جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
عفونت گوش کودک
درمان عفونت گوش کودک / انتی بیوتیک برای گوش درد کودکان

اگر تجربۀ پرورش یک کودک نوپا را دارید، احتمالا می‌دانید که عفونت گوش کودک بیماری شایعی در میان آن‌هاست. محل عفونت گوش فضای پشت پردۀ گوش است. وقتی گوش کودک عفونت می‌کند، مایع گوش پشت پرده باقی می‌ماند و همین باعث درد و تورم پردۀ گوش می‌شود.

تیم تحریریه حال
بیماری عفونت گوش / شناخت علت و راه های درمان آن

عفونت گوش که به عنوان اوتیت میانی نیز شناخته می شود، یک مشکل شایع سلامتی است که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه این بیماری می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد، اما معمولا جدی نیست و می تواند با آنتی بیوتیک ها یا سایر داروها درمان شوند. با این حال، در برخی موارد، عفونت گوش می تواند منجر به عوارض جدی تری مانند کاهش شنوایی یا حتی مننژیت شود. بنابراین درک علل، علائم و راه های درمان عفونت گوش مهم است زیرا کمک می‌کند بهترین مراقبت ممکن را از گوش خود انجام دهید.

تیم تحریریه حال
علت خارش گوش
علت خارش گوش / برای خارش گوش چه کنیم؟

خارش گوش یک احساس غلغلک و یا تحریکی در درون گوش است که اگر علت خارش گوش، التهاب و عفونت باشد بهتر است در اولین فرصت با پزشک گوش و حلق و بینی مشورت انجام شود. در ادامه این مقاله از «حال» درباره همه علل خارش گوش و اینکه باید برای خارش گوش چه کنیم صحبت خواهیم کرد.

تیم تحریریه
بهترین قطره برای خارش گوش
بهترین قطره برای خارش گوش کدام است؟

احساس خارش گوش یک حس آزار دهنده است که افراد را در تمام گروه‌های سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که ناراحتی ناشی از خارش گوش فرد را وسوسه می‌کند که از طریق اجسام خارجی آن را تسکین دهد، اما بسیار مهم است که از چنین اقداماتی خودداری کنید. وارد کردن اجسام خارجی به داخل مجرای گوش منجر به آسیب، نفوذ باکتریایی و عفونت گوش می‌شود.

میلاد توکلی
علائم حساسیت فصلی
علائم حساسیت فصلی و روش های درمان آن

علائم حساسیت فصلی گاهی آنقدر اذیت کننده است که افراد به سرعت به دنبال راه درمانی برای آن هستند. این حساسیت معمولا با نشانه‌هایی مثل عطسه‌های کلافه‌کننده و طولانی (مخصوصا در فضای آزاد)، سرفه، در مواردی کهیر و خارش‌های پوستی یا علائم دیگری آشکار می‌شود. اگر به دنبال راهی سریع برای درمان حساسیت فصلی هستید بهتر است با یک دکتر عمومی آنلاین مشورت کرده و داروی خود را دریافت کنید.

پشتیبانی حال
آلرژی
آلرژی چیست / بررسی انواع حساسیت و راه های درمان آن

آلرژی یک بیماری شایع است که می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. آنها می توانند طیف وسیعی از علائم را از خفیف تا شدید ایجاد کنند. در این پست وبلاگ، بررسی خواهیم کرد که آلرژی چیست، چه چیزی باعث آن می شود و چگونه آن را درمان کنیم.

ندا ناجی
سندرم گیلن باره
سندرم گیلن باره / آیا بیماری گیلن باره باعث مرگ میشود

سندرم گیلن باره (GBS) به نام پزشکان فرانسوی که برای اولین بار آن را در قرن بیستم توصیف کردند، نامگذاری شده است، در این بیماری، سیستم ایمنی به اشتباه به غلاف میلین، پوشش محافظ رشته های عصبی حمله می‌کند و در انتقال سیگنال‌ها بین مغز و بقیه بدن اختلال ایجاد می‌کند که منجر به بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و در موارد شدید، مشکل در تنفس و حرکت می‌شود.

میلاد توکلی
ایپراتروپیوم بروماید
ایپراتروپیوم بروماید / دارویی برای درمان بیماری مزمن انسداد ریه

ایپراتروپیوم بروماید با نام انگلیسی Ipratropium bromide یک داروی آنتی کولینرژیک است که در کنترل علائم بیماری‌های تنفسی مثل انسداد مزمن ریه، بیماری آسم، برونشیت آلرژیک و غیر آلرژیک و... استفاده می‌شود. این دارو به خانواده‌ای از داروها تعلق دارد که به عنوان گشادکننده نایژه‌ها یا برونش‌ها شناخته می‌شوند.

سارا صاحبی
علل تنگی نفس و روش های درمان آن

اگر تا کنون در شرایطی قرار گرفته‌اید که احساس ناتوانی در نفس کشیدن کنید، شرایطی را تجربه کرده‌اید که از نظر پزشکی به آن تنگی نفس می‌گویند. این عارضه گاهی می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی در سلامت ریه‌ها یا قلب باشد. اما گاهی هم در اثر یک تمرین شدید ورزشی یا فعالیت شدید بدنی در هوای گرم هم ایجاد می‌شود. نفس تنگی به تنهایی یک بیماری نیست، بلکه اغلب علامت هشداری از یک عارضه پزشکی خاص است که نیاز به پیگیری و درمان دارد. اگر در این زمینه به راهنمایی پزشکی نیاز دارید می‌توانید از سامانه مشاوره آنلاین حال استفاده کنید.

سارا صاحبی
بیماری‌های مزمن ریوی
درباره بیماری‌های مزمن ریوی و علل و عوامل خطر آن ها چه می دانید؟

آیا می‌دانید سالانه میلیون‌ها مرگ در جهان به دلیل بیماری‌های مزمن ریوی روی می‌دهد؟ پزشکان می‌گویند بیماری‌های ریوی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان هستند. احتمالا با شنیدن بیماری‌های مزمن ریوی، به یاد سرطان ریه می‌افتید؛ اما باید بگوییم که این اندام حیاتی بدن گاهی با بیماری‌های جدی و مهم دیگری هم درگیر می‌شود. بیماری‌های مزمن ریوی انواعی از بیماری‌های مرتبط با سیستم تنفسی انسان هستند که ممکن است بر ریه‌ها و بافت آن‌ها، راه‌های هوایی و گردش خون در ریه تاثیر بگذارند. این بیماری‌ها نیاز به تشخیص به موقع و مداخله فوری پزشکی برای درمان دارند. در غیر این صورت ممکن است تهدیدکننده زندگی باشند و جان افراد را به خطر اندازند. برای مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه از مشاوره آنلاین حال کمک بگیرید.

سارا صاحبی
بیماری مزمن انسدادی ریه
بیماری مزمن انسدادی ریه / راه های پیشگیری و داروهای COPD

بیماری مزمن انسدادی ریه یا COPD مهم‌ترین عملکردی حیاتی بدن ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ علامت اصلی COPD آن است که بیمار به سختی نفس می‌کشد. این بیماری جریان هوا در ریه‌ها را مسدود می‌کند، و معمولاً کسانی را درگیر می‌کند که سال‌ها سیگار کشیده‌اند یا در معرض تنفس گازهای ناسالم بوده‌اند.

تیم تحریریه حال
آیا آمفیزم ریوی خطرناک است
آمفیزم ریه چیست / آیا آمفیزم ریوی خطرناک است؟

آمفیزم  ریه در اثر آسیب دائمی به ریه‌ها ایجاد می‌شود و نفس کشیدن را برای فرد سخت می‌کند. شایع‌ترین علت این آسیب سیگار کشیدن است، هرچند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی یا آلاینده های محیطی نیز منجر به آمفیزم می‌شود.

میلاد توکلی