جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
دسته: افسردگی
ترک داروی ضد افسردگی
ترک داروی ضد افسردگی / عوارض قطع داروهای افسردگی

ترک داروی ضد افسردگی می‌تواند خطرات قابل توجهی را به همراه داشته باشد، به ویژه بازگشت مجدد علائم افسردگی. بسیاری از بیماران تصمیم می‌گیرند که داروهای خود را بدون مشورت با یک متخصص قطع کنند، زیرا بر این باورند که وضعیت آن‌ها به اندازه‌ای بهبود یافته است که قطع آن را تضمین می‌کند. با این حال، این رویکرد منجر به علائم ترک، مشاهده عوارض قطع داروهای افسردگی و بازگشت افسردگی می‌شود.

میلاد توکلی
۲۱ / ۱۲ / ۰۲
معرفی ۷ تا از بهترین مشاوران برای درمان افسردگی

افسردگی بر افکار، عواطف و رفتار فرد تأثیر گذاشته و زندگی روزمره او را به شدت مختل می‌کند و لازم است که فرد افسرده هرچه زودتر تحت نظر مشاور یا روانپزشک، رمان خود را شروع کند. درمان افسردگی با کمک مشاور، باعث افزایش سرعت بهبود و همچنین درمان به روشی علمی و صحیح می‌شود، زیرا که خود درمانی در این زمینه می‌تواند عواقب بسیار بدی برای فرد یا خانواده او داشته باشد. در ادامه  7 تا از بهترین مشاوران مجموعه «حال» را با توجه به نظر کاربران، به شما معرفی می کنیم و شما می توانید به صورت فوری از آن ها مشاوره آنلاین بگیرید.

میلاد توکلی
۲۹ / ۰۸ / ۰۲
افسردگی بارداری
افسردگی بارداری / علائم+دلایل و درمان افسردگی در بارداری

دوران بارداری برای مادران باردار یک دوره خاطره‌انگیز در زندگی است اما برای برخی از زنان، آنچه قرار است یک تجربه شاد باشد، می‌تواند به کابوس غم، اضطراب و ناامیدی تبدیل شود. این بیماری، افسردگی بارداری نام دارد که 20 درصد از زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار دهد.

میلاد توکلی
۲۳ / ۱۲ / ۰۲
افسردگی در سالمندان
افسردگی در سالمندان / راه های پیشگیری و درمان افسردگی سالمندان

افسردگی در سالمندان زمانی خود را نشان می‌دهد که شما به عنوان فرزندان آن سالمندان با مشکلاتی برای برقراری ارتباط  با آنها روبرو خواهید شد. زیرا این افراد در زمانی که بیشترین نیاز را به شما دارند، ناخواسته گوشه گیر می‌شوند. با این حال، افسردگی در سالمندان در برخی موارد مورد توجه قرار نگرفته و درمان نمی‌شود، زیرا این باور اشتباه در برخی از افراد شکل گرفته است که بخشی طبیعی از پیری، افسردگی است. در واقع، افسردگی در سالمندان می تواند عواقب شدیدی از جمله کاهش عملکرد ذهنی و جسمی، کاهش کیفیت زندگی و افزایش خطر خودکشی داشته باشد و به همین جهت شناخت علائم و نشانه های افسردگی در افراد مسن و جستجوی درمان مناسب برای بهبود سلامت و رفاه کلی آنها ضروری است.

میلاد توکلی
۲۰ / ۱۲ / ۰۲
افسردگی صبحگاهی
افسردگی صبحگاهی / علت افسردگی صبحگاهی و مبارزه با آن

بیدار شدن در صبح باید احساس شادابی را به همراه داشته باشد، اما برای برخی افراد، حتی بلند شدن از رختخواب نیز مشکل است، زیرا آنها با احساسات شدید تاسف، اضطراب و ناامیدی مواجه می شوند. این پدیده به عنوان افسردگی صبحگاهی شناخته می شود و نوعی اختلال خلقی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که علت دقیق افسردگی صبحگاهی به طور کامل شناخته نشده است اما تحقیقات نشان می دهد که عوامل بیولوژیکی، روانی و محیطی مختلفی ممکن است در این امر نقش داشته باشند. در این مقاله، برخی از علل رایج افسردگی صبحگاهی را بررسی می‌کنیم و در مورد استراتژی‌هایی برای مدیریت علائم آن بحث می‌کنیم تا روزتان را مثبت‌تر شروع کنید. در این مرحله اگر نیاز به مشاوره آنلاین روانشناسی دارید می‌توانید از حال کمک بگیرید.

میلاد توکلی
۰۶ / ۰۳ / ۰۲
افسردگی غیر معمول
افسردگی غیر معمول / نشانه ها و درمان افسردگی آتیپیک یا غیر معمول

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک (Atypical depression) نوع خاصی از افسردگی است که با علائمی غیر از علائم رایج افسردگی شناخته می‌شود. این بیماری به عنوان زیر شاخه‌ای از افسردگی اساسی در نظر گرفته می‌شود و انجمن روانپزشکی آمریکا آن را با عنوان «افسردگی اساسی با ویژگی‌های غیر معمول» معرفی می‌کند.

سارا صاحبی
۱۰ / ۰۲ / ۰۲
افسردگی مداوم
افسردگی مداوم / نشانه های افسردگی دیس تایمی و درمان آن

افسردگی مداوم وضعیتس است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. غلبه بر آن می تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد، و موضوع پیچیده ای است که نیاز به درک و همدلی دارد. در این پست وبلاگ، واقعیت‌های افسردگی مداوم، اثراتی که می‌تواند بر زندگی افراد داشته باشد، و برخی از استراتژی‌ها و مکانیسم‌های مقابله‌ای که می‌تواند به افراد در مدیریت علائم خود و بهبود کیفیت زندگی کمک کند را بررسی خواهیم کرد. خواه خودتان از افسردگی مداوم رنج می برید یا فردی را می شناسید که این بیماری را دارد، امیدواریم این پست بینش های ارزشمندی را برای شما به ارمغان آورد و به شروع گفتگو در مورد این موضوع مهم و درمان آن توسط مشاوره روانشناسی آنلاین کمک کند.

تیم تحریریه
۰۵ / ۰۲ / ۰۲
افسردگی موقعیتی
افسردگی موقعیتی / چگونه از افسردگی به علت شرایط نجات پیدا کنیم

افسردگی موقعیتی (Situational depression) یک وضعیت روانی است که می‌تواند عمیقا بر زندگی افراد تاثیر بگذارد. اگرچه همه انسان‌ها در موقعیت‌هایی با احساس غم و اندوه مواجه می‌شوند، اما افسردگی به هر شکلی، فراتر از یک اندوه موقتی است. افسردگی موقعیتی یک اصطلاح برای توصیف حالتی است که به طور رسمی، به عنوان نوعی «اختلال سازگاری» تشخیص داده شود.

سارا صاحبی
۱۵ / ۰۸ / ۰۲
افسردگی بعد از طلاق
افسردگی بعد از طلاق / با طلاق و افسردگی بعد از آن چه کنیم

افسردگی بعد از طلاق یک تجربه رایج در بین بسیاری از افرادی است که مراحل سخت جدایی از همسر خود را پشت سر گذاشته اند. این می تواند یک تجربه هیجانی پیچیده و چالش برانگیز باشد که شامل احساس غم و اندوه، انزوا، ناامیدی و از دست دادن هدف یا جهت گیری در زندگی باشد.

تیم تحریریه حال
۲۳ / ۱۲ / ۰۲
چگونه به فرد افسرده کمک کنیم
چگونه به فرد افسرده کمک کنیم

راه های کمک به فرد افسرده زیاد هستند و با توجه به اینکه همه انسان‌ها گاهی احساس غم، اندوه و ناامیدی را تجربه می‌کنند و نیاز به کمک دارند، دانستن اینکه چگونه به فرد افسرده کمک کنیم می‌تواند مفید باشد.

سارا صاحبی
۲۸ / ۰۱ / ۰۲
افسردگی بعد از زایمان
افسردگی بعد از زایمان و علائم و روش های درمان آن

افسردگی بعد از زایمان یکی از دغدغه های پدر و مادران بعد از فرزندآوری است. دوره بارداری یک دوره متفاوت و منحصر به فرد در زندگی زنان است که می‌تواند برای برخی چالش برانگیز باشد. این دوره با فرآیندی به نام زایمان به پایان می‌رسد. برای آشنایی با آن‌چه که یک مادر باردار در طول این دوره تجربه می‌کند می‌توانید به مقاله مرتبط با آن در وب‌سایت حال مراجعه کنید. پس از زایمان، مادر با تغییراتی در روح و جسم خود مواجه می‌شود که می‌تواند زمینه ساز افسردگی بعد از زایمان در او شود. این بیماری نوعی افسردگی اساسی است که معمولا از چهار هفته اول پس از زایمان شروع می‌شود. این اختلال با تغییرات شیمیایی، اجتماعی و روانی مرتبط است که به علت تولد نوزاد رخ می‌دهد.

سارا صاحبی
۰۲ / ۱۱ / ۰۲
راه های درمان افسردگی
راه های درمان افسردگی / با این روش ها افسردگی را درمان کنید

راه های درمان افسردگی زیاد است  اما از آنجا که افسردگی فراتر از غمگین بودن و احساس نا‎خوشایند چند روزه است، بنابراین درمان آن بسیار مهم و حیاتی است. برخی از مردم فکر می‌‎کنند که افسردگی یک بیماری واقعی نیست! اما باید بدانید که این مسئله یک بیماری واقعی با علائم واقعی است. علائم افسردگی در افراد مختلف متفاوت است و اغلب مبتلایان به آن، برداشتن اولین قدم برای درمان افسردگی را بسیار دشوار می‌‎دانند.

سارا صاحبی
۳۰ / ۰۱ / ۰۲