جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
دسته: روابط عاطفی
ازدواج سنتی یا مدرن
ازدواج سنتی بهتر است یا ازدواج مدرن؟

مقوله ازدواج به طور قابل توجهی در طول زمان تکامل یافته و منعکس کننده تغییر هنجارها، ارزش ها و ساختارهای اجتماعی است. ازدواج سنگ بنای جوامع بوده و عمدتاً با عواملی مانند مذهب، پیوندهای خانوادگی، شرایط اقتصادی و تفاهم و قشرهای اجتماعی تعریف می شود. با این حال، در سال‌های اخیر دستخوش دگرگونی‌های مهمی شده است. مفاهیم ازدواج سنتی یا مدرن پیش آمده که در این مقاله، ویژگی‌های متمایز، مزایا و معایب هر دو شکل سنتی و مدرن ازدواج را بررسی و تحلیل خواهیم کرد.

میلاد توکلی
۰۳ / ۰۸ / ۰۲
رابطه زناشویی موفق در زندگی
رابطه زناشویی موفق در زندگی / بررسی مشکلات روابط زناشویی

رابطه زناشویی موفق در زندگی، یکی از اصلی‌ترین پایه‌های سلامت و پایداری رابطه و حفظ رضایت زوجین است. اگر چه هماهنگی، صمیمیت، تفاهم و همدلی برای یک رابطه موفق ضروری هستند، اما هیچ یک از این‌ها بدون داشتن رابطه زناشویی مناسب نمی‌تواند اثرگذاری کافی داشته باشد. رابطه زناشویی چیزی فراتر از یک میل جنسی، غریزه یا تلاش برای تداوم نسل است. این بخشی از یک زندگی مشترک است که به افزایش صمیمیت زوجین، تحکیم رابطه و تداوم آن کمک می‌کند.

سارا صاحبی
۱۳ / ۰۸ / ۰۲
سوالات خواستگاری
سوالات خواستگاری / سوالات روز خواستگاری دختر و پسر

سوالات خواستگاری مانند دری است برای ورود به دنیای فردی که می‌خواهید بقیه روزهای زندگی‌تان را با او بگذرانید. شما در لابه‌لای سوال‌هایی که در حین گفت‌و‌گو از او می‌پرسید، به شناخت و کنکاش شخصیت او می‌پردازید، بدون این که او را معذب یا ناراحت کنید. فراموش نکنید که سوالات خواستگاری نباید به فرد احساسی شبیه بازجویی بدهد؛ بلکه لازم است با آرامش، در محیطی آرام و در زمان مناسب پرسیده شوند.

سارا صاحبی
۱۳ / ۰۸ / ۰۲
بهترین رفتار بعد از خیانت همسر
بهترین رفتار بعد از خیانت همسر / در مقابل خیانت همسرم چه کار کنم

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که با دیدن عنوان این مطلب با خودتان گفته‌اید: بهترین رفتار بعد از خیانت همسر جدایی و طلاق است! حق دارید. خیانت درد عاطفی بزرگی است. اما برخلاف تصورتان، گاهی این درد قابل التیام است و لزوما طلاق بهترین راهکار نیست.

تیم تحریریه حال
۱۳ / ۰۸ / ۰۲
دعوای زن و شوهر
دعوای زن و شوهر / طلاق یا ادامه زندگی با تغییر روش

می‌گویند دعوا نمک زندگی زناشویی است؛ آیا این حرف صحیح است؟ اگر دعوای زن و شوهر بالا گرفت و شوری این نمک آن‌قدر زیاد شد که دیگر قابل تحمل نبود، باید چه کرد؟

تیم تحریریه حال
۲۰ / ۰۸ / ۰۲
ازدواج مجدد با همسر سابق
ازدواج مجدد با همسر سابق / بایدها و نبایدهای ازدواج مجدد بعد از طلاق

ازدواج مجدد با همسر سابق شاید اصلی‌ترین گزینه بیشتر زوج‌ها نباشد، اما بعضی از زن‌ و شوهرها را به هم برمی‌گرداند. زن و مردهایی که بعد از ازدواج به خود فرصت می‌دهند، روی نقاط ضعف خود کار می‌کنند و به دنبال راه‌حل‌های امتحان‌نشده می‌گردند، بیش از دیگران شانس برگشت به ازدواج قبلی خود را دارند. این موضوع به ویژه برای زوج‌هایی که فرزند دارد بسیار مهم است.

سارا صاحبی
۱۳ / ۰۸ / ۰۲
اختلاف با خانواده همسر
اختلاف با خانواده همسر / راه حل اختلافات عروس با مادر شوهر

اختلاف با خانواده همسر یکی از دیرینه‌ترین مشکلات زن و شوهرهاست که در هر خانواده‌ای و با هر سطح فرهنگی کم و بیش دیده می‌شود. علت آن هم واضح است: ازدواج حلقه اتصال دو خانواده با دو فرهنگ و دیدگاه متفاوت است. در واقع شما فقط با همسرتان ازدواج نمی‌کنید؛ بلکه با خانواده او ازدواج می‌کنید. این موضوع گاهی دشوار و آزاردهنده است. البته می‌توانید درباره اختلاف شوهر با خانواده زن نیز این مقاله را مطالعه کنید

سارا صاحبی
۰۳ / ۰۸ / ۰۲
اختلافات زن و شوهر
اختلافات زن و شوهر / راه حل اختلافات زناشویی قبل از طلاق

اختلافات زن و شوهر یک جزء جدایی ناپذیر همه ازدواج‌هاست. عدم وجود اختلاف در زندگی زناشویی آرزویی محال است؛ چون وقتی که یک زن و مرد از دو پیشینه، دیدگاه، فرهنگ، خانواده و سلیقه در کنار هم قرار می‌گیرند، محال است کاملا شبیه هم شوند! این یک واقعیت است.

سارا صاحبی
۱۳ / ۰۸ / ۰۲
خیانت همسر
خیانت همسر و تاثیر آن در زندگی مشترک

خیانت همسر را می‌توان از میان همه چالش‌هایی که زندگی مشترک و روابط زوج‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به عنوان جدی‌ترین و سخت‌ترین شکل خیانت شناخت. خیانت همسر می‌تواند پایه و اساس زندگی مشترک را سست کرده و حتی، یک رابطه طولانی را برای همیشه نابود کند. با وجود غیر‌قابل تحمل بودن خیانت همسر، وقوع آن پرسش‌های سختی را پیش روی زوج‌ها قرار می‌دهد: آیا پس از خیانت باید در رابطه بمانم؟ چه‌طور می‌توانم اعتماد از دست رفته را بازگردانم؟ آیا مردان بعد از خیانت پشیمان می‌شوند؟ در این مقاله سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ داده و شما را با پدیده خیانت همسر بیشتر آشنا کنیم.

سارا صاحبی
۲۰ / ۰۱ / ۰۲
عشق در نگاه اول
آیا واقعا می‌توان در نگاه اول عاشق شد؟

«شاید احمقانه به نظر برسد اما از لحظه‌ای که برای اولین بار دیدمت، دیگر نتوانستم تو را از ذهنم خارج کنم.» این جمله‌ای از یک کتاب است، اما حالا می‌خواهیم بررسی کنیم آیا چنین چیزی در واقعیت نیز ممکن است؟ بسیاری از افراد درباره عشق در نگاه اول صحبت کرده‌اند. زنی در مورد معشوق خود چنین می‌گوید: ‌«من در نگاه اول عاشق او شدم. اولین باری که در زندگی احساس شعف کردم، زمانی بود که او را دیدم. احساسی بسیار خوشایند، لطیف و بسیار بدوی. احساسی غافل‌گیرکننده، نفس‌گیر و فراگیر. احساسی که پیش از آن برایم آشنا نبود.» عشق در نگاه اول را نمی‌توان به سادگی توصیف کرد. تا جایی که برخی از افراد امکان آن را از اساس زیر سوال برده و ادعا می‌کنند تنها چیزی که ممکن است در نگاه اول بوجود بیاید، کشش جنسی است. اما به راستی چگونه می‌توانیم پس از یک نگاه کوتاه به‌طور عمیقی عاشق شویم؟ چگونه چنین نگاهی می‌تواند ما را به این باور برساند که می‌خواهیم باقی عمر خود را در آغوش غریبه‌ای بگذرانیم که برای اولین بار او را می‌بینیم؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، در این مطلب با ما همراه باشید.

ندا ناجی
۲۴ / ۱۱ / ۰۱
نشانه های وخیم شدن رابطه
۲۰ نشانه وخیم شدن روابط

روابط، هسته اصلی مهم‌ترین کارهایی هستند که ما به عنوان یک انسان انجام می‌دهیم. در واقع روابط نحوه مشارکت‌ با خانواده‌ها، سازمان‌ها و جوامع را تشکیل می‌دهند. همه روابط شخصی و حرفه‌ای، فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند. گاهی در طول یک رابطه آنقدر همه‌ چیز خوب است که حس می‌کنید حتی می‌توانید ذهن یکدیگر را بخوانید. اما گاهی هم با دوره‌هایی چالش برانگیز مواجه می‌شوید که به نظر می‌رسد کیلومترها از هم فاصله دارید! هر رابطه سالمی هم در مواقعی با چنین چالش‌هایی مواجه می‌شود.

سارا صاحبی
۰۷ / ۰۸ / ۰۲
طلاق سالم
۲۰ نکته طلایی برای تجربه طلاق سالم

ما با داستان‌ها و افسانه‌هایی بزرگ شدیم که همه آن‌ها با جمله «... و آن‌ها با خوبی و خوشی برای همیشه با هم زندگی کردند» به پایان می‌رسیدند. پس عجیب نیست که اگر پیش از ازدواج و یا زمانی که عشق در رابطه ما موج می‌زند، به جدایی و طلاق فکر نکنیم! هیچکس به ما نگفت که گاهی «... آن‌ها به آرامی از هم فاصله گرفته و جدا شدند، چون دیگر عشقی بینشان جاری نبود»!

سارا صاحبی
۲۰ / ۰۱ / ۰۲