جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

در مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی پرسیده می شود؟ ۶ موضوع مهم

سوالات مهم در مشاوره ازدواج
تاریخ بروزرسانی : ۰۲ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

هنگامی دو نفر تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌گیرند، باید سعی کنند شناخت کامل و جامعی از ویژگی های یکدیگر به دست آورند. قطعا جلسات آشنایی خانوادگی و صحبت کردن طرفین می‌تواند تا حد زیادی باعث شناخت بهتر زوجین شود اما جلسات مشاوره به شما کمک می‎‌کند خودتان و طرف مقابلتان را کامل بشناسید و تصمیم درست‌تری برای بزرگ‌ترین تصمیم زندگی خود بگیرید. اما در جلسات مشاوره ازدواج آنلاین چه سوالاتی مطرح می شود؟ با ما همراه باشید تا سوالات مشاوره قبل از ازدواج را بررسی کنیم.

 


تصویر خدمات اقساطی

مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

همان‌طور که در مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج نشان می‌دهد زوجین توانایی بچه‌دار شدن را دارند و یا تست اعتیاد ازدواج ثابت می‌کند که مرد معتاد نیست، جلسات مشاوره هم با شناخت زیرساخت‌های شخصیتی طرفین احتمال موفقیت‌آمیز بودن ازدواج را تعیین می‌کند و نشان می‌دهد طرفین چقدر می‌توانند با یکدیگر سازگار باشند. برای مثال شاید شما تا قبل از مشاوره در مورد طبع سرد و یا گرم خود در مورد مسائل جنسی اطلاعی نداشته باشید و در تمام صحبت‌هایتان با طرف مقابل احساس کنید تفاهم کامل دارید؛ اما باید بدانید یکی از دلایل اصلی مشکلات ازدواج آن است که یکی از طرفین سرد مزاج و دیگری گرم مزاج است. بنابراین لزوم جلسات مشاوره پیش از ازدواج برای این است که به شما کمک می‌کند نکاتی را در نظر بگیرید و به آنها توجه کنید که شاید هیچ زمان خودتان آن را مهم ندانید. انتخاب همسر مناسب و داشتن یک ازدواج موفق، یکی از دلایل لذت بردن از زندگی است

بیشتر بخوانید: ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

در جلسات مشاوره ازدواج چه می پرسند؟

مسائل مالی

یکی از کلیدی‌ترین سوال‌ها که در مشاوره به آن توجه می‌شود، مسائل مالی و میزان توجه طرفین به پول است. فرض کنید خانم فردی آرمانگرا باشد که همیشه به دنبال داشتن گران‌ترین لباس‌ها، بهترین مسافرت‌ها، شیک‌ترین منازل و خودروها باشد و مدام برای رسیدن به آنها تلاش و برنامه‌ریزی کند. اما مرد تصور دیگری داشته و فردی قانع باشد. قطعا این دو نفر بعد از ازدواج با تعارضات جدی روبه‌رو خواهند شد. اینکه برنامه‌ریزی مالی باید چگونه باشد و در هر زمینه‌ای چقدر باید پول خرج کرد، از مواردی است که طرفین باید با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشند.

ارتباطات

در ارتباطات درونگرا یا برونگرا بودن، نحوه تعامل و میزان ارتباطات افراد بررسی می‌شود. یک فرد برونگرا که دائما دوست دارد درباره احساس و کارهای روزانه خود صحبت کند و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها شرکت کند، قطعا نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای فردی آرام و درونگرا باشد که تنهایی یا جمع‌های کوچک خانوادگی را ترجیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: روش ارتباط با شریک عاطفی برونگرا

بیشتر بخوانید: روش ارتباط با شریک عاطفی درونگرا

مسائل جنسی

مسائل جنسی از مهم‌ترین مسائلی است که عدم توجه به آن می‌تواند مشکل‌ساز شود. افرادی از از نظر طبع جنسی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و یکی طبعی سرد و دیگری گرم و پرشور دارد بدون شک نمی‌توانند زوج مناسبی برای یکدیگر باشند.

بیشتر بخوانید: نشانه های رضایت جنسی در همسر

کودکان

یکی دیگر از سوال‌های مهم، دیدگاه زوجین در مورد تعداد فرزند و نحوه تربیت آنها است. مسائل مهم دیگری که در این زمینه مورد بحث قرار می گیرد دیدگاه طرفین راجع به تعدد و زمان بچه‌دار شدن، شیوه‌های تربیتی، سقط جنین، فرزند خواندگی و غیره است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب تک فرزندی

دو فرد درونگرا و برونگرای افراطی ممکن است زوج مناسبی برای ازدواج نباشند.

نحوه برخورد با همسر درونگرا موضوع قابل توجهی است.

مذهب

توجه به مذهب نیز یکی دیگر از نکاتی است که در مشاوره پیش از ازدواج مورد توجه قرار می‌گیرد. شاید داشتن مذهبی مشترک، تا حدی پاسخگوی نیازهای طرفین در این زمینه باشد. اما مساله مهم‌تر نوع دیدگاه نسبت به مذهب، مسائل دینی، خدا و احترام به عقاید یکدیگر است. همه ما زوج‌های شادی را در کنار یکدیگر می‌بینیم که با وجود داشتن مذهب متفاوت یک ازدواج موفق دارند و دلیل آن نیز احترام به عقاید و طرز فکر یکدیگر است. قطعا دو فرد متعصب دینی با مذهب‌های متفاوت نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای ازدواج باشند.

بیشتر بدانید: ازدواج سنتی یا مدرن؟

دوستان و خانواده

یکی دیگر از موارد مهمی که در مشاوره به آن توجه می‌شود، سازگاری و سطح خانواده‌ها و دوستی‌های طرفین است. در جلسات مشاوره راجع به هم‌سطح بودن خانواده‌ها، طرز فکر و احساس طرفین نسبت به خانواده طرف مقابل، میزان ارتباط با خانواده‌ها در آینده، برابر بودن از لحاظ فرهنگی، مالی، سیاسی و اقتصادی بررسی می‌شود. همچنین میزان و نحوه تعامل با دوستان نیز برای هر دو طرف مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

حرف آخر

مشاوره پیش از ازدواج یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که برای تشکیل یک زندگی موفق باید بردارید. در این مشاوره سوال‌های اساسی راجع به مذهب، خانواده، مسائل جنسی، مسائل مالی و غیره از شما پرسیده می شود تا بتوانید با دید کامل‌تری نسبت به خود و طرف مقابلتان تصمیم بگیرید.

اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل حال را نصب کنید یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید. با این روش می‌توانید به راحتی با یکی از متخصصان این سایت مشاوره آنلاین داشته باشید.
سوالات متداول

مشاوره ازدواج چیست؟

جلسات مشاوره از آن جهت دارای اهمیت هستند که شناخت زیرساخت های شخصیتی طرفین احتمال موفقیت آمیز بودن ازدواج را تعیین می کند .مثلا ممکن است شما تا قبل از مشاوره ازدواج در مورد میزان تمایل در مورد مسائل جنسی اطلاعی نداشته باشید و در تمام صحبت هایتان با طرف مقابل احساس تفاهم کنید.

 

نقش دوستان و خانواده در ازدواج چقدر است؟

مسئله‌ی مهمی که در مشاوره ازدواج به آن توجه می شود، دوستی های طرفین و سازگاری و سطح خانواده ها می‌باشد.همچنین میزان و نحوه تعامل با دوستان نیز برای هر دو طرف  باید مورد توجه قرار بگیرد.

در جلسات مشاوره ازدواج چه می پرسند؟

مسائل مالی و ارتباطات و مسائل جنسی و همچنین خانواده و دوستان طرفین مورد بررسی قرار می‌گیرد. مذهب و مسائل مربوط به کودکان نیز مطرح می‌شود.

برای گرفتن مشاوره ازدواج چه کنیم؟

کمک گرفتن از مشاور ازدواج بهترین راه است. تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین حال می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در حال باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

شفیع

3 سال پیش

این اپلیکیشن حال ایا ورژن ios هم داره برای گوشی های اپل
پاسخ دهید
0

مدیریت

3 سال پیش

بله نسخه ios ما بر روی همه استور های ایرانی هست
پاسخ دهید
0

وحید

3 سال پیش

دمتون گرم استفاده کردیم
پاسخ دهید
0

سحر عزیزی

3 سال پیش

ممنون از توجه شما
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات