جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

دلایل ترس از مراجعه به روانشناس

دایل ترس از مراجعه به روانشناس
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

نشستن مقابل روانشناس می‌تواند برای هر کسی ترسناک باشد. وقتی اولین بار غریبه‌ای را می‌بینیم و می‌خواهیم از مشکلاتی که ماه‌ها و حتا سال‌ها در ذهن ما بالا و پایین شده‌اند، حرف بزنیم، نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم و چه باید بگوییم. از طرف دیگر گاهی اطمینان نداریم روانشناس چقدر می‌تواند به ما کمک کند. فکرش هم اضطراب‌آور است و به همین دلیل ممکن است هرگز دست به تلفن نبریم و به روانشناس مراجعه نکنیم.

مراجعه به روانپزشک برای خیلی از ما ضروری است. چون زندگی پر از مسائل پیچیده و تصمیم‌های سخت است و گاهی به‌تنهایی از پس مدیریت و حل کردن همه‌ی مشکلات برنمی‌آییم.


تصویر خدمات اقساطی

چه ترس‌ها و نگرانی‌هایی ممکن است ما را از رفتن پیش روانشناس منصرف کند؟

ما دیوانه نیستیم

برای بعضی‌ها رفتن پیش روانشناس کار خجالت‌آوری‌ست که باید از دیگران پنهانش کنند. شاید فکر کنیم ما آدم بی‌سوادی نیستیم، دیوانه و مجنون هم نیستیم. مشکلاتی داریم که بالاخره حل‌شان می‌کنیم. آخرش هم حق را به خودمان می‌دهیم که وقت مشاوره نگیریم.

واقعیت این است که آدم‌ها به‌خاطر مسائل مختلفی به مشاور نیاز دارند؛ می‌خواهند رضایت بیشتری از زندگی‌شان داشته باشند، از درون‌شان آگاه‌تر شوند یا افکار پراکنده‌شان را مرتب کنند. مشاوره کار خجالت‌آوری نیست و ایرادی ندارد که به کمک حرفه‌ای یک فرد متخصص نیاز داشته باشیم.

ممکن است به‌ مشکلاتم بخندد

نکند وقت بگیریم، این همه راه برویم، به‌سختی حرف‌های یواشکی‌مان را بگوییم و در مقابل روانشناس لبخند بزند و بگوید این که مشکلی نیست. نکند به نگرانی‌های من بخندد یا بگوید این مشکلات فقط در ذهن من وجود خارجی دارند و من شلوغش کرده‌ام. شاید وقتی از اتاق روانشناس بیرون می‌آیم، ذهنم آشفته‌تر از قبل شده باشد. یادمان باشد با پیش‌داوری درمورد مراجعه به روانشناس، مشکل ما حل نخواهد شد.

ترس از مشاوره

شاید مشکلاتم خیلی بزرگ باشند

ممکن است نگرانی‌ها و مشکلات‌مان را تعریف کنیم و بعد ببینیم چه دردهای عمیقی داشته‌ایم؛ متوجه شویم حتی روانشناس هم نگران ما و زندگی نابه‌سامان ما شده است. شاید بگوید باید به روانپزشک یا بیمارستان روانی برویم و مشکل بزرگ ما را نتواند به‌تنهایی حل کند.

مشکل ما کوچک باشد یا بزرگ،‌ ترس از برخورد و واکنش بد روانشناس نمی‌گذارد دست به‌کار شویم و برای بهتر شدن شرایط قدمی برداریم.

با در نظر گرفتن همه ی این مسائل باید تصمیم بگیریم که چقدر به مشاوره نیاز داریم و به چه میزانی افکار ما راجع به گرفتن مشاوره میتواند اشتباه باشد و به سلامت روح و روان ما ضرر برساند.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.


مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات