جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۷ نشانه نیاز به مشاوره روانشناسی / آیا نیاز به روانشناس دارم

مشاوره
تاریخ بروزرسانی : ۲۵ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

ما با راهنمایی مشاوران این حوزه دریافتیم که نشانه نیاز به مشاوره روانشناسی چه مواردی هستند. به خودتان آموزش دهید تا بتوانید از افراد مهم زندگی تان مراقبت کنید و آنها را به آرامی به سمت درمان هدایت کنید.در این مقاله به تفصیل درباره این نشانه ها توضیح داده شده است


تصویر خدمات اقساطی

چه کسانی نیاز به روانشناس دارند

در ادامه نشانه هایی که می‌گوید فرد نیاز به مشاوره روانشناسی دارد را باهم بررسی می‌کنیم

از انجام کارهایی که قبلا عاشق انجام دادنشان بودید دیگر لذت نمی برید

شما یک بار در هفته با بهترین دوست خود اسکیت می کنید. در طول زمان، یا شاید ناگهان، او دیگرعلاقه مند نیست. وقتی او از او میپرسد چرا ، نمی داند. او بی تفاوت به نظر می رسد این که آیا یک بحران باعث بی علاقگی او شده یا خیر . این نشانه ای است که او ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. بهتر است قبل از شروع اختلالات بیشتر با یک مشاور مشورت کند.

طلاق، تغییرات شغلی، از دست دادن اعضای خانواده و

درمانگران، مشاوران و روانشناسان فقط برای کمک به افراد مبتلا به بیماری روانی نیستند. مردم اغلب برای کمک به تغییرات بزرگی در زندگی خود به آنها نیاز دارند. این می تواند یک طلاق بعد از هشت سال زندگی مشترک ، ترک یا تغییر در شغل و حرفه تان  و یا از دست دادن یکی از عزیزانتان باشد. دوستان و اعضای خانواده ممکن است فکر کنند مشاوره روانشناسی فقط برای “افراد دیوانه” است . این وظیفه  شماست که این تصور غلط را از بین ببرید.

مشاوره روانشناسی

استفاده از مواد مخدر و نیاز به مشاوره روانشناسی

اگر دوست شما هرگز قبلا مواد مخدر مصرف نکرده است ، در حـال حاضر به طور منظم درپی استفاده از این گونه مواد است ، به دنبال کمک به او باشید. این ها نشانه هایی روشن است که فرد به کمک نیاز دارد .

رفتارهای غیر متعارف در شبکه های اجتماعی

پست کردن بیش از حد سلفی یا گریه کردن برای کمک در شبکه های اجتماعی، اغلب بیش از یک ناراحتی معمولی است. این علامت کسی است که ممکن است نیاز به کمک حرفه ای داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که شبکه های اجتماعی اختلالات شخصیت را افزایش می دهند و باعث استرس های غیر ضروری می شوند.

آنها بیمار می شوند اما پزشکان می گویند سالم هستند

سالهاست که با ناراحتی های جسمی درگیر بودم  و متوجه شدم که علت آنها بیماری روانی هستند. پزشکان به من گفتند که من سالم بودم، بنابراین به دنبال درمان بیشتر نرفتم. اگر فردی با داستان مشابهی را می شناسید، به او بگویید که درمان های روانی را در نظر بگیرد. بیماری روحی می تواند عواقب جسمی نیز داشته باشد ، پزشکان قادر به تشخیص آن نیستند. آگاهی شما می تواند آنها را نجات دهد!

انزوا طلبی و مشاوره روانشناسیبین درون گرایی و انزواطلبی تفاوت وجود دارد. مردم مجبور نیستند تمام وقت را در بیرون و در محیط های اجتماعی بگذرانند اما زمانی که تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تنها هستند و از دیگران بدور، نشانه ای مضر است.
انزوا طلبی

علائم کودکان هنگام نیاز به مشاوره روانشناسی

کودکان درآینده انسان های سالمتری می شوند اگر به خوبی یاد بگیرند کمک گرفتن و صحبت کردن در مورد مشکلاتشان چیز بدی نیست. مسائلی مانند مشکل در تمرکز کردن ، نگرش منفی نسبت به خود ، ترس غیر معمول یا ناگهانی ، نگرانی ، جدایی از دیگران ، اظهارات ناامید کننده در مورد آینده و کج خلقی و زودرنجی یا اختلالات خواب می تواند نشانه ای باشد.

اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده یکی از این نشانه ها را از خود بروز می دهد، وقت آن است که به آرامی آنها را به سمت درمان هدایت کنید. این ممکن است بزرگترین هدیه ای است که به آنها داده اید.

مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین حال می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور مورد نظرتان وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان از طریق اپلیکیشن یا وب سایت حال از طریق بخش مشاوره انلاین روانشناسی، مشاور مدنظرتان را انتخاب و به صورت متنی، صوتی و یا تصویری گفتگو کنید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

شیلا از ارومیه

3 سال پیش

سلام وقت بخیر مدتی است که قصد مراجعه به یک روانشناس رو دارم اما تردید داشتم که این کار رو بکنم ولی با خوندن مقاله شما و فرصت تخفیفی هم که در سایت ویرا برگ دیدم انگیزم قوی تر شد و میخوام سریع تر این کار رو انجام بدم. ممنون از مقاله خوبتون. به نکات خوبی اشاره کردید من فکر میکردم این علایم طبیعی هستن اما فکر میکنم حتما باید به یک روانشناس مراجعه کنم چون چند تا از این علایم رو دارم .خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.
پاسخ دهید
0

هدیه

3 سال پیش

قبلاً اشتباهاتی انجام دادم که الان یه سال است از اوم ماجرا میگذره ولی من هر لحظه که به ذهنم میاد باعث اعصاب خوردی و خو درگیری میشود
پاسخ دهید
0

علی

3 سال پیش

کسی که دچار اختلال هست ولی از مراجعه به روانشناس خودداری میکند ، بهتره چطوری ببریمپیش مشاور؟
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات