جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

مدیریت اختلاف با خانواده چطور ممکن است؟

حال-چطور اختلاف نظر با خانواده ام را مدیریت کنم
تاریخ بروزرسانی : ۲۲ آذر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

مدیریت اختلاف با خانواده موضوع مهمی است، چون خانواده عزیزترین افراد زندگی هستند و ارتباط درست با آنها یکی از راه‌های لذت بردن از زندگی است. آدم‌های مختلف نظرات و دیدگاه‌های متنوعی نسبت به دنیای پیرامونشان، اتفاقات و موقعیت‌ها دارند.

حتی داشتن سلیقه‌های مختلف یکی از جذابیت‌های افراد است. اما زمانی که در یک گروه یا جمع مثل همکاران، دوستان یا خانواده لازم باشد تصمیم‌گیری کنید؛ شاید این اختلاف نظرها کمی دردسرساز باشند. برای اینکه از این اختلاف نظرها برای گرفتن ایده‌های جدید و کارهای خلاقانه استفاده کنید؛ باید بتوانید آنها را در زمان مناسب مدیریت کنید. البته می‌توانید درباره اختلاف شوهر با خانواده زن نیز این مقاله را مطالعه کنید

در این مطلب قصد داریم در مورد روش‌های مدیریت اختلاف با خانواده صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

تکنیک‌های مدیریت اختلاف نظر در جمع خانوادگی

اختلاف نظر و دیدگاه بین والدین و فرزندان جوانشان، خواهر و برادرها یا والدین با همدیگر، اگر به درستی مدیریت نشوند می‌تواند زمینه‌ساز ناهماهنگی و برخورد بین افراد خانواده شود.

البته روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم نه تنها برای جمع مهم خانواده بلکه در گروه همکاران یا دوستان نیز قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: نشانه های سندروم پای بیقرار

رو در رو صحبت کنید

اگر با هر یک از اعضای خانواده‌تان در مورد موضوعی اختلاف عقیده دارید بهتر است زمانی را برای صحبت متقابل و حل و فصل در نظر بگیرید. این روش یکی از بهترین راه‌های مدیریت اختلاف با خانواده است. رسیدگی کردن به این اختلافات از پشت تلفن یا در ایمیل و پیامک به هیچ وجه ایده خوبی نیست. زبان بدن یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها برای مذاکره و صحبت است که در هیچ یک از روش‌های بالا وجود ندارد. می‌توانید درباره اختلافات زن و شوهر و راه حل آن‌ها این مقاله را نیز مطالعه کنید

مدیریت اختلاف با خانواده

گفتگو کردن به صورت رو در رو یکی از بهترین روش‌های مدیریت اختلاف با خانواده است.

شنونده خوبی باشید

اولا سعی کنید برای صحبت کردن درباره اختلاف نظرهایتان در یک مکان آرام و بی‌طرف حضور پیدا کنید. صحبت کردن در یک مکان متفاوت از خانه  می‌تواند میزان صداقت افراد در گفتگو را بالاتر ببرد. از طرف دیگر قبل از هر گونه ابراز عقیده‌ای به حرف و نظر فرد مقابل گوش دهید و مهم‌تر اینکه او را درک کنید. منظورمان از گوش دادن، شنیدن دقیق و فعال است.

نه اینکه در آن بازه به فکر جواب‌هایی باشید که می‌خواهید به او بدهید. نظر شخص مقابل را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی شدید در زنان

اگر احساس کردید در حرف‌های طرف مقابل نوعی جبهه‌گیری یا حمله وجود دارد او را سرزنش نکنید. بلکه جملاتتان را با کلمه «من» شروع کنید. مثلا بگویید: «من فکر می‌کنم که …». با این کار مانع جبهه‌گیری بیشتر فرد مقابلتان می‌شوید.

مدیریت اختلاف با خانواده

شنیدن دقیق صحبت‌های طرف مقابل می‌تواند در مدیریت اختلاف موثر باشد.

مشکل دقیقا چیست؟

موضوع و مشکل اصلی اختلاف با خانواده‌تان چیست؟ مشکل را شفاف و روشن بیان کنید. گاهی همین سردرگمی زمینه‌ای برای ایجاد سوء تفاهم بین اعضای خانواده می‌شود.

در مورد علت اصلی اختلاف نظرتان با آرامش و آشکار بحث کنید. در صورت لزوم احساستان را در این مورد با صداقت بگویید. با بیان کردن احساساتتان می‌توانید دیوار دفاعی که باعث دوری احتمالی شما با اعضای خانواده شده را بردارید. با خلع سلاح شدن ارتباط بهتری بین شما شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: افسردگی چیست ؟

دنبال وجه اشتراک بگردید

یکی از روش‌های خوب برای مدیریت اختلاف با خانواده پیدا کردن زمینه‌های مشترک است. دنبال موضوعی باشید که همه شما روی آن توافق دارید. پس از پیدا کردن آن روی توافق و جنبه مثبت صحبتتان تمرکز کنید. با این تفکر مثبت بهتر می‌توانید صحبت‌هایتان را برای رسیدن به نتیجه‌ای مشترک و میانه هدایت کنید.

برای حل مشکل اختلاف با خانواده همسر می‌توانید این مطلب را نیز بخوانید

مدیریت اختلاف با خانواده

تمرکز روی موضوعی که مورد توافق جمع است، اختلافات را کم می‌کند.

مسئولیت احساسات خودتان را برعهده بگیرید

زمانی که اختلاف شدیدی دارید؛  تهمت زدن، سرزنش کردن و بهانه‌گیری ساده‌ترین کار است. با خودتان صادق باشید. مسئولیت احساسات خودتان و همینطور تفسیرهایی که از موضوع، برخورد یا موقعیت کرده‌اید را بپذیرید.

بیشتر بخوانید: تست کرونا در منزل

پیشنهاد حالی

شاید اختلاف با خانواده به نظر استرس‌زا باشد اما فرصتی برای بحث و تبادل نظر است. شما هیچ وقت نمی‌توانید با کسی که در همه زمینه‌ها با شما توافق دارد چالش جدیدی را تجربه کنید. بدون چالش و مشکلات، هیچ چیز جدیدی هم یاد نمی‌گیرید. با این رویکرد، اختلافات به شرطی که بتوانید آن را از مرز بحرانی دور نگه دارید؛ نه تنها بد نیستند بلکه آموزنده‌اند.

به عبارت دیگر اختلاف نظرها روشی برای زندگی هستند. اما نیازی به ایجاد ویرانی نیست. با استفاده از تکنیک‌های این مطلب می‌توانید سریع، ساده و به صورت عملی اختلاف نظرهایتان را مدیریت کنید. اگر نیاز به راهنمایی بک مشاور دارید، می‌توانید هم حالا به وبسایت یا اپلیکیشن حال مراجعه کرده و از مشاوره خانواده آنلاین در قسمت مشاوره آنلاین استفاده کنید.

منابع

www.inc.com

oureverydaylife.com

 

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات