جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
آنوریسم مغزی
علت آنوریسم مغزی و راه های درمان آن

آنوریسم مغزی به‌عنوان یک ناهنجاری عصبی-عروقی  شناخته می‌شود که اغلب به صورت مخفیانه حرکت می کند و تا زمان تشدید شدن، علائم خاصی نشان نمی‌دهد. اما پس از مشخص شدن علائم باید بلافاصله برای درمان اقدام شود. در این مقاله درباره علت آنوریسم مغزی و آخرین پیشرفت‌ها در راهبردهای تشخیصی و درمانی را بررسی خواهیم کرد.

تیم تحریریه
تشخیص سندرم اهلرز دانلوس و درمان آن
تشخیص سندرم اهلرز دانلوس و درمان آن

سندرم اهلرز دانلوس شامل مجموعه‌ای از شرایط ارثی است که بر بافت‌های همبند تأثیر می‌گذارد و عمدتاً روی پوست، مفاصل و دیواره رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارد. بافت همبند، ترکیبی پیچیده از پروتئین‌ها و مواد مختلف است که به ساختارهای بنیادی بدن شما قدرت و کشش می‌بخشد.

تیم تحریریه
تومور کارسینوئید چیست
تومور کارسینوئید چیست / آیا تومور کارسینوئید کشنده است

تومور کارسینوئید را تومور عصبی غدد درون ریز (NETs) نیز می‌نامند. این تومور یک نوع سرطان نادر است. تومورهای کارسینوئید به کندی رشد می کنند و تعداد کمی از افراد مبتلا به این تومورها علائمی دارند. بنابراین ممکن است شما برای چندین سال تومور کارسینوئید داشته باشید و هرگز آن را نشناسید. در ادامه این مقاله درباره علائم آن و اینکه ایا تومور کارسینوئید کشنده است یا خیر و طول عمر بیماران کارسینوئید صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
تومور آستروسیتوما چیست
تومور آستروسیتوما چیست / درمان تومور مغزی آستروسیتوما

آستروسیتوم نوعی رشد سلولی است که از مغز یا نخاع شروع می‌شود. این رشد که به عنوان تومور شناخته می شود، از سلول‌هایی به نام آستروسیت‌ها سرچشمه می‌گیرد که سلول‌های عصبی مغز و نخاع را پشتیبانی و به هم متصل می‌کنند.

تیم تحریریه
درمان قطعی میاستنی گراویس
بیماری میاستنی گراویس / درمان قطعی میاستنی گراویس

بیماری میاستنی گراویس می تواند افراد در هر سن و جنسیتی گرفتار خود کنداما در زنان جوان و مردان مسن شایع تر است. این بیماری ارثی یا مسری نیست، اما به ندرت ممکن است در بیش از یک عضو خانواده رخ دهد. در ادامه درباره علت، علائم این بیماری و درمان قطعی میاستنی گراویس صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
تکرر ادرار – علل و روش های درمان آن

پزشکان می‌گویند احتمالا افرادی که با وجود نوشیدن مقدار عادی و معمول مایعات، بیش از سه لیتر ادرار در روز دفع می‌کنند، به تکرر ادرار دچارند. در واقع این عارضه به معنی تمایل به دفع ادرار بیشتر از حد معمول است. این مسئله می‌تواند روال عادی زندگی و چرخه خواب فرد را مختل کند و یا نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد. برخی افراد این مشکل را با احساس ادرار داشتن ولی نداشتن آن توصیف می‌کنند. مثانه بیشتر افراد قادر است مقداری ادرار را ذخیره کند تا زمانی که دسترسی به سرویس بهداشتی فراهم شود. نیاز به دفع ادرار در یک فرد معمولی به طور متوسط بین چهار تا هشت بار در روز  است. زمانی که کسی به بیش از این تعداد دفعات برای دفع ادرار نیاز دارد و یا در طول شب، برای رفتن به دستشویی بیدار می‌شود، احتمالا دچار تکرر ادرار است. در صورتی که به چنین مشکلی دچار هستید، می‌توانید از پزشکان سامانه حال مشاوره آنلاین حال بگیرید.

سارا صاحبی
علت درد زیر شکم در زنان و مردان

درد زیر شکم می‌تواند به شکل‌های گوناگونی مانند گرفتگی، درد متناوب یا ناگهانی و تیر کشیدن باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد. التهاب یا بیماری‌هایی که اندام‌های موجود در قسمت زیر شکم را تحت تاثیر قرار می‌دهند می‌توانند باعث درد در این ناحیه شوند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آپاندیسیت، انسداد یا گرفتگی روده و... اشاره کرد. بخش زیادی از این دردها مربوط به مشکلات گوارشی از جمله ناراحتی‌های روده است. اما آن‌چه که در این میان مهم است، تفاوت علت آن در زنان و مردان است. از آن‌جا که اندام‌های تناسلی زنان و مردان در ناحیه زیر شکم قرار دارد، بنابراین علت درد زیر شکم ممکن است به وجود مشکلی در این اندام‌ها بوده و تفاوتی اساسی با یکدیگر داشته باشد.

سارا صاحبی
درمان افتادگی رحم
همه راه های درمان افتادگی رحم

افتادگی رحم از سری مشکلات زنانگی است که عموماً پس از دوره‌های زایمان و یا افزایش وزن و حتی کهنسالی رخ می‌دهد. افتادگی رحم درواقع وضعیتی است که در آن رحم از موقعیت طبیعی خود به داخل کانال واژن می‌رود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله همه راه های درمان افتادگی رحم را بررسی خواهیم کرد.

میلاد توکلی
از کجا بدونم افتادگی رحم دارم
از کجا بدونم افتادگی رحم دارم؟

از کجا بدونم افتادگی رحم دارم ؟ خب این سوالی است که بسیاری از مادران و خانم‌ها از دوستان و آشنایان خود می‌پرسند و از هر فردی یک پاسخ خواص می‌شنوند. درواقع افتادگی رحم زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌ها و رباط‌های کف لگن کشیده و ضعیف می‌شوند. به همین دلیل، رحم به داخل واژن لغزیده یا از آن بیرون می‌زند. افتادگی رحم معمولاً بر زنانی که یائسه شده‌اند یا چند زایمان واژینال داشته‌اند اثر می‌گذارد.

میلاد توکلی
افتادگی واژن چیست
افتادگی واژن چیست / علائم، علت و درمان بیرون افتادگی واژن

بسیاری از بانوان با مشکل افتادگی واژن دست و پنجه نرم می‌کنند که درواقع وضعیتی است که در آن واژن از موقعیت خود خارج می‌شود و معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌ها و ماهیچه‌های لگن ضعیف شده و بیش از حد کشیده می‌شوند. این بیماری در افرادی که چندین بار زایمان طبیعی داشته و یائسه شده‌اند، شایع‌تر است.

میلاد توکلی
انحراف چشم و روش‌ های درمان آن

هر چشم انسان دارای شش عضله  خارجی است که این ماهیچه‌ها، وظیفه کنترل موقعیت قرارگیری و حرکت چشم‌ها را بر عهده دارند. برای این که فرد دارای بینایی طبیعی باشد، لازم است که این عضلات به صورت هماهنگ با هم در هر دو چشم کار کنند. گاهی مشکلات عصبی یا آناتومیک باعث عملکرد اضافی در عضلات و یا مانع کنترل آن‌ها می‌شود که در نهایت به انحراف چشم منجر خواهد شد. می‌توان گفت انحراف چشم که لوچی یا چشمان ضربدری هم نامیده می‌شود، نوعی بیماری چشمی است که در آن هر دو چشم همزمان به یک نقطه نگاه نمی‌کنند.

سارا صاحبی
بیماری پمفیگوس
بیماری پمفیگوس چه نشانه‌هایی دارد؟

پمفیگوس به نوعی بیماری خودایمنی گفته می‌شود که در آن، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به لایه بالایی پوست و غشاهای مخاطی حمله کرده و باعث ایجاد تاول و زخم در آن‌ها می‌شود. این بیماری نادر، با ایجاد تاول‌های بزرگ در نواحی مختلف بدن به ویژه دهان، بینی، اندام‌های تناسلی و... همراه است. زمانی که این تاول‌ها باز می‌شوند، درد و ناراحتی ایجاد کرده و بدن را در برابر ابتلا به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کنند. این بیماری می‌تواند هر کسی را مبتلا کند، اما بیشتر در میان سالمندان و میانسالان دیده می‌شود. بیماری پمفیگوس واگیردار نیست و امکان کنترل و درمان آن از طریق مصرف دارو وجود دارد. اگر در مورد این بیماری به راهنمایی تخصصی نیاز دارید، از دکتر پوست آنلاین کمک بگیرید.

سارا صاحبی