جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تمام آنچه که در رابطه با زوج درمانی شما باید بدانید

زوج-درمانی
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

همه ما می دانیم نگهداری روابط عاشقانه کار سختی است. مانند ماشین ها، آنها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا به خوبی کارکنند. اگر یک مشکل وجود دارد، بهترین راه ، تعمیر آن به موقع است تا از عوارض بیشتر در جاده جلوگیری شود.
اغلب ما می توانیم تعمیر و نگهداری های اولیه را خودمان انجام دهیم. ولی علی رغم تلاش های ما، ما باید به یک مشاورحرفه ای متکی باشیم تا نگاهی به ما بیاندازد و به ما کمک کند .
در این مقاله به اثر زوج درمانگر در زندگی مشترک میپردازیم.

جالب است که ما به آسانی و به سرعت اقداماتی را برای تعمیر و یا جلوگیری از آسیب به وسایل نقلیه مان انجام می دهیم. اما هنگامی که به روابط ما مربوط می شود، ما اغلب از انجام هر اقدامی اجتناب می کنیم تا زمانی که وضعیت خیلی جدی تر شود.متأسفانه، بسیاری از زوج ها هنگامی به زوج در مانی می پردازند که آسیب جدی به روابط شان وارد شده است الگوهای ارتباطی ناسازگارانه درهم آمیخته شده اند، پیوند عاطفی بین شرکا به شدت ضعیف شده است و به دلیل درگیری های گذشته حل نشده، میزان خشم بین شان بسیار زیاد است. و این لیست میتواند ادامه داشته باشد.تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط زوج ها شش سال از زندگی زناشویی ناراضی هستند قبل ازاینکه به مشاوره بپردازند.این بدان معنا نیست که درمان زوجین برای حل مشکلات با چنین تاخیری موثر نباشد. با این وجود، تلاش برای درمان بسیار پیچیده و وقت گیر خواهد بود، که نیازمند تعهد و تلاش زیادی از طرف هر دو طرف است.تصورات غلط در مورد درمان زوجین و هدف آن می تواند مانع زوج ها برای مراجعه دریافت کمک زود هنگام شود. بعضی ممکن است فکر کنند که زوج درمانی تنها برای مسائل بسیار جدی و موثر بر یک رابطه، از جمله خیانت یا اعتیاد است. برخی دیگر ممکن است زوج درمانی را به عنوان آخرین تلاش قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به رابطه ببینند.بسیاری از مردم از مزایای زوج درمان در درمان انواع مختلف مسائل مربوط به رابطه، آگاه نیستند. آنها نمی دانند چطور می تواند در ارتقای رضایت کلی روابطی که بر سلامت روانی فرد تاثیر می گذارد، کمک کنند.

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی یک شاخه از روان درمانی است که در آن یک درمانگر با تجربه بالینی کار با زوج ها، با مدرک تحصیلی مرتبط با خانواده و ازدواج ، کمک می کند تا دو نفر درگیر در یک رابطه عاشقانه نسبت به رابطه خود شناخت پیدا کنند ، به کشمکش ها پایان دهند و رضایت از رابطه شان را بهبود ببخشند با استفاده از انواع روش های درمانی. گرچه متد زوج درمانی ممکن است بسته به گرایش نظری درمانگر متفاوت باشد ، ولی زوج درمانی شامل عناصر کلی زیر می شوند:

زوج-درمانی

تمرکز بر روی یک مشکل خاص (به عنوان مثال مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، حسادت)
مشارکت فعال در بخشی که درمانگر در رابطه می خواهد مد نظر قرار دهد ، به جای هر فرد به طور جداگانه.
مداخلات مبتنی بر راه حل متمرکز و مداخله گرا در اوایل درمان.
یک هدف روشن از اهداف درمان.زوج درمانی معمولا با پرسش برخی سوالات استاندارد مربوط به تاریخچه رابطه و همچنین تحقیق در مورد خانواده هر یک از زوجین ، ارزش ها و پس زمینه های فرهنگی آغاز خواهد شد. درمانگر ممکن است از جلسات اولیه برای مداخله در بحران در صورت لزوم استفاده کند.زوج درمانگر (مشاور خانواده ) پس از تشخیص مسئله بر روی درمان، ایجاد اهداف درمان و برنامه ریزی یک ساختار برای درمان تمرکز خواهد نمود .در طول مرحله درمان، درمانگر به زوجین در شناخت روش های درمان مشکلات رابطه کمک خواهد کرد با کمک به هر دو طرف در درک نقش خود در تعاملات غیر فعال رابطه. این به آنها کمک خواهد کرد تا راه های درک روابط و یکدیگر را تغییر دهند.گرچه بدست آوردن بینش مهم است، یکی دیگر از جنبه های مهم زوج درمانی، در واقع تغییر رفتار و شیوه های ارتباط برقرار کردن با یکدیگر است. درمانگران اغلب برای زوجین مشق شب برای بکارگیری مهارت هایی که در طول درمان به تعاملات روزانه خود آموخته اند، اختصاص می دهند.اکثر زوج ها ، زوج درمانی را با دستاوردهای شناخت نسبت به الگوهای ارتباطی،افزایش بیان احساسی و توسعه مهارت های لازم برای برقراری ارتباط و حل مسائل با شرکای خود به طور موثرتر به پایان می برند.

زوج درمانی برای چه کسانی مفید است ؟

زوج درمان برای هر نوع رابطه ای مفید است، شامل زوج ها ، جوان، پیر، نامزد یا ازدواج کرده . به عنوان مثال، زوجی که اخیرا نامزد کرده اند می تواند مشاوره قبل از ازدواج را فرصتی ارزشمند برای رسیدگی به انتظارات روابط قبل از ازدواج قلمداد کنند. زن و شوهر دیگری که با هم 25 سال زندگی کرده اند، ممکن است پی به این موضوع ببرند که زوج درمانی راهی موثر برای آنها است تا احساسات هیجان انگیز و عاشقانه خود را در رابطه خود به دست آورند.

زوج درمانی می تواند یک مشکل جاری را حل کند، از تشدید مشکلات جلوگیری کند و یا یک “چک آپ” برای بررسی یک زن و شوهر خوشحال است که در حـال تجربه یک دوره افزایش استرس هستند . زمینه های رایج که در زوج درمانی مورد توجه قرار گرفته شامل مسائل مربوط به پول، والدین، رابطه جنسی، خیانت می باشد .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

حسن

5 سال پیش

اینکه بتونیم شرایط راتبطمون با همسرمون رو مثل روز اول نگهداریم واقعا مشکله به نظرم هنر میخواد که با این مطلب کارم ساده تر شد
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

از اینکه این مقاله برای شما کاربردی بوده است، بسیار خوشحالیم. دوست عزیز شما می توانید با نصب اپلیکیشن حال و یا از طریق وبسایت ما، به یکی از مشاورین ما هم متصل شوید و در این زمینه، کمک های بیشتری دریافت کنید. از حسن توجه شما متشکریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات