جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترين برنامه غذايی برای مضطربها و اشخاص پراسترس

بهترين برنامه غذايی برای مضطربها و اشخاص پراسترس
تاریخ بروزرسانی : ۱۴ آذر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

این ایده که چیزی که ما می خوریم و می نوشیم تأثیر مستقیم بر خلق و خوی ما می گذارد مطلب جدیدی نیست . چه کسی می تواند تاثیر یک فنجان چای پس از یک روز پر تلاطم را انکار کند؟اما  این اکنون زمینه ی محوری این پژوهش است و شواهد رو به رشدی برای این ایده وجود دارد که مغز و روده ما با هم در ارتباط هستند.برای نویسنده و مشاور بهداشت روان، راشل کلی، نویسنده آشپزخانه شاد : غذای خوب،آموزش مردم در مورد این ارتباط، تبدیل به ماموریت زندگی او شده است.

آیا ارتباط بین آنچه که می خورید و آنچه شما احساس می کنید متوجه شده اید؟در سال 1997، کلی به عنوان یک روزنامه نگار در The Times در لندن مشغول به کار بود، سه فرزند کوچک و یک شریک با کار شایسته ای داشت.”زندگی خوب بود، این کاری بود که همواره من بدنبال آن  بودم، اما من شخصا مضطرب بودم و من بشدت گرفتار اضطراب بودم.””اساسا، چه اتفاقی افتاد که یک شب من نمی توانستم بخوابم، اما با بیخوابی، علائم فیزیکی کاملا هشدار دهنده در من به وجود آمد.”تپش قلب ، تهوع و جریان غیر قابل کنترل افکار منفی منجر به یک افسردگی جدی شد که شش ماه طول کشید.چند سال بعد، کلی دوره ی مشابهی جدی از افسردگی داشت که طولانی تر شد.در حالی که علائم آن به طور سنتی، با داروهای ضد افسردگی و درمان شناختی – رفتاری درمان می شد، او با تمایل به کشف جامع  درمان روان داشت.”من برای ویزیت دوره ای نزد دکترم رفته بودم که اوبمن گفت:” آیا شما در مورد غذاهای شاد مطلبی شنیده اید؟ ” و من گفتم: “خب، غذاهای خوشمزه؟ بله، کمی بیشتر به من بگو”او به متخصص تغذیه آلیس مکینتاش (Alice Macintosh) اشاره کرد و همکاری متقابل آنها آغاز گردید  و در نهایت یک کتاب از 70 دستورالعمل بر اساس 150 مطالعه مختلف تغذیه ای منتشر گردید .

تصویر خدمات اقساطی

مغز دوم

در حالی که مطالعات انجام شده در زمینه درمان  با تغذیه هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، کلی برروی دو زمینه اصلی تحقیق کار می کند .

او می گوید: “منطقه اول در اطراف چربی های سالم، امگا -3 قرار دارد و  منطقه دوم شواهد موجود در مورد میکروبیوم سالم و فلور روده ما است.”

راشل کلی، درمان های تغذیه ای را در حالی که به دنبال درمان های متداول برای سلامت روان خود بود، کشف کرد.

به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب امگا 3 طیفی از اثرات ضد التهابی روی بدن ما دارند و برخی مطالعات نشان می دهد که این قسمت ها با قسمت هایی از مغز ما در ارتباط است که با افسردگی ارتباط دارند.

به همین ترتیب، داشتن فلور روده سالم می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، در نتیجه، با افزایش سطح سلامت کلی شما،  به طور کل، به دلیل تاثیر مستقیم بر سیستم ایمنی بدن شما. و سلامت سیستم ایمنی یکی دیگر از عواملی است که سطح بالایی از سلامت روانی را بهمراه دارد.

بعضی از افراد، مانند  کلی ، تا آنجا که معده را “مغز دوم” می خوانند، رفته اند.

وقتی کسی از اضطراب و افسردگی رنج می برد،  مردم می گویند ،” خوب، مسئله فقط در مورد روان فرد است. ”

مغز-دوم

قوانین طلایی

فهرستی از 10 قانون برای شکل دادن رفتارهای تغذیه ای و کمک به سلامت روان :

خوردن سبزیجات بیشتر. سبزیجات  و حبوبات ، مواد مغذی و فیبر هستند.
از گیاهان و ادویه جات زیادی استفاده کنید. به خصوص زردچوبه و زعفران
آجیل به خلق و خوی شما کمک می کند.
سلامت روده تان یعنی کنترل توازن باکتری در معده و روده شما – مغز دوم تان را شاد و سالم نگه دارید.
چربی ها دوست شما هستند. به نظر می رسد چربی های سالم مانند امگا 3 که در بالا ذکر شد تاثیر مثبتی بر مغز مرتبط با افسردگی داشته باشند.
تعادل مناسب پروتئین را بدست آورید. پروتئین های خوب مانند ماهی و گوشت بدون چربی و محصولات گوشتی فرآوری نشده
اجتناب از شیرینی و افزودنی ها. باز هم، غذای بسیار پردازش شده با عدم سلامت روانی  ارتباط دارد.
نگاهی به قند خون خود داشته باشید. این مورد در همه حـال به سلامت فیزیکی و روانی فرد کمک می کند.
آرام باش و لذت ببر. ما نمی توانیم مزایای خوردن را به عنوان یک فعالیت اجتماعی و تفریحی نادیده بگیریم . دلیل آن این است که تقریبا در هر فرهنگ تمرکز جشن ها برروی غذا است .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورت» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورت» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات