جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

مزایای مشاوره آنلاین در برابر مشاوره حضوری

مزایای-مشاوره_آنلاین
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ اسفند

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

مقاله ی زیر خلاصه ای از جدیدترین تحقیقات و بررسی های انجام شده بر روی اثربخشی درمان با مشاوره آنلاین است و اینکه این روش چگونه به کاربران کمک می کند تا بر چالش های سلامت روانی خود فایق آیند و زندگی شادتری داشته باشند.


تصویر خدمات اقساطی

تحقیقی درباره درمان با مشاوره آنلاین

روان درمانی سنتی در طول قرن 19 میلادی پا به عرصه ظهور گذاشته است و اینک فواید آن کاملا ثابت شده و بر کسی پوشیده نیست. مطالعات زیادی در طول چند دهه درباره این روش از درمان انجام شده و ده ها تحقیق و مطالعه، فواید آن را تایید نموده است. با این حال، درمان با مشاوره آنلاین به تازگی پا به عرصه وجود گذاشته است و تحقیقات و بررسی ها برای درستی آن و تاثیرات آن با کمک تکنولوژی های امروزی، تازه شروع شده اند.

ما در ارائه روش های نوین و به روز که با تازه ترین هنجارها و ناهنجاری های مداخله کننده در زندگی بشر و تغییرات ناشی از آنها، هماهنگ بوده و در استفاده از به روزترین متدهای علمی، پیشگام هستیم. برای همین، نه تنها بررسی چراها و چگونگی های روان درمانی ضروری است، بلکه ما برای رسیدن به نتایج بهتر با متخصصان و محققانی همکاری می کنیم تا بدانیم روش درمان با مشاوره آنلاین برای چه کسانی سودمند است.

بخش های زیر خلاصه ای است از جدیدترین تحقیقات و بررسی های انجام شده بر روی اثربخشی درمان با مشاوره آنلاین و اینکه این روش چگونه به کاربران کمک می کند تا بر چالش های سلامت روانی خود فایق آیند و زندگی شادتری داشته باشند.

همچنین درباره مزایا و معایب مشاوره آنلاین توضیحاتی داده شده است.

 

چرا مشاوره آنلاین پزشکی یک راه حل مناسب است؟

مشاوره آنلاین یک راه راحت، محتاطانه و موثر برای دریافت اطلاعات پزشکی و روانپزشکی مورد نیاز شماست . به راحتی می‌توانید زمانی را که متناسب با برنامه‌تان است، رزرو کنید و در زمان واقعی با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید. با مشاوره آنلاین پزشکی، می‌توانید از طریق جلسات ویدیویی زنده، تماس‌های تلفنی یا پیام‌های متنی در هر زمانی که در برنامه شما باشد با بهترین متخصصان صحبت کنید.

تتظیم جلسه برای مشاوره می تواند سخت ترین کار باشد. مشاوره آنلاین باعث می شود گفتگو در طول هفته ادامه یابد. او با مشاوره سریع، سؤال های شما را پاسخ می‌دهد و به شما روش های تفکر و یا راه حل توصیه میکند.

هیچ “مکان حضوری” در مشاوره آنلاین وجود ندارد. جلسه شما هر جا که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید میتواند برگزار شود. کاربران اپلیکیشن، جلسات درمان خود را در تخت های راحت خود، در یک پارک آفتابی یا هر جایی که احساس راحتی می کنند برای ارتباط با مشاور خود برگزار میکنند. هر کجا که تلفن هوشمند شما هست، در واقع درمانگرتان آنجاست.

 

 

مشاوره آنلاین

 

مزایای درمان با مشاوره آنلاین:

موجی از علاقه و استقبال به درمان با مشاوره آنلاین در جامعه علمی و تحقیقی دنیا شکل گرفته است که روز به روز درحال افزایش است. ما نیز این مطالعات و منابع را با اضافه شدن مطالعات جدید، به روز رسانی خواهیم کرد. اکثریت یافته ها از این مطالعات نشان می دهد که درمان با مشاوره آنلاین، نشانه های بیماری های روانی و ذهنی را کاهش می دهد و به کاربران کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

مشاوره آنلاین راهی برای ارتباط افراد با مشاوران آموزش دیده و باتجربه است. صحبت کردن با کسی که می تواند در مورد بهترین گام های بعدی به شما مشاوره تخصصی بدهد، می تواند بسیار مفید باشد. به خصوص اگر مطمئن نیستید که چگونه با چیزهایی مانند استرس، اضطراب یا سایر مشکلات زندگی خود کنار بیایید.

مشاوره متن محور به شما این آزادی را می دهد تا بحث درمانی خود را در هر ساعتی در طول روز یا هفته با مشاورتان داشته باشید. بدون محدودیت و انتظار چند هفته ای برای رسیدن به راه حل یک مسئله، همانطور که در هنگام جلسات سنتی اتفاق می افتد. مشاور شما همیشه سریع پاسخ می دهد و به شما اجازه می دهد به طور مستقیم به نقطه مطلوب برسید.

مشاوره صوتی با مشاوره برای اضطراب اجتماعی، می تواند یک مزیت باشد، زیرا شما با اضطراب مکالمه چهره به چهره  مواجه نمی شوید.اگر فرستادن فایل صوتی اولویت شما باشد، می توانید برای مشاور خود پیام های صوتی بفرستید. اگر شما در حـال حاضر نیاز به تخلیه خودتان دارید این قابلیت عالی است. پیام صوتی راحتی شنیدن صدای مشاور را بدون برگزاری جلسه حضوری از پیش تعیین شده برایتان فراهم میکند.

 

مشاوره آنلاین پزشکی کاملا محرمانه است:

هنگامی که ابتدا مشاوره آنلاین را آغاز می کنید می توانید با استفاده از نام کاربری که اپلیکیشن در بدو ورود به شما میدهد، مشاور خود را انتخاب کنید.
از دیدگاه تکنولوژیکی، راه حل های مشاوره آنلاین، سطح بالایی از امنیت و محرمانه بودن را ارائه می دهند. ارتباط بین شما و مشاوران به طور کامل رمزگذاری شده است و تنها مشاورتان حرف هایتان را میشنود. پس با خیال راحت صحبت کنید.

 

در مشاوره آنلاین به راحتی ارتباط برقرار کنید:

درمان سنتی، بعد از شروع روان درمانی در اواخر سده 1800، نسبتا تغییر نکرده است. شما در یک مکان قرار می گیرید، روی یک صندلی می نشینید و با مشاور خود در مورد چالش های خود صحبت می کنید. پس از آن، یک یا دو هفته بعد از آن می روید. همان زمان، همان جا. مشاوره آنلاین راه های جدیدی برای برقراری ارتباط را بروی شما باز می کند و نیازی نیست که خانه راحت یا دفتر خود را ترک کنید.اگر می‌خواهید جلسه ای را با درمانگر خود در لباس خواب خود داشته باشید در حالی که کار دلخواهتان را انجام میدهید مشاوره آنلاین پزشکی بهترین گزینه بری شماست

 

درماني مطابق ميل و شرايط شما:

در گذشته مردم مجبور بودند جلساتی برای ملاقات با مشاور در هفته داشته باشند. این شامل رفت و آمد به دفتر مشاور که بسته به محل سکونت شما می توانید بیشتر از یک ساعت در راه باشید. برای افرادی که نیاز به مشاوره دارند، برنامه ریزی یک جلسه درمان سنتی، مخصوصا برای کسانی که باید از کودک خود مراقبت کنند، هزینه های مالی و زمانی را به همراه دارد. مشاوره آنلاین شامل مشاوره پزشکی و روانشناسی برای تمامی گروه های سنی می‌باشد.

 

صرفه جویی در وقت و هزینه:

امکان مشاوره آنلاین می‌تواند بهانه محدودیت زمانی را برای افراد از بین ببرد! با استفاده از این شکل روان درمانی و مشاوره، می‌توانید در هر مکان و شرایطی که حضور دارید، از مشاوره بهره بگیرید.

همچنین زمان رفت‌وآمد و تلف شدن وقت در ترافیک و یا مدت زمانی که دنبال جای پارک برای خودرو شخصی تان هستید را برای شما به صفر می‌رساند و به‌خوبی به در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

 

مقایسه درمان با مشاوره ی آنلاین با روش های درمان سنتی:

درمان با مشاوره آنلاین در تلاش برای انتقال پویایی و صراحتی که در درمان های سنتی و رو در رو وجود دارد، نیست. با این حال، نتایج بدست آمده از مطالعات و بررسی های اخیر نشان می دهد که درمان با مشاوره آنلاین برای بسیاری از مردم می تواند مفید باشد. با همکاری یک محقق دانشگاه کلمبیا، یک مقاله تاثیر گذار به چاپ رسیده است. این بررسی یکی از اولین مقایسه های درمان با مشاوره ی آنلاین با درمان به روش خشت و ملات (منظور روش هایی است که در آن اینترنت و تکنولوژی امروزی هیچ استفاده ای ندارند و درمان به روش سنتی در آنها انجام می شود) بود که در مجله پزشکی  معتبری به چاپ رسید. این مقایسه نشان داد که این روش به شدت مفید و موثر بوده و قابل قیاس با روش های درمان سنتی است. حتی مزایای مشاوره آنلاین در برخی پارامترها مانند قابل دسترس بودن و قیمت مناسب، نسبت به روش درمان سنتی رضایت بیشتری ایجاد کرده است.

  • اثر بخشی: بر اساس مطالعه یک مجله پزشکی معتبر میزان اثربخشی مشاوره آنلاین 80% بیشتر از روش درمان سنتی بوده است.
  • توان مالی: از نظر مالی نیز مشاوره ی آنلاین را ارزان تر از روش درمان های سنتی دانسته اند.
  • راحتی: 98% گفته اند که مشاوره آنلاین راحت تر از درمان سنتی است.

 

درمان آنلاین چگونه سلامت روانی را بهبود می بخشد؟

با محققان زیادی  درباره چگونگی کاهش علائم اضطراب و افسردگی توسط پیام رسانی و گفتار درمانی همکاریهایی صورت گرفت. نتایج این مطالعه به مدیریت محققی از دانشگاه کلمبیا مطابق زیر جمع بندی شده است.

در مطالعه دیگری که با همکاری دانشگاه کلمبیا درباره کارآیی درمان اضطراب و افسردگی انجام شد که در آن عده ی زیادی مورد بررسی قرار گرفتند، مشخص شد که مشاوره ی آنلاین می تواند نحوه برخورد مردم با افسردگی و اختلالات اضطرابی را بهبود بخشد. این مراجعین پس از هر دو دوره کوتاه مدت 1 تا 2 ماهه و دوره بلند مدت 3 تا 4 ماهه بهبود چشمگیری را تجربه کردند.

 

مشاوره ی آنلاین چگونه سلامت روانی را بهبود بخشیده و بهره وری کارکنان را افزایش می دهد؟

مشاوره آنلاین روانشناسی تواند به کارآیی بیشتر شما در محل کار کمک کند. اینکه کار کمتری انجام دهید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. شرکت کنندگان در مطالعه، در مورد علائم بهبود و بهره وری محل کار، مزایای زیر را تجربه کردند:

  •  میزان بهره وری در کار 36% افزایش یافت.
  • تاثیر علائم خارجی روی عملکرد 39% کاهش داشت.
  • افراد 50% کمتر ساعات کار را از دست دادند.
  • با نگرانی کمتری به خواب رفتند.
  • در مواجهه با مشکلات توانایی بیشتری از خود نشان دادند.
  • احساس خوشحالی و خرسندی بیشتری داشتند.

ما به دنبال پیشرفت های علمی بزرگ و تحول در گسترش روان درمانی هستیم.

درمان آنلاین

معایب درمان با مشاوره آنلاین:

انجام مشاوره به صورت آنلاین با داشتن مزایای فراوانی که دارد معایبی را هم به همراه دارد برای مثال دسترسی به وسایل الکترونیکی برای برقراری ارتباط مثل موبایل یا کامپیوتر و مشکلات قطع شدن ارتباط اینترنتی بین فرد و مشاور گاهی میتواند باعث شود مطالب به درستی بین طرفین منتقل نشود و یا زبان بدن که مراجعه کننده حین ملاقات با مشاور دارد میتواند در مواردی به مشاور کمک کند.

امن بودن پلتفرمی که در بستر آن قرار است مکالمات بین فرد و مشاور انجام شود از نکات بسیار مهم میباشد که اگر این حس اطمینان برای مراجعه کننده ایجاد نشود نمیتواند به درستی با مشاور خود ارتباط برقرار کند و مشکلاتش را بازگو کند.

ممکن است شرکت های بیمه هیچ مبلغی را برای مشاوره آنلاین برای مراجعه کننده ها در نظر نگیرند.

مراحل انجام مشاوره آنلاین

اگر احساس می کنید برای مشاوره آنلاین آماده هستید، به جمع هزار نفری اي اضافه خواهید شد که قبلا تصمیم مهمی برای بهبود سلامت روان خود در نظر گرفته اند. خوشبختانه، مراحل بعدی برای شروع جلسات درمان شما آسان هستند. شما به سادگی وارد اپلیکیشن شده و یک نام کاربری برایتان در نظر گرفته می‌شود و با یکی از متخصصان مشاوره ما صحبت میکنید. پس از برقراری ارتباط، درمانگر شما به شما می آموزد و شما یاد می گیرید که چگونه مشکلات روحی و روانیتان را حل کنید. اگر احساس می کنید این مشاور کمکتان نمیکند، هیچ مشکلی نیست. اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد تا مشاور دیگری را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید و به سطح عمیق تری از ارتباط برسید.

اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، مشاوره انلاین روانپزشکی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره را شروع کنید
 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مشاوره فناوری اطلاعات سیگما

4 سال پیش

تشکر میکنم بابت جنین مقاله پربار و قوی ای
پاسخ دهید
0

فهیم

5 سال پیش

سلام من ۲۷ سالمه و چند وقته مشکل وسواس فکری دارم همش احساس میکنم میخوام ب خودمو همسرم آسیب بزنم خیلی میترسم لطفا کمکم کنید بدون دارو درمان بشم خودمم میدونم فقط فکره ولی باز اذیت میشم
پاسخ دهید
0

مدیریت

5 سال پیش

سلام، دوست من پیشنهاد میدم با نصب اپلیکیشن حال با یکی از مشاورین ما ارتباط بگیرید. ایشون راهنماییتون میکنن.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات