جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تست شخصیت مایرز بریگز

آزمون-شخصیت-مایرز-بریگز
تاریخ بروزرسانی : ۲۳ اسفند

آیا تا به حـال از یک دوست یا همکارتان شنیده اید که “من یک INFJ هستم” یا یک ترکیب به ظاهر تصادفی چهار حرفی را اعلام کند؟ احتمال دارد که آنها در مورد نتایج آزمون Myers-Briggs خود صحبت کنند.این تست مربوط به شخصیت در دهه 1940 رواج یافت، اما امروزه همچنان مورد بحث و استفاده قرار می گیرد. چرا در طول سال ها اینقدر محبوب شده است و چگونه می توانید خودتان را آزمایش کنید؟
پاسخ این سوالات همگی در ادامه آمده است.

از اینجا می‌توانید آزمون شخصیت شناسی mbti را به صورت آنلاین و رایگان انجام دهید.


تصویر خدمات اقساطی

آزمون مایرز _ بریگز چیست؟

شاخص نوع (Myers-Briggs Type (MBTI یک آزمون شخصیت است که معمولا براساس ویژگی های روانشناختی است و برای تعیین توانایی ها و انواع مختلف شخصیت ها در محیط کاری یا محیط های دیگر استفاده می شود. پرسشنامه می تواند منجر به شناخت در زمینه های : درک موضوع، تصمیم گیری، مهارت های رهبری و ویژگی های دیگر که به موفقیت شخصی یا حرفه ای مربوط است، شود .

تست مایرز-بریگز کارکردش را از نظریه روانشناسی کارل یانگ به نام تئوری توابع روانشناختی غالب : احساس، شهود و تفکر قرض گرفته است. این نظریه پیشنهاد می دهد که این رنگ توابع چگونه ما را به حل مشکلات نزدیک می کند وچگونه ما با دیگران تعامل می کنیم. علیرغم منشا، آن که درتئوری روانشناختی است ، MBTI به طور سنتی در محیط های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، اما به علت فقدان اعتبار و دقت علمی آن مورد تردید قرار گرفته است.

گفته می شود، مایرز بریگز همچنان توسط سازمان هایی در سراسر جهان برای کمک به افراد جهت شناخت و بکارگیری توانائی های شخصی خود استفاده می شود.

آزمون مایرز _ بریگز چگونه کار می‌کند؟

تست Myers-Briggs شامل 90 سوال “انتخاب اجباری” است، به این معنی که از بین دو گزینه تنها یکی را باید انتخاب کنید. سپس MBTI به 16 نوع شخصیت متمایز، با استفاده از ترکیبی از شخصیت های زیر، تقسیم می شود

درونگرا (Introvert (I در مقابل برونگرا (Extrovert (E

درونگراها تمایل دارند که جهان را از منظر داخلی در نظر بگیرند، به این طریق ایده ها و خلاقیت خود را از درون خود جریان می دهند. درونگراها تمایل بیشتری به اتصال ارزش عاطفی به افکار و تصمیمات خود دارند.برونگراها از تعاملات با دیگران و عقاید بقیه الهام میگیرند. این دیدگاه خارجی تمایل دارد که برونگراها را به هم متصل سازد.
شهودی(Intuitive (N در مقابل حسی (Sensory(S
انواع شهودی با شناخت الگوها و فرآیندهایی به منظور درک بهتر نتایج بالقوه بیشتر به آینده متمرکز می شوند.در مقابل انواع حسی بیشتر در لحظه زندگی می کنند و از طریق استفاده از حس های فوری، به دیدگاه های کلی تکیه می کنند.
تفکر/منطقی (Thinking (T در مقابل احساس/احساسی (Feeling (F
مدل منطقی یک رویکرد هدف گرائی را در موقعیت ها مد نظر قرار می دهد و بیشتر به تجزیه و تحلیل علیت و داده برای کمک به تصمیمات شان تکیه دارد .نوع احساسی به ارزش های خارجی به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری اهمیت می دهد ، توجه بیشتری به جنبه های درونی یک موقعیت و توجه به تفاوت های شخصی تکیه دارد.
درک گرا/ ادراکی(Perceiving (P در مقابل قضاوت گرا/ قضاوتی(Judging (J
نوع درک گرا با جریان همراه است و از انعطاف پذیری که در مورد برنامه ها یا تصمیم گیری ها پیش می آید لذت می برند.نوع قضاوت یک رویکرد سازمان یافته را برای زندگی انتخاب می کنند و ترجیح می دهند حوادث طرح ریزی یا برنامه ریزی شوند تا بتوانند هر چه روانتر اجرا شوند.

نتایج تست شخصیت مایرز بریگز

پس از تکمیل پرسشنامه ،آزمون یک کد متشکل از چهار حرف برای توصیف نوع شخصیت شما اختصاص می دهد .

به عنوان مثال، اگر شما یک نوع “INFJ” هستید، این به این معنی است که شما در مقیاسهای درونگرا، شهود، احساس و قضاوت بالاترین میزان را دارید. ترکیب این ویژگی ها به این معنی است که شما به احتمال زیاد یک شخص دارای حریم خصوصی، سازمان یافته و دارای شخصیت فرایند طلب هستید که احساسات دیگران را به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری تان در نظر می گیرد.

چگونه می توان تست مایرز بریگز را انجام داد؟
چندین روش برای تست مایرز بریگز وجود دارد، هم رسمی وهم غیر رسمی.
آزمون رسمی
تست ارزشیابی رسمی مایرز بریگز در وب سایت MBTI موجود است.
آزمایش های جایگزین
آزمون های غیر رسمی وجود دارد که نتایج مایرز-بریگز را آشکار می سازند اما نتایج را با استفاده از اصطلاحات و مدارک خودشان ارائه می دهند.
آیا من می توانم به آزمون Myers-Briggs به عنوان تست شخصیت اعتماد کنم ؟
نظرات منفی و مثبت زیادی در مورد آن وجود دارد . به سادگی، این یک ارزیابی است که به ما کمک می کند شخصیت مان را در سطح بالایی درک کنیم. با این حال، نتایج آن، هیچ پایه علمی ندارد و به طور کامل برای تفسیر شخصی است.
آزمون مایرز-بریگز به ما درک سطحی از نقاط قوت و ضعف مان می دهد. هنگامی که در مقایسه با نتایج دیگر، می تواند فاش سازد .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

هاشمی قاعم شهر

3 سال پیش

سلام چرا من با اینکه کلاس نقاشی نرفتم هر کجا را نگاه میکنم تصویر انسان را با بهترین چهره میبینم ومیتونم آنها را بکشم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

دوست من از اینکه مطلب برایتان کاربردی بوده است، بسیار خوشحالیم. از حسن توجه شما متشکریم.
پاسخ دهید
0

kamran

5 سال پیش

man bar ha va barha az in test dar entekhabe adam hayi k bahashoon kar mikham bokonam estefade kardam k kheili kheili mofid boode vasam vaqan
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات