جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۱۲ نکته مفید برای بهداشت روانی

كسب-بهداشت-روان
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

هر کس به طریق خود مراقب سلامت روان اش است و یک سازماندهی مجدد ارزشمند را برای فرد فراهم میکند که فرد را مثبت تر و خلاق تر می کند.در اینجا ما برخی نکات برای داشتن  روانی سالم را به شما معرفی می کنیم :

در شب به قدر کافی استراحت نمائید

اولین کلید برای مراقبت از سلامت روان، که اغلب نادیده گرفته می شود، استراحت شبانه است. بنابراین شب قبل از شروع یک روز سلامت روانی خود اطمینان حاصل کنید که حداقل 8 ساعت خواب کافی داشته باشید. اگر شما در طول شب خواب راحتی نداشته باشید، ممکن است بخواهید 9 الی 10ساعت بخوابید ، زیرا وقفه در خواب شبانه ممکن است باعث خستگی شما در طول روز شود. و فراموش نکنید که ساعت زنگ دار خود را دور از دسترس خود قرار دهید تا نتوانید به راحتی زنگ بیدار شدنتان را خاموش کنید .

تنظیم اهداف برای روزتان

هنگامی که شما صبح بیدار می شوید، روز خود را با اختصاص چند دقیقه برای تنظیم اهدافتان شروع کنید . شروع کردن روزتان با تنظیم برنامه ها و یا اهداف برای آن روز به شما کمک خواهد کرد که شما احساس متعادل تری داشته باشید قبل از اینکه به جهانی از اخبار، و حوادث قدم بگذارید . چند دقیقه از وقت خود را صرف تامل درباره اهدافی که می خواهید امروز به دست بیاورید ، کنید  و  مود خود را تنظیم کنید.

صبحانه بخورید

هنگامی که وقت خود را صرف تعیین اهداف تان کردید، یک صبحانه مغذی بخورید ، که این به معنی یک صبحانه پر از انواع مواد مغذی و لازم برای بدن است.اما یک تکه نان و قهوه کفایت نمی کند. مطالعات نشان می دهد که یک صبحانه غنی و دلپذیر می تواند به بهبود خلق و خوی و بهداشت و سلامت روانتان در طول روز کمک کند.  حذف صبحانه به طور کلی توصیه نمی شود. افرادی که صبحانه می خورند،  افسردگی کمتر ، واکنش استرسی کمتر و عموما زندگی سالم تری دارند نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند.

ورزش

پس از صرف صبحانه، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کمی فعالیت ورزشی سبک انجام دهید. اگر واقعا احساس سنگینی می کنید، ممکن است مایل به انجام حرکات قلبی شدید نباشید ، اما تمرین های سبک مانند حرکات کششی یا یوگا می تواند تنش را از ماهیچه هایتان برای یک خواب شبانه راحت دور کند . ورزش همچنین می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش دهد و همچنین باعث کاهش حساسیت تان به استرس در روز می شود. پس از اتمام کار، مراقبت های روزانه خود را مانند دوش گرفتن و مسواک زدن دندان ها را انجام دهید تا به شما احساس تازگی و جوانی بدهد.

ورزش-کردن

کارهای ذهنی انجام دهید

اکنون زمان خوبی برای مشارکت در برخی از کارهای ذهنی است. این می تواند شامل تکمیل برخی از کارهای چالش برانگیز از لیست کاری شما و یا حل کردن مشکل برخی از کارهای بزرگترتان باشد. با یک صبحانه متعادل و انجام برخی تمرینات ساده ، خود را برای انجام کارها با تمرکز و وضوح آماده می کنید. از آن استفاده کنید و خودتان را به چالش بکشید. در نهایت شما احساس خوبی خواهید کرد که آن حس دستیابی به موفقیت در پی تلاش است که برای سلامت روان شما عالی است.

ناهار بخورید

در میان کارهایتان ، فراموش نکنید یک ناهار متعادل بخورید. این یک زمان خوب برای مصرف برخی سبزیجات در روز است زیرا آنها به کاهش روند فرایند زوال شناختی کمک می کنند و حتی ممکن است در طولانی مدت از زوال عقل جلوگیری کنند.

کار عاطفی خود را انجام دهید

این نیز ممکن است زمان خوبی برای مقابله با برخی از مسائل عاطفی است که شما با آن روبرو شده اید. در مورد اضطرابهایی که روزانه با آنها روبرو میشوید چه کاری انجام میدهید؟ این یک زمان خوب برای حل و فصل مسائل تان است، در غیر این صورت شما ممکن است شب هنگام وقت خود را صرف مرور این چیزها در ذهن خود کنید که به شدت بر روی آرامش و خواب شما اثر منفی می گذارد.

تعاملات اجتماعی

پس از ناهار، دوباره به انجام برخی از کارهای خود در لیست کارهای روزانه برگردید . شما می توانید زمانی را به دیدار دوستان و عزیزانتان اختصاص دهید .اختصاص زمان برای مراودات اجتماعی برای سلامت روانی شما بسیار عالی است، این که آیا با دوستان خود برای یک تور دوچرخه سواری همراه می شوید یا زمانی را با مادربزرگ خود می گذرانید. تماس منظم با دیگر افراد ، قسمت بزرگی از سلامت روان را تشکیل می دهد . انزوای اجتماعی منجر به بروز چندین اختلال در سلامت روان تان می شود مانند اضطراب اجتماعی و افسردگی . و اگر در حـال حاضر دوستانی ندارید که بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید، این فرصتی است برای مشارکت در فعالیت گروهی به منظور یافتن دوستان جدید.

چرت بزنید

پس از تعامل با دوستان و انجام برخی کارها، ممکن است کمی زمان برای استراحت نیاز داشته باشید. چرا یک چرت کوتاه نزنید ؟ اثر مثبت چرت زدن بر عملکرد ذهنی ثابت شده است . فقط آن را بیش از حد طولانی نکنید زیرا ممکن است خواب شما را در شب تحت تاثیر قرار دهد . فقط 20 دقیقه چرت بزنید تا مزایای آن را به دست بیاورد، بنابراین آن را کوتاه نگه دارید! اگر شما طرفدار چرت زدن نیستید، این هم یک وقت خوب است که فقط در چیزی که به شما لذت می بخشد غرق شوید. این می تواند هر چیزی مانند خواندن یک کتاب باشد .

چرت-زدن

یک شام سبک بخورید

پس از چرت زدن، زمان خوبی برای سرگرم شدن در کاری است که ازآن لذت می برید تا موقع شام . در زمان شام یک وعده غذای سبک بخورید. کمترخوردن در شب برای وزن، میزان گلوکز و متابولیسم شما بهتر است، به شما کمک می کند تا بهتر استراحت کنید و احساس انرژی متعادل تری داشته باشید. و همه ما می دانیم چقدر سخت است که خوب باشیم وقتی احساس خوبی نداریم!

در مورد روزتان تامل کنید

قبل از اینکه به رختخواب بروید، زمانی را به تامل درباره رویدادهای روز یا یادداشت کردن آنها اختصاص دهید . عمل شکرگذاری می تواند به بهبود خلق وخوی( مود ) شما کمک کند و به شما کمک می کند تا احساس مثبت تری داشته باشید و قبل از خواب شما را در آرامش کامل قرار می دهد .

تمرین سلامت خواب خوب

اضطراب در مورد کار، مسائل شخصی و یا غم و اندوه، و یا سایر نگرانی های عاطفی، تمایل دارند که در شب خود را نمایان کنند و روزهایمان را صرف تلاش برای از بین بردن این بیماری ها می کنیم. با اختصاص دادن زمانی در طول روز برای مسائل عاطفی چالش برانگیز و چیزهای مثبت برای شب هنگام ، ما خودمان را برای یک خواب با کیفیت استاندارد آماده می کنیم.

این ها نمونه هایی از مواردی است که باید درطول روز برای بهداشت روانی خود در نظر داشته باشید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورَپ» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ستاره

5 سال پیش

خیلی مطالب مفیدی بود واقعا ممنونم از شما
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

خواهش می کنم دوست من. از حسن توجه شما سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات