جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چگونه از شروع مشاجرات بین زوجین جلوگیری كنیم؟

راههای-جلوگیری-از-مشاجره-همسران
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

اگر شما می توانید حرکات و احساسات خود را کنترل کنید، به احتمال زیاد شریک زندگی تان بیش از شما به دنبال کنترل خود می باشد.
در این مقاله برای جلوگیری از آسیب در مشاجره بین زوجین به بررسی نکاتی میپردازیم.

 

به دقت گوش کنید

در اغلب موارد، به خصوص در عصر حاضر ، به سادگی به پاسخ های طرف مقابل مان بی تفاوت هستیم . طرف مقابل مان را تکذیب می کنیم قبل از اینکه بتواند جمله خود را تکمیل کند. ما کلمات شعار گونه ای را می شنویم  ، طرف مقابل مان را تسخیر می کنیم  و واکنش های ما ارتجاعی هستند.
راه بهتر این است که گوش دادن فعال را تمرین کنید. حواس پرتی و گیجی را از بین ببرید . به چشمان فردی که با او صحبت می کنید نگاه کنید.

ذهن باز داشته باشید

به طرف مقابلتان فرصتی بدهید تا موضوع خود را پیش ببرد و پذیرای تغییر در افکارتان باشید. شاید در این استدلال هیچ برنده ای وجود نداشته باشد – ممکن است که حق با هر دوی شما باشد.

صدای خود را بالا نبرید

وقتی صدای خود را بالا می برید، به ضعیفترین فرد در بحث تبدیل می شوید و فرد دیگر کنترل بحث را به دست می گیرد. منظور شما اگر از طریق یک بلندگو فریاد بزنید گویا تر از آن نیست که آنرادر گوش طرف مقابلتان زمزمه کنید.هر کس فریاد بزند، نشان می دهد غیر منطقی و عاطفی است.

به نقطه ای بروید

اگر میخواهید به نتیجه برسید، روی تنها یک نقطه ای تمرکز کنید. شما شروع به از دست دادن شریک زندگی خود می کنید و به جدال می پردازید زمانی که می گویید،

“و چیز دیگری هم هست …”نفس کشیدنیک نصیحت رایج وجود دارد وآن این است که نفس عمیق بکشید و بشمارید تا به 10 برسد. این به این دلیل است که به شما چند ثانیه وقت می دهد تا خودتان را جمع و جور کنید و به وضوح فکر کنید، به شما فرصت می دهد تا اطمینان حاصل کنید که در زمان حـال هستید . یک شنونده خوب و اختصاص دادن همه وجودتان به گفتگو.
تلاش برای آرام شدن می تواند یک ابزار فوق العاده قدرتمند باشد، زیرا مانع از گفتن چیزی می شود که ما واقعا نمی خواهیم آنرا بگوییم و یا چیزی که بعدا ازگفتنش پشیمان خواهیم شد.

زمان نیاز به زوج درمانی را چگونه تشخیص دهیم؟

برای بسیاری از زوج ها، ایده آوردن شخص ثالث (مشاور) به رابطه آنها ترسناک است. اما بهتر است قبل از اینکه شما فکر می کنید “نیاز” دارید به دنبال درمان باشید.اکثر مسائل درون یک رابطه زناشویی ، ابتدا  کوچک هستند سپس رشد می کنند و حل و فصل نمی شوند. این جایی است که  مشاوره می تواند کمک کند، با ارائه ابزار و تکنیک هایی برای بهبود حل منازعات. تماس با یک درمانگر بهترین راه برای شروع این فرآیند است، اما از خودتان پرسیدن این سؤالات می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا کمک های حرفه ای ارزش پیگیری دارد:

  • اعتماد از بین رفته است ؟
  • آیا بحث و جدل ها مکرر شده است؟
  • ارتباطات ضعیف است؟
  • آیا می توانید بگویید چیزی اشتباه است اما مطمئن نیستید چی؟
  • آیا می توانید به تنهایی مجادله را حل کنید؟
  • رابطه عاطفی / جنسی تغییر کرده یا کاهش یافته است؟
  • آیا عادت های بد در رابطه وجود دارد که از بین نمی رود ؟

تمام روابط در بعضی اوقات به نوعی دشوار می شود . عدم تفاهم  ،  اختلافات و حتی درگیری در بعضی زمان ها وجود خواهد داشت. مشاوره روانشناسی می تواند به افراد و زوج ها کمک کند که روابط شان رشد و بهبود یابد.

مانند همه نوع درمان ها ، درس هایی که آمورش داده می شود و رفتارهایی که تغییر می کنند و برای هر فرد به مدت طولانی تری از خود درمانی ادامه خواهند داشت .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشوِرپ» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشوِرپ» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ramin

5 سال پیش

خیلی مطلب خوبی بود برای ممنونم از سایت خوبتون
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

از حسن توجه شما به مطالب سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات