جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ترس از شكست؛ دشمن موفقيت

ترس-از-شکست
تاریخ بروزرسانی : ۱۴ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

درون هر انسان، تمایل به پیروی از آرزوها و کشف استعدادهای جدید است. یک کارآفرین، سخنران انگیزشی  ، نویسنده متبحر، مجری توانمند در همه ما وجود دارد.اما متأسفانه اکثر مردم در یک منطقه آرام  و بدون چالش زندگی می کنند؛ زیرا آنها بیش از حد به دنبال هدفی هستند که به نظر می رسد نامطمئن و مستعد شکست است . بر اساس یک نظرسنجی در سال  2016، حدود 34.2 میلیون آمریکایی نوعی ترس و وحشت دارند.

رایج ترین ترس ، ترس از شکست شخصی است که اکثر ما آنرا معمولا به عنوان بیکاری، ورشکستگی و انزوا از دیگران تعریف می کنیم.این نوع ترس همچنین ”  atychiphobia   ” نامیده می شود ، این ترس از شکست اغلب بسیار خسته کننده است و می تواند یک فرد را از تلاش برای رسیدن به هر هدفی که موفقیت اش تضمین شده نیست، متوقف کند. این ترس نوعی احساس امنیت و اطمینان به شما می دهد ، اما زندگی در این وضعیت شما را از فرصت ها، تجارب و شادی محروم می کند.

در اینجا پنج شاخص بالقوه وجود دارد که ترس از شکست بین شما و اهداف زندگی تان ، هیجاناتتان و یا لذت رسیدن به رویاهایتان قرار می گیرد .
توقف یا اجتناب از انجام مسئولیت
آیا می دانید که بین ترس از شکست و توانایی فرد در مدیریت وظایف اش در زمان اختصاص داده شده، رابطه مستقیمی وجود دارد؟ به گفته آدم مک کافی (یک محقق) ، افرادی که ترس از شکست دارند حس خود مختاری کمتری دارند که این منجر به فقدان انگیزه لازم برای به اتمام رساندن پروژه هایشان می شود . این ترس اعتماد به نفس فرد را برای قبول مسئولیت های مهم از بین می برد . اگر احساس میکنید که برای انجام وظایف متوقف شده اید علاوه بر نگرانی بابت موفق نشدنتان ، ترس از شکست می تواند مانع بروز خلاقیت تان نیز بشود .
شما در مسیر شغلی خود احساس ناراحتی می کنید
در برخی مواقع در حرفه تان ، احساس خجالت می کنید؛ آماده برای چیزی جدید هستید ، اما بدون دانستن جایی که مرحله بعدی شما باید باشد ، فلج نشوید. نویسنده و کارآفرین، دانیل گولتی، گزارش داد که میزان نارضایتی شغلی بسیار بالاتر از 80 درصد است، اما اکثر افراد بعید به نظر می رسد که حرفه ای فعلی خودشان را ترک کنند و به جای آن به دنبال حرفه مورد علاقه خود بروند . او این روند را به یک رفتار شناخته شده به عنوان “ریسک پذیری” توصیف می کند .
نگرانی شما در مورد ناامید کردن دیگران
مایک رابینز، سخنگوی اصلی سخنران، در مقاله HuffPost اشاره می کند که تلاش برای جلب رضایت دیگران می تواند تاثیر منفی بر روی نتیجه تصمیم افراد بگذارد و یا اشخاص را از هر نوع تصمیم گیری در مراحل اولیه منصرف کند . کسانی که شکست را با توجه نظر دیگران تعریف میکنند ، آرمان های خود را نادیده می گیرند ، زیرا آنها بیش از حد بر نظرات دیگران متمرکز هستند.
رابینز استدلال می کند که تأکید بیش از حد بر نظرات دیگران ، فرد را از تجربه اجرائی باز می دارد . اگر از ناامیدی اجتناب کنید ، این ترس از شکست می
تواند هم به روابط وهم به خودآگاهی شما آسیب برساند.

بیشتر بدانید: تله شکست چیست؟

ترس-از-شکست
شما تاثیرات جسمی استرس را تجربه می کنید
هنگامی که مردم تمام انرژی خود را متمرکز بر احتمال شکست می کنند ، آنها از لحاظ جسمی و ذهنی رنج می برند. بدن ما تنش و اضطراب را در انواع مختلفی از جمله حملات پانیک ، سردرد، عرق کردن ، اسپاسم عضلانی ، بی خوابی و ناراحتی های دستگاه گوارش بروز می دهد.

علائم بیرونی اضطراب نباید نادیده گرفته شود، بلکه باید قبل از اینکه به شرایط جدی تر تبدیل شود ، به آن توجه شود. اگر واکنش های شدید به استرس دارید، این ترس از شکست می تواند سلامت شما را در طول زمان به خطر بیندازد.

شما درباره آینده خود پیشگام نیستید
در مقاله ای ، استپان پوپوویچ، نویسنده کتاب راهنمای لایمن برای مدیریت ترس، بحث می کند که افراد تمایل دارند تا وقایع آینده را بیش از پیش تحلیل کنند، زیرا نمی توانند پیش بینی کنند چه اتفاقی در آینده می افتد. این رفتار منجر به احساس قدرت در مردم  می شود.

اگر شما افکار، برنامه ها یا مکالمات تان را در مورد آینده متوقف کنید، این ترس از شکست می تواند اهداف فعلی و چشم انداز های آینده یا فرصت های تان را خراب کند.

قبل از اینکه بتوانید فوبیا را برطرف کنید، درک دلیل به وجود آمدن آن دروهله اول مهم است. با یک مشاور مشورت کنید تا علل نگرانی های خود را در رابطه با شکست دریابید. هنگامی که شما متعهد میشوید ریسک کنید در مورد مواردی که برای شما اهمیت دارد ، یک نسخه قوی تر، باهوش و شادتر از خودتان را پیدا خواهید کرد.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مدیریت

4 سال پیش

ممنون از حسن توجه شما به مطالب سایت.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات