جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

شریک عاطفی برونگرا: چطور زبان همسر برونگرایم رو بفهم؟

نحوه برخورد با همسر برونگرا
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ فروردین

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برخی از افراد تصور می‌کنند که همسرشان باید از لحاظ روحیات و شخصیت کاملا مشابه خودشان باشد و برخی هم افرادی با روحیات متفاوت را برای ازدواج انتخاب می‌کنند. واقعیت این است که فرقی نمی‌کند افراد دارای چه روحیات یا تیپ شخصیتی باشند. اگر نحوه برخورد با همسر برونگرا یا درونگرای خودتان را یاد بگیرید و با شرایط سازگار شوید، از زندگی‌تان لذت بیشتری می‌برید.

البته منظور از سازگاری فداکاری یک طرفه یا نادیده گرفتن نیازهایتان نیست. بلکه باید نسبت به روحیات همدیگر شناخت پیدا کرده و شرایطی را ایجاد کنید که هر دو  از آن راضی و خوشنود باشید. در این مطلب قصد داریم روش برخود با همسر برونگرا را با شما به اشتراک بگذاریم.


تصویر خدمات اقساطی

4 کلید طلایی در نحوه برخورد با همسر برونگرا

ممکن است غرغرو بودن همسرتان به دلیل تفاوت‌های شخصیتی و ناسازگاری با روحیات شما باشد. در 4 روش زیر با راه حل‌های مفیدی برای نحوه برخورد با همسر برون گرا آشنا می‌شوید که به حل مشکل ناسازگاری روحیاتتان کمک می‌کند.

  • تقویم مشترک ایجاد کنید

تفاوت برونگرایی و درونگرایی مربوط به نوع کسب انرژی درونی افراد است. درونگراها برای شارژ کردن خودشان و بدست آوردن انرژی، نیاز به آرامش و اندکی تنهایی دارند. درحالی که برونگراها از بودن میان جمع و مراودات اجتماعی بیشتر انرژی می‌گیرند.

نحوه برخورد با همسر برونگرا

هر از گاهی این نیاز به فاصله گرفتن و دریافت انرژی را یادآور شوید. بنابراین اگر در طول هفته به 5 مهمانی دعوت شده‌اید و نمیتوانید این حجم از بودن میان جمع را طاقت بیاورید (مراودات اجتماعی انرژی زیادی از درونگراها می‌گیرد.)، این موضوع را با همسر برونگرایتان در میان بگذارید.

ببینید تا چه اندازه میتوانید در مهمانی‌ها شرکت کنید و در عین حـال احساس رضایت داشته باشید (مثلا سه مهمانی)، سپس به اتفاق همدیگر سه مورد از مهمانی‌های مهمتر و ضروری را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید و از لحظات با هم بودنتان لذت ببرید.

  • شریک زندگیتان را تشویق کنید

در نحوه برخورد با همسر برون گرا که می‌خواهد زمان زیادی را با دوستان و همکارانش بگذراند، غرغرو و ایرادگیر نباشید.

این موضوع یک نکته مثبت برای رابطه‌تان است. به این ترتیب میتوانید مدت زمانی را در تنهایی باشید و دوباره انرژی از دست رفته‌تان را کسب کنید. همینطور همسرتان با این معاشرت‌ها سطح انرژی‌اش برای همراهی با شما افزایش پیدا می‌کند.

نحوه برخورد با همسر برونگرا

  • تفاوت واکنش به استرس را جدی بگیرید

در مورد نحوه برخورد با همسر برونگرا اکثر افراد روی شکاف معاشرتی تمرکز می‌کنند.

اما در واقع این موضوع فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. برونگراها و درونگراها نسبت به احساساتی مانند خوشحالی، اندوه و غم، ناراحتی و استرس هم واکنش‌های مختلفی بروز می‌دهند. مثلا ممکن است، برونگراها بعد از یک مشکل حاد و جدی بیشتر از قبل با دوستان و اطرافیانشان معاشرت کنند و خودشان را با پردازش امور گوناگون مشغول نمایند.

در حالی که این واکنشی به استرس درونی‌شان است. اما در طرف دیگر درونگراها برای بررسی موقعیت پیش آمده و حل و فصل آن به اندکی تنهایی نیاز دارند.

  • نه گفتن همیشه هم بد نیست!

بسیاری از معاشرت‌های اجتماعی که افراد برونگرا در آن حضور دارند برایشان نوعی از سرگرمی محسوب می‌شود. پس در نحوه برخورد با همسر برونگرا صادق باشید و گاهی با نه گفتن به برخی از دورهمی‌هایی که جنبه مهم و ضروری ندارند خیال خودتان و همسرتان را آسوده کنید.

پیشنهاد حالی

زندگی مشترک افراد درونگرا  و برونگراها با همدیگر لزوما شبیه میان جنگ، پر از ایرادگیری و متهم کردن طرف مقابل، نیست؛ البته به شرطی که نیازهای درونی همدیگر از احساس شادی و آرامش را بشناسید.

به این ترتیب میتوانید در نحوه برخورد با همسر برونگرا سازگارتر از قبل عمل کرده و رابطه موفق‌تری را تجربه کنید.

 

منابع

 

 

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات