جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

روابط دوستانه منفی

مشاوره-آنلاین-روابط-دوستانه
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

بسیاری از تحقیقات علمی در مورد دوستی و سلامت بر این موضوع تمرکز دارند که چگونه دوستان خوب، باعث خوشحالی افراد و سلامت روان شما می شود . روابط دوستانه ما جزو ارزشمندترین روابط ما است. ما به دوستانمان اعتماد زیادی داریم. حتی مسائلی که نمیتوانیم آن ها را با خانواده خود در میان بگذاریم به دوستانمان میگوییم. هر دوستی امکان دارد خواسته و یا ناخواسته ما را آزار بدهد اما، در مقابل میتواند ما را یاری هم بکند.مطالعات نشان میدهد که دوستان بد و یا حتی دوستانی که ذات خوبی دارند گاهی عادات بدی دارند که میتوانند روی شما اثر منفی بگذارند.با برقراری رابطه نزدیک با این افراد امکان دارد که ضعف شخصیتی در شما به وجود بیارد.


تصویر خدمات اقساطی

چه دوستانی میتوانند روی سلامت روان ما اثر منفی بگذارند؟

عهد شکن

بیشتر عهد شکنی ها ، عمدی نیستند اما به طور دائم در موضوعات بزرگ و کوچک تکرار میشوند و این در حالی است که فرد عهد شکن انتظار دارد که شما به عهد خود همیشه وفادار باشید .

افراد دراماتیک

دوستان دراماتیک می توانند جذاب و سرگرم کننده باشند ؛ اما گاهی اوقات برخی افراد در دراماتیک بودن زیاده روی میکنند و همیشه خود را قربانی هر ماجرا میدانند و این میتواند به شما آسیب برساند .

افراد منفی

افرادی که همیشه نیمه خالی لیوان را میبینند و از همه چی دلخورند و حتی برای مشکلات کوچیک هم بسیار آشفته میشوند و یا حتی گریه میکنند میتوانند روی شما اثر بدی بگذارند .

رقابت کنندگان بعضی از رقابت ها می توانند سالم باشند در صورتی که اهداف یا دستاوردهای دوست شما به عنوان انگیزه ای برای شما باشند . اما اگر رقابت دوستتان با شما طوری باشد که حاضر باشد به هر روشی اهداف و آرزوهایتان را از شما بگیرید رقابت درستی نیست . حتی بعضی از دوستان قصد به دست آوردن اهداف شما را ندارند بلکه تنها خواسته شان نرسیدن شما به اهدافتان است.

 

افراد مشکل زاافرادی که ممکن است با شما رابطه زیادی نداشته باشند و یا حتی هم سن شما نباشند ، اما در هر برخورد با او می بینید که مشکلی برایش به وجود آمده و شما را درگیر مشکلش میکند. به وجود آمدن مشکل برای هر فردی ممکن است و خود ما هم بار ها دچار مشکلات بسیار دشوار شدیم ، اما این افراد کسانی هستند که با کارها و تصمیمات اشتباه خودشان همیشه از یک مسئله ساده مشکلات بزرگ میسازند. بنابراین، رفقای مشکلات زا می توانند شما را وارد دردسر های جبران ناپذیر بکنند ، اضطراب تان را افزایش  دهند ویا به سلامت کلی شما صدمه وارد کنند.

دوستان علاقه مند به خشونت و دعوا

دعوای کلامی و یا حتی گاهی اوقات دعوای فیزیکی هم میتواند در یک رابطه دوستانه کاملا عادی باشد. اما برخی افراد وجود دارند که از انجام این کار لذت میبرند و دائما با خشونت خود به احساسات و سلامت فیزیکی ما ضرر میزنند که حتی ممکن است در قالب شوخی باشد.

خشونت

همه چیز دان

دانش بالا با همه چیز دان بودن متفاوت است . فردی که دانش بالایی دارد در زمینه دانش خود میتواند نظر های تخصصی و حرفه ای بدهد اما افراد همه چیز دان در همه ی زمینه ها نظر میدهند حتی اگه کاملا در آن زمینه بی اطلاع باشند.

چطور میشه مطمئن شد که یک دوست روی ما تاثیر بد میگذارد ؟

چگونه میشه فهمید که یک دوست به ما ضرر میزند و باعث عدم پیشرفت ما میشود؟ جواب این سوال رو هیچ شخصی جز خود شما نمیتواند بدهد. صادقانه ببینید هنگام رفت آمد و دیدار چه حسی نسبت به دوستتان دارید ؟

 

آیا بعد از مراوده با دوستتان ، خودتان را پر انرژی و پر از اندیشه های خوب احساس می کنید؟

آینده شما بدون این شخص چطور بنظر می رسد؟

آیا شما با این دوستتان بهترین خودتان هستین ؟ مهربان ترین، شاد ترین و سالم ترین .

هرچند که پاسخ به این سوالات شروع خوبی است اما ، باید بدانید که تصمیم گیری در مورد ارتباط برقرار کردن یا نکردن با یک دوست مسئله پیچیده تری هست و شما باید برای این تصمیم به خوبی فکر کنید و دوستتان را به اشتباه قضاوت نکنید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال» وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ویدا

5 سال پیش

ادمای همه چیز دان تجربه شخصی من بود و هست و واقعا اذیت میکنه این موضوعات ادمو مرسی
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست عزیز، برقراری ارتباط با این دسته از افراد نیازمند یادگیری مهارت هایی است که شما می توانید در این راه از راهنمایی های مشاورین حال به صورت 24 ساعته و آنلاین استفاده کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات