کیفیت رابطه‌تان تعیین می‌کند که این بازگشت تا چه اندازه ایده آل و درست است. قبل از اینکه برای برگشتن برنامه‌ریزی کنید؛ دلیل اصلی ترک رابطه‌تان را دوباره بررسی نمایید.

آیا مشکلی که به خاطر آن ناچار به ترک رابطه شدید؛ هنوز هم به قوت خودش باقی است؟

با خودتان صادق باشید چه چیزی تغییر کرده که می‌خواهید رابطه قبلی را از نو شروع کنید؟

راه اندازی مجدد یک رابطه شبیه یک جاده ناهموار است که نمیتوانید از ایمنی کافی آن مطمئن باشید. اما وجود دلایلی میتواند شانس موفقیت شما را در احیای رابطه قدیمی بیشتر کند. مانند:

درباره ازدواج پسر با دختر بزرگتر بیشتر بدانید

جدایی‌های ناگهانی و تصمیمات عجولانه

بعضی اوقات زوج‌ها اعتماد به نفس کمی در رابطه‌شان دارند. بنابراین در مواجه با هر مشکلی به جای اینکه روی آن کار کنند تا حل و فصل شود؛ از همدیگر فاصله می‌گیرند. انگار مشکلات بین آنها دیوار می‌سازند. زمانی که ارتفاع این دیوار به حد قابل قبولی رسید؛ آنها به دو فرد تنها در یک رابطه شکست خورده تبدیل می‌شوند. بنابراین ساده‌ترین راه یعنی ترک رابطه را انتخاب می‌کنند. مثلا آیا فرد مقابلتان را به خاطر اینکه واکنش بیش از حدی در برابر حرفتان نشان داده؛ ترک کردید؟ میتوان گفت که در تله یک تصمیم عجولانه افتاده‌اید.

بیشتر بدانید: تله شکست چیست؟

داشتن رابطه‌ای عالی در گذشته

اگر در رابطه گذشته‌تان یک ارتباط عالی، مبتنی بر احترام، صداقت و اعتماد داشتید دست نگه دارید. این رابطه ارزش تلاش برای بازسازی را دارد. پیش از تصمیم‌گیری برای شروع مجدد ابتدا این چهار فاکتور را در رابطه‌تان ارزیابی کنید.

ویژگی های ازدواج سفید را بهتر بشناسید

فرزند

وجود فرزند ممکن است دلیلی برای تامل بیشتر برای برگشتن به رابطه قبلی باشد.

وجود فرزندی مشترک

طلاق یا جدایی در صورتی که فرزندی دارید؛ همیشه عواقب بسیار سختی برای کودک دارد. آیا در چنین موقعیتی؛ شرایط را برای بازگشت به رابطه قبلی‌تان مساعد می‌بینید؟

خوب است که به احیای رابطه‌تان فکر کنید. این تلاش ارزشش را دارد. هیچ چیز برای کودکان بهتر از رشد کردن در محیط خانواده‌ای آرام و سالم نیست.

فروپاشی‌های دوره‌ای

روابط زیادی به دلیل شرایط موجود از بین می‌روند. مثلا زمانی که یکی از شما مجبور شود برای ادامه تحصیل یا شغلش به کشور دیگری برود. در صورتی که شریکتان با این تغییرات همسو نباشد؛ رابطه‌تان دچار شکست می‌شود. اگر به این دلیل رابطه قدیمی خود را ترک کرده‌اید پس از تغییر شرایط امیدی برای بازگشت به رابطه وجود دارد. البته گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می‌دهد و ممکن است در این میان حتی آدم‌ها تغییر کنند. با این وجود یک رابطه ارزشمند قدیمی ارزش تلاش مجدد را دارد.

حال-بازگشت به رابطه قبلی راه درستی است

کسب موافقت خانواده و اطرافیانتان برای بازگشت به رابطه قدیمی

خانواده‌ها نقش مهمی در رابط عاطفی افراد دارند. با حمایت و پشتیبانی آنها بسیاری از مشکلات زوجین مرتفع می‌شود.  همچنین صورت عدم موافقتشان با رابطه، زوجین با مشکلات مضاعفی دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین در اکثر موارد وقتی از رابطه قبلی خارج می‌شوید خانواده‌ها انتظار دارند که گذشته را به دست فراموشی بسپارید. اما اگر بتوانید موافقت و حمایت آنها را جلب کنید مسیر بازگشت به رابطه قدیمی‌تان هموارتر می‌شود. امید بیشتری برای ایجاد یک رابطه موفقیت آمیز وجود دارد.

برگشت به رابطه قبلی

اگر رابطه ی عالی ای با همراه خود دارید سعی کنید خانواده را با نظر خود همراه کنید.

بازگشت به رابطه قدیمی پس از یک خواب زمستانی!

معمولا ذهن افراد به محض جدایی قادر به انجام تصمیم‌گیری‌های منطقی نیست. در این بازه زمانی بیشتر از هر چیزی میخواهید که به شریک خود برگردید. به همین دلیل بارها در ذهنتان روی نکات مثبت و جنبه‌های خوبش تمرکز می‌کنید. با تکرار این فکرها کم کم متقاعد می‌شوید که بازگشت به رابطه بهترین تصمیم است. در چنین مواردی از یک قاعده بدون تماس 30 روزه به نام خواب زمستانی استفاده کنید. در این مدت اصلا با او تماس نگیرید.پ

اشتباهات رابطه زناشویی که باید بشناسید را نیز در این مطلب بخوانید

اخبار مربوط به او را پیگیری نکنید تا ذهن شما، تفکر روشن و واضح در مورد رابطه‌تان را شروع کند. این موقعیت بهترین زمان برای گرفتن تصمیمات موفق و تغییر در روند زندگی‌تان است. بنابراین جنبه‌های مثبت و منفی رابطه‌تان را بدون تعصب بررسی کنید. اگر پس از آن هنوز روی تصمیمتان برای بازگشت به رابطه اصرار داریدباید برای با هم بودنتان برنامه‌ریزی کنید.

برای برگشت به رابطه قبلی چه مواردی باید بررسی شود

در ادامه، راه هایی گفته شده است که به شما کمک می کند بفهمید بازگشت به رابطه قبلیتان کار درستی است یا خیر؟

دلایل اصلی جداییتان را بازبینی کنید

از خود بپرسید به چه دلیلی از یکدیگر جدا شدید؟ چه چیزی باعث پایان رابطه قبلیتان شد؟ آیا آن مشکلات همچنان پابرجاست؟ آیا تغییری در شما و یا کسی که با او در رابطه بوده اید ایجاد شده که می تواند شرایط را عوض کند؟

عوامل بازدارنده را در نظر بگیرید

برخی از عوامل هستند که بازگشت به رابطه قبلی را غیر ممکن می کنند. در هر رابطه ای خواسته هایی وجود دارد که برای هر یک از طرفین حیاتی است و در آن رابطه نمی توان به آن خواسته ها رسید و یا ممکن است شرایط خانوادگی، اجتماعی و فردی مانع از دستیابی به آنها شود. قبل از بازگشت به رابطه قبلی تمام اینها را در نظر بگیرید.

به خاطر حس تنهایی به رابطه قبلی برنگردید

اگر حس تنهایی شما را آزار می دهد و یا از زندگی مجردی خسته شده اید، بازگشت به رابطه قبلی اصلا راه درستی نیست. حس تنهایی پس از جدایی بسیار طبیعی است و قاعدتا شما از نداشتن کسی که عادت به همصحبتی با او داشته اید احساس تنها بودن می کنید اما باور کنید این تنهایی گاهی برای انسان لازم است و درس های ارزشمندی به او می دهد. بسیاری از افراد تنها به خاطر فرار از تنهایی به رابطه قبلی زیان آور خود بر میگردند در حالی که تنها بودن مهارتیست که هر انسانی در زندگی باید بیاموزد.

برگشت به رابطه قبلی

اینکه به رابطه قبلی برگردید و یا برای همیشه از آن بیرون بمانید تصمیمی است که هر شخص باید با توجه به شناخت خود از رابطه قبلی بگیرد. چه اینکه بخواهید به رابطه قبلی برگردید و چه رابطه قبلی را برای همیشه تمام شده بدانید باید برای ادامه راه تصمیماتی بگیرید و کارهایی انجام دهید. در ادامه سعی شده مواردی که می تواند شما را در هر یک از تصمیماتتان کمک کند آورده شود.

مقابله با وسوسه پیام دادن به شریک رابطه قبلی

اگر شما تصمیم گرفته اید که به رابطه قبلی برنگردید شاید سخت ترین کار جلوگیری از وسوسه ی پیام دادن به شریکتان در رابطه قبلی باشد. الان، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ ما انسان ها به هم متصل هستیم. ما دائما به گوش های خود چسبیده ایم و به پیام دادن و وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی معتاد شده ایم. این باعث شده تا ما به هر کسی که بخواهیم و در هر زمانی که بخواهیم تنها با حرکت انگشتانمان ارتباط برقرار کنیم. متاسفانه یا خوشبختانه یکی از این افراد شریکمان در رابطه قبلی است.

وقتی تنها هستید و دائما به رابطه قبلیتان فکر می کنید مقاومت در برابر وسوسه پیام دادن به او بسیار مشکل است. ما انسان ها با خصلت عادت خلق شده ایم و شکستن عادت ها برایمان بسیار دشوار است. عادت همصحبتی با کسی که زمانی مهمترین فرد زندگیتان بوده است، عادتی نیست که به راحتی فراموش شود اما باور کنید پیام دادن به شریک قبلیتان برای ارضا این عادت تنها زمان این فراموشی را طولانی تر می کند و کار شما را برای فائق آمدن به این جدایی سخت تر می کند.

پزشک مناسب برای مشاوره بازگشت به رابطه قبلی

بازگشت به رابطه قبلی تصمیمی نیست که از روی تنهایی یا خستگی بگیرید. شما به همان اندازه که برای شروع مجدد رابطه مسئول هستید باید برای موفقیت و دوام آن تلاش کنید. پس زمانی باید به رابطه‌ای تمام شده بازگردید که مطمئن باشید ارزشش را دارد و رابطه قدیمی پتانسیل شروع مجدد داشته باشد. دادن یک فرصت به خودتان و فکر کردن روی این موضوع، ، بهترین راه‌های حل ممکن هستند.عوامل مختلفی میتوانند امید را به رابطه‌تان تزریق کنند. مشاوره ازدواج آنلاین می‌تواند در زمینه بازگشت به رابطه قبلی گره‌گشا باشد

  • اگر جدایی‌تان یک تصمیم عجولانه یا وابسته به شرایطی بوده که اکنون تغییر کرده است.
  • در گذشته رابطه‌ای بر پایه احترام متقابل، اعتماد و صداقت داشتید.
  • از رابطه قبلی‌تان فرزندی مشترک دارید.
  • یا پدر و مادرتان (خانواده و دوستان) از بازگشت به رابطه قدیمی‌تان حمایت می‌کنند.

 

منابع:

https://exbackpermanently.com/is-there-ever-a-good-reason-to-get-your-ex-back/amp/

https://www.talkspace.com/blog/get-back-together-with-ex/

https://magnetofsuccess.com/do-exes-always-come-back/

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات