جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تیپ شخصیتی: آیا من برونگرا هستم؟

حال-روانشناسی شخصیت افراد برونگرا
تاریخ بروزرسانی : ۲۶ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

 

از دیدن افراد جدید لذت می‌برید؟ حضور داشتن در مهمانی یا رویدادهای اجتماعی بزرگ به شما انرژی می‌دهد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است به احتمال قوی بر اساس روانشناسی شخصیت، شما یک فرد برونگرا هستید. افراد برونگرا و درونگرا دارای ویژگی‌های رفتاری و ایده آل‌های مختلفی در سبک زندگی و معاشرت‌هایشان هستند. در این مطلب قصد داریم درباره ویژگی‌های روانشناسی شخصیت افراد برونگرا صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

ویژگی‌های خاص افراد برونگرا را بشناسید

خیلی‌ها فکر میکنند ارتباط برون گرا و درون گرا بودن افراد به تیپ شخصیتی‌شان منحصر می‌شود. در حالی که براساس روانشناسی شخصیت هر یک از این خصوصیات روی ابعاد بیرونی زندگی افراد اثرگذار است. مثلا افراد درونگرا با حضور در محیط‌های شلوغ و پرازدحام خیلی زود خسته می‌شوند. بنابراین آن‌ها به زمانی برای بازیابی و ریکاوری خود نیاز دارند. اندکی سکوت و خلوت میتواند آنها را مثل روز اول شارژ کند. اما افراد برونگرا زمانی که خسته و بی‌انرژی می شوند کافی است در یک مهمانی حضور داشته باشند تا سرزندگی قبل را پیدا کنند. مثال بالا یکی از ساده‌ترین تفاوت‌های این دو تیپ شخصیتی است. برای اینکه بهتر به ارتباط برون گرا و درون گرا بودن افراد پی ببرید؛ باید بتوانید آنها را بهتر درک کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی که کاهش استرس را به ارمغان می‌آورند

اگر خودتان، همسر، شریک عاطفی، دوست یا همکارتان فردی برونگرا است با کمک ویژگی‌های زیر میتوانید از این موضوع مطمئن شوید:

  • طرفدار محیط‌های اجتماعی

حال-روانشناسی شخصیت افراد برونگرا

افراد برونگرا به طبیعت علاقه بسیاری دارند.

در روانشناسی شخصیت افراد برونگرا از بودن میان مردم انرژی می‌گیرند. آنها معاشرت و شلوغی را دوست دارند و حتی بدشان نمی‌آید گاهی مرکز توجه باشند. البته این رویکرد دوجانبه است آنها علاوه بر استقبال کردن از رویدادهای اجتماعی و مهمانی علاقه زیادی به برپایی آن دارند. برای داشتن لحظاتی خوب و دلچسب تنها به یک دورهمی دوستانه، یک فیلم خوب و مقداری خوراکی نیاز دارند. به همین راحتی ساعاتی عالی را برای خودشان خلق می‌کنند.

  • عاشق صحبت کردن

خیلی ساده است افراد درون گرا از مکالمه لذت می‌برند. فرقی نمیکند این یک مکالمه بین اعضای خانواده، دوستان یا حتی فروشنده مغازه باشد. برای یک برونگرا کافی است یک شریک خوب برای صحبت کردن پیدا کنند تا روزشان ساخته شود. همینطور افراد برون گرا از ملاقات افراد جدید لذت می‌برند. این برای افراد درونگرا کمی متفاوت است. البته به این معنی نیست که افراد درونگرا به دیدن افراد جدید علاقه ندارند ولی ملاحظه و توجه زیاد روی موقعیت، نوع صحبت و.. میتواند کمی برایشان تنش یا استرس ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: تست کرونا در منزل

  • فردی با رفتار دوستانه و دردسترس

بر اساس روانشناسی شخصیت، افراد برون گرا راحت با دیگران برخورد می‌کنند؛ به همین دلیل در چشم اکثریت، فردی با رفتاری دوستانه شناخته می‌شوند. آنها در صحبت‌هایشان بی‌تکلف و ساده هستند. بنابراین راحت‌تر از افراد درونگرا مشکلات خودشان را هم مطرح می‌کنند. این در مورد شنیدن مشکلات سایر افراد هم صادق است. چون بخش اجتماعی بودن ذاتیشان را پوشش می‌دهد. همچنین افراد برون گرا اغلب تعداد زیادی دوست دارند و با افراد زیادی معاشرت می‌کنند.

حال-روانشناسی شخصیت افراد برونگرا

افراد برونگرا دوست‌های بسیاری دارند.

البته حلقه این دوستان را اکثرا افرادی با علایق و سلیقه‌های مشابه تشکیل می‌دهند.

  • علاقه‌مند به چالش تجربه اندوزی

تعطیلات آخر هفته است و دوستانتان می‌خواهند یک برنامه دورهمی داشته باشند.

حال-روانشناسی شخصیت افراد برونگرا

یک سفر یکهویی گروهی و غیره! فرقی نمی‌کند افراد برون گرا همیشه برای چیزهای جدید و تازه مشتاق هستند. تجربه کردن چیزهای جدید یا دیدن آدم‌های تازه بیشتر از هر چیزی افراد برون گرا را خوشحال می‌کند.

  • تنهایی و بی‌حوصلگی

در روانشناسی شخصیت افراد برون گرا برای سرزندگی به تعاملات اجتماعی نیاز دارند. به همین دلیل ممکن است رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره‌شان را تشکیل دهد. اغلب روز سرگرم رد و بدل کردن پیام در توییتر و فیس بوک و اینستاگرام هستند. البته این خوب است تا زمانی که بیش از حد به آن مبتلا نشده باشند یا مانع تعامل‌شان با افراد واقعی نشود. به همین خاطر اگر افراد برون گرا مدت زیادی تنها باشند به شدت بی‌حوصله و کم انرژی می‌شوند.

پیشنهاد حالی

بر اساس روانشناسی شخصیت افراد برونگرا علایق بیشماری دارند. دوست دارند با صحبت کردن ارتباط برقرار کنند. از بودن در مرکز توجه جمع یا گروه لذت می‌برند. اغلب قبل از فکر کردن برای انجام عملی، اقدام می‌کنند. انجام کارهای گروهی برایشان لذتبخش است. معمولا زمان کمی را به خلوت و تنهایی خودشان اختصاص می‌دهند. برای پیدا کردن ایده‌ها و الهامات جدید به دنبال منابع خارجی (بیرونی) هستند. همچنین به شدت دوست دارند در مورد افکار و احساساتشان حرف بزنند. اگر شما هم بخشی از ویژگی‌های بالا را در رفتار و اعمالتان دارید؛ احتمالا یک فرد برون گرا و اجتماعی هستید. ممکن است پس از خواندن این مقاله، دلتان بخواهد درباره تیپ شخصیتی برونگرا بیشتر بدانید.

شما می توانید با گشتی در مجله روانشناسی حال اطلاعات زیادی در این زمینه به دست آورید.

همچنین ممکن است با مطالعه درباره تیپ شخصیتی برونگرا به این نتیجه برسید که همسر برونگرا دارید.

برای ارتباط موثر با همسر خود می توانید در هر ساعتی از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرید.

سوالات متداول

افراد برونگرا شادتر هستند یا افراد درونگرا؟

برونگرا‌ها زمان بیشتری برای با دیگران بودن و انجام فعالیت‌های اجتماعی صرف می کنند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند برونگرا‌ها در مقایسه با درونگرا‌ها افراد شاد‌تری هستند.

افراد برونگرا چه ویژگی هایی دارند؟

افراد برونگرا معمولا افراد خوش مشربی هستند. دوستان زیادی دارند و با اعتماد به نفس به نطر می‌زسند. آن‌ها انرژی مورد نیاز خود را از در جمع بودن دریافت می‌کنند.

 

منابع

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات