جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چگونه رضایت از زندگی را افزایش دهیم؟

رضایت-از-زندگی
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برای همه ما ممکن است پیش آمده باشد که احساس کرده ایم در یک وضعیت گیرافتاده ایم و بدون جهت روشنی به جلو حرکت کرده ایم. این می تواند در همه زمینه ها، از جمله روابط ما با دیگران، دوستی، شغل و حرفه، ارتقای خود و یا در تحصیلات اتفاق بیافتد و در نهایت در سطح رضایت از زندگی فرد تاثیر بگذارد .

اغلب هنگامی که طی چند ماه یا حتی سالها در یک مسیر ثابت حرکت کرده اید ، احساس می کنید که تنها یک راه برای انجام کارها وجود دارد. حتی اگر این مسیر باعث نارضایتی شما شود، به نظر می رسد که گزینه دیگری وجود ندارد. در اینجا چند مثال که ممکن است با این موضوع در ارتباط باشد را آورده ایم  :

فردی از شریک اش ناراضی است. آنها با هم درگیر هستند و صمیمیتی بین شان نیست. متأسفانه زمانی که او درباره بر هم زدن شراکت شان فکر می کند، احساس ناتوانی می کند.
فردی دیگر ورزش را متوقف کرده است با وجود اینکه او می داند ورزش تاثیر مثبتی بر افسردگی او دارد. هرروز صبح، به جای ورزش کردن با خود می گوید شاید در تابستان دوباره شروع به ورزش کند.
یک مادر آرزو می کند که بچه هایش به حرف های او بیشتر گوش دهند. او نمیتواند تصور کند که قوانین اش در خانه تغییر کند و حتی پس از خواندن کتاب هایی در مورد رفتار با فرزندان ، با ایده هایی درباره نحوه مدیریت رفتار بچه ها سعی نمی کند تغییری ایجاد کند.آنچه در همه این افراد مشترک می باشد این است که آنها واقعا به قابلیت هایشان برای ایجاد تغییر در زندگی خود اعتقاد ندارند. آنها منتظر یک عامل خارجی برای ایجاد تغییر هستند، زیرا آنها احساس می کنند که کمترین تاثیر را در زندگی خود دارند. این به عنوان متغیر کنترل خارجی نامیده می شود و به این معنی است که رویدادها را به متغیرهای خارجی اختصاص دهید، نه متغیرهایی که خود شما می توانید آنها را کنترل کنید.

عناوین مقاله

تصویر خدمات اقساطی

چگونگی فرار از رکود

برای خارج کردن خودتان از رکود ، شما باید مرکز کنترل خود را به درون خودتان ببرید. افراد دارای مرکز کنترل داخلی احساس می کنند که قدرت تغییر محیط خود را دارند. در اینجا به هر یک از مثال های بالا نگاه کنید :

فرد اول تصمیم می گیرد که به یک مشاور مراجعه کند و بفهمد که چرا او در روابطش ضعیف است و احساس می کند که در آن گیر کرده است . او متوجه می شود که از تغییرات ترسیده و از جدا شدن از هرکسی بیزار است، زیرا باعث تحریک احساسات طلاق والدینش می شود ( یادآور طلاق والدینش در کودکی ).

پس از کار با مشاور ، تصمیم می گیرد ، پیشنهاد مشاوره و تصمیم گیری دو نفره در مورد کارها را به شریک خود ارائه دهد و اگر شریکش آنرا نپذیرفت از او جدا شود .
فرد دوم با یک دوست در مورد مشکلات خود با انگیزه ورزش کردنش ، درد و دل می کند.

آنها به یکدیگر قول داده اند که یکدیگر را برای انجام حرکات ورزشی حداقل 5 بار در هفته ترغیب کنند و مشوق یکدیگر شوند . او همچنین با همکارش صحبت می کند و تصمیم می گیرند که یک گروه پیاده روی را درساعت ناهاری تشکیل بدهند.

مادر فرزندان عمیقا فکر می کند که چرا هیچ کدام از تکنیک های مدیریت رفتاری که او در کتاب های رفتار با فرزندان را خوانده ، هرگز امتحان نکرده است.
توجه داشته باشید که برای اینکه احساس کنترل بیشتری در زندگی خود داشته باشید ، ممکن است لازم باشد که به نظر دیگران اهمیت بدهید و خودتان را پذیرای نظرات و پشتیبانی دیگران کنید. همچنین، خودآزمایی لازم است تا بفهمید که چرا شما احساس فلج شدن میکنید. اغلب هنگامی که شما احساس می کنید به طور کامل در یک حوزه زندگی تان گیر کرده و فلج شده اید، به این دلیل است که مسائل مربوط به دوران کودکی درونتان جرقه میزند.

مشاوره با یک مشاور روانشناس با تجربه ، مانند مشاورین موجود در سامانه مشاوره روانشناسی حال ، یکی از راه های عالی برای کشف این موضوع است که چرا شما احساس غم و اندوه می کنید، اما مطالعه ، تفکر و تامل و مباحثه با دیگران می تواند به شما در پیشبرد زندگی و زندگی کردن به طریقی که می پسندید ، کمک کند.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

سما

5 سال پیش

به نظرم روزای سخت امروز خیلی مشکل هست که کنترل خودمونو بتونیم حفظ کنیم و کنترل مشکلات زندگیمون از دست در نره اما این پست تونست فکرم رو بیشتر باز کنه ممنونم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

خواهش می کنیم دوست عزیز، از همراهی شما متشکریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات