جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چگونه به خودآگاهی برسیم؟

خودآگاهی
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

خودآگاهی یک ویژگی بسیار مهمی است که در زندگی وجود دارد و اغلب ما ارزش آن را نادیده می گیریم. هنگامی که شما خود آگاه می شوید، از مشکلات و عواطف خود ، آگاه می شوید. و هرچه زودتر از مشکلات خود آگاه شوید، زودتر می توانید آنها را به درستی برطرف سازید.خود آگاه شدن شما را به کم کردن سرعت سوق می دهد و باعث می شود تا مانند یک غریبه به خودتان بنگرید.

ما در اعمال، اندیشه ها، نظرات و احساسات مان خیلی غرق می شویم و فراموش می کنیم همه چیز را درک کنیم. فراموش می کنیم یک گام به عقب برداریم تا بتوانیم کمی عمیق تر از آنجاییکه ما هستیم بررسی کنیم. فراموش میکنیم که از خود سوالات مهم بپرسیم:چرا به این شکل واکنش نشان دادم؟
چرا این مسئله خاص من را اینقدر ناراحت می کند؟

به جای پذیرفتن هر چیز کوچک که از ذهن ما عبور می کند، چرا ما در مورد آن کمی بیشتر از خود سوال نپرسیم؟شما نمی خواهید مضطرب، ناامن باشید و یک تلاش ناامید کننده را برای خود آگاهی انجام دهید . به خودتان اجازه دهید تا یک درک شفاف از آنچه شما هستید ، داشته باشید .خودآگاهی نباید آسیب زننده باشد. باید شفا بخش، روشنگرانه، نشاط بخش باشد. خودآگاهی افکار وسواسی و تفکر بیش از حد نیست. خودآگاهی قادر به تشخیص یک جنبه از وجود شما و استفاده از این اطلاعات در راهی سودمند است.


تصویر خدمات اقساطی

خودآگاهی به من کمک کرد تا کمتر احساس ترس داشته باشم

هنگامی که شما درک می کنید که چه کسی هستید، زمان بیشتری برای به دست آوردن نتایج و ایجاد ارتباطات و اکتشافات حیاتی دارید. من یک فرد بسیار ترسوهستم، و نه تنها در مورد تهدیدات واقعی بلکه من از مسائلی تخیلی نیز می ترسم، در حالی که می دانم آنها واقعا وجود ندارد.

این یک واقعیتی بود که من برای مدت طولانی آنرا پذیرفته بودم زیرا من لحظه ای در مورد آن کنجکاو نبودم. این جایی است که جرقه های خود آگاهی زده می شود : کنجکاوی در مورد اینکه چه کسی هستیم.

خودآگاهی اولین گام برای درمان من بود. وقتی که من با ترس فلج شده بودم، آنرا متوقف کردم و فکر کردم :

چرا من اینقدر ترسیدم؟ چه چیزی است که من از آن اینقدر ترسیده ام ؟ من می دانم که این چیزها وجود ندارد، پس چرا آنها هنوز من را می ترسانند ؟ آیا به دلایلی احساس امنیت نمی کنم؟

هنگامی که من در مورد ترسم کنجکاو شدم، زمانی است که ترس ام رفته رفته از بین می رود. این زمانی است که من احساس می کنم که من مسئولیت رسیدگی به مسائل ام را پذیرفته ام .

احساس-ترس

درمان، سریع ترین راه برای خودآگاهی است

به واسطه درمان، من خودم را خیلی بهتر از قبل میشناسم. من درک می کنم که چگونه ذهن من کار می کند، جایی که احساساتم از آنجا بیرون می آیند ، چرا فقط من در موارد خاصی واکنش نشان میدهم و نه دیگران. با دانستن اینکه چه کسی هستم، باعث می شود که راحت تر درمان شوم و درس هایی را بیاموزم.

برای مدت طولانی من فکر کردم که ترس من غیر منطقی، احمقانه و خودسرانه است. اما هنگامی که من خودم را بهتر شناختم، متوجه شدم که هیچ یک از این چیزها نیست. یک دلیل قابل فهم وجود داشت که چرا چیزهای خاصی مرا می ترساند. و هر قدر بیشتر در مورد خودتان آگاهی پیدا می کنید، درک تان در مورد دیگران افزایش می یابد ؛ شما بیشتر می توانید همدردی کنید؛ شما یشتر میتوانید درون خودتان مشکلات را شناسایی و راه حل های آنها را پیدا کنید .

با بیماری روحی، خودآگاه بودن می تواند سخت باشد. شما ممکن است از افسردگی رنج ببرید اما احساس ناامیدی می کنید زیرا شما نمی توانید جلوی افکار خود را بگیرید که چرا افسردگی دارید. شما همه چیز را سرزنش می کنید ، بهانه جویی می کنید بدون اینکه بدانید در سرتان چه چیزی اتفاق می افتد .

گاهی اوقات یک بیماری روحی می تواند بسرعت برای شما تصمیم بگیرد. شما می دانید که باید از تخت خارج شوید و به کار بپردازید، اما بعضی از صبح ها افسردگی شما باعث می شود شما احساس کنید که مشکلی فیزیکی وجود دارد که نمی توانید از رختخواب تان خارج شوید . اضطراب ناخوشایند شما در مورد کار می تواند شما را از لذت بردن از خود و استراحت در زمانی که شما به خانه بازمی گردید محروم سازد .

شما نمی خواهید این چیزها بر روی زندگی روزمره تان تاثیر بگذارد، اما آنها تاثیر می گذارند. آنها نامرئی اما قدرتمند هستند.

اما شما می توانید این چیزها را درک کنید و احساس کنید که حقیقتا قدرت بیشتری نسبت به آن ها دارید. با درک اینکه چه کسی هستید و چگونه ذهن شما کار می کند، شما تبدیل به یک فرد قدرتمند می شوید، نه بیماری شما.

مشاوره روانشناسی و درمان میتواند به شما در دستیابی به شناختی جامع از خودتان کمک کند و شما را در مسیر درست نگه می دارد. مشاوران روانشناس، مربیان شما هستند و آنها اطمینان حاصل می کنند که تمرکز ذهنی شما به صورت منظم و مناسب است. آنها دست تان را می گیرند و شما را هدایت می کنند تا احساسات و اعمال خود را، گذشته و حـال خود را کشف کنید در حالی که در مسیر شناخت خودتان هستید و رسیدن به این شناخت که چه کسی هستید، زیبا و دلپذیر است.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مدیریت

4 سال پیش

حالی عزیز از توجه شما به مطالب سایت متشکریم.بسیارعالی.
پاسخ دهید
0

hesam blukat

5 سال پیش

این موضوع به نظرم چیزی هست که بیشتر مردم جامعه ما شناختی ندارند
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله متاسفانه همین طوره ولی می تونیم با اطلاع رسانی های مداوم، به مرور زمان این فرهنگ رو به وجود بیاوریم. ممنون از همراهی شما.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات