جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چطور جلوی حسادت رو بگیریم؟

تاریخ بروزرسانی : ۱۰ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

شما ممکن است مستعد حسادت به موفقیت دیگران باشید و هنگامی که حسادت می کنید احساس بدتری نسبت به خود داشته باشید. به همین دلیل مهم است که به دستاوردهای دیگران جور دیگری نگاه کنید . نه تنها رفتاری ناسالم است که اجازه دهید اعتماد به نفس شما با آنچه که دیگران انجام می دهند پائین بیاید، بلکه بی فایده است که به موفقیت های دیگران حسادت کند.

چرا حسادت به موفقیت سایر افراد ناسالم است؟
بسیار متداول است که فردی – به ویژه نویسندگانی مانند من در بعضی موارد به موفقیت های دیگران حسادت می کند و عزت نفس اش را پایین می آورد. در شبکه های اجتماعی، یک همکار مقاله ای از من را به اشتراک میگذارد و مقاله ام منتشر می شود توسط سایتی که قبلا رزومه من را رد کرد. پس از آن شروع به احساس حسادت در مورد این موضوع می کنم.وقتی که خودم را با نویسندگان دیگر مقایسه می کنم که می دانم موفق تر هستند، شروع به قضاوت خودم میکنم، به خودم می گویم که من نویسنده ی خوبی نیستم و یا من تنبل هستم. خصوصا احساس ضعف می کنم اگر نویسنده موفق جوانتر از من باشد.
با این حال، حقیقت این است که همیشه نویسندگان موفق تر از من حضور خواهند داشت. هیچ دلیلی معتبر وجود ندارد که چرا در مورد این امر من باید احساس ضعف بکنم . با این وجود، چیزی که تحت کنترل من است این است که چگونه تصمیم می گیرم به موفقیت سایرین پاسخ دهم. من مجبور نیستم به موفقیت دیگران حسادت کنم.
چگونگی متوقف ساختن حسادت به موفقیت دیگران
شما می توانید حس حسادت به موفقیت های دیگران را در خودتان متوقف کنید، زمانی که کیفیت و مهارت های خوب خود را مورد ارزیابی قرار می دهید . با یک احساس پایدار از خود ارزشمندی و بدون مقایسه خود با هر کس دیگری، شما کمتر احتمال دارد اعتماد به نفس خود را تحت تاثیر حس حسادت از موفقیت دیگران قرار دهید . فردی ممکن است در یک شاخه زندگی خود – مانند کار خود پیشرفت کند که باعث شود توجه شما به شکست هایتان معطوف شود . اما واقعیت این است که، ممکن است او نیزدر مورد شما همین فکر را بکند ، شاید درمورد حرفه شما یا مسئله دیگری از زندگی شما، برای او ارزشمند و قابل تقدیر باشد.
مشکل اصلی حس حسادت به موفقیت دیگران، مقایسه های اجتماعی است. اگر شما می توانید در مورد صفات مثبت خود احساس اعتماد کنید درست همانطور که آنها هستند، اعتماد به نفس شما کمتر مستعد ابتلا به نوسانات محیطی است. علاوه بر این، این کمک می کند تا متوجه شوید که افراد دیگری مانند شما نیز وجود دارد ، که برای پیشرفت و رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند.
من متوجه شده ام که بیشتر حس دلسوزی می توانم به خودم نشان دهم. به عنوان مثال در رابطه با حرفه من – آسان تر این است که من برای موفقیت دیگران شاد باشم. قدردانی از تلاش هام که در نتیجه آنها موارد مثبتی را تجربه کرده ام و دست آوردهای مفیدی بدست آورده ام ، به من اجازه می دهد که از موفقیت دیگران خوشحال باشم .
موفقیت
به جای افکار منفی و حسادت به موفقیت دیگران، من سعی می کنم برای دستیابی به خود بهترم الهام و انگیزه بگیرم. به جای اینکه فردی کتابی را منتشر کند ومن آرزو کنم ای کاش من آن را نوشته بودم و از خود انتقاد کنم، فکر می کنم در مورد اقداماتی که می توانم انجام دهم. همانند آن شخص که توانست انجام دهد – و توانایی هایم را درک کنم. استفاده بسیار کارآمدتر از زمان خودم ، الهام پذیری از موفقیت دیگران و مراجعه به مردم و تقاضای
مشاوره از آنها و گرفتن راهنمایی ازآنها در مورد چگونگی دستیابی به آنچه من میخواهم به دست بیاورم.
شبکه های اجتماعی می توانند حسادت را در شما بوجود آورد و عزت نفس تان را پائین بیاورد
من می دانم که اغلب حس بدتری در مورد خودم دارم وقتی زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی می گذرانم . این به این دلیل است که شبکه های اجتماعی طراحی شده اند تا مردم بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و خود را به عنوان یک نام تجاری (برند) بسازند. فیس بوک یک بمباران دائمی از موفقیت های دیگران است، با خبرهای بسیار کمی در مورد شکست ها وتلاش هایی که مردم نیز تجربه می کنند. بسیار متفاوت است چیزی که ما درک می کنیم با چیزی که افراد در خارج از حباب شبکه های اجتماعی هستند .

یک راه موثر برای جلوگیری ازعدم موفقیت شما صرفا صرف زمان کمتری در شبکه های اجتماعی است. بعضی افراد همچنین در می یابند که حذف کامل شبکه های اجتماعی از زندگی خود به طور کامل شگفتی برای اعتماد به نفس شان به ارمغان می آورد ، اگر چه ممکن است لازم باشد (یا حتی عملی نیست، اگر مانند من به شبکه های اجتماعی برای کار و ارتباط با مردم نیاز داشته باشید).
ترفند این است : ساختن و حفظ یک اعتقاد مثبت از خودتان است تا هر وقت حس حسادت نسبت به موفقیت دیگران را حس می کنید، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کامران توحیدی

5 سال پیش

حسادت به نظرم فراگیرترین بیماری جامعه ما هست. اینکه ما از موفقیت دیگران خوشحال نمیشیم و همش سعی داریم در بهترین حالت موفقیت دیگران رو به یه چیز کاملا ساده و پیش پا افتاده تبدیل کنیم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست عزیز کاملا درست است، از حسن توجه شما سپاسگزاریم. امیدواریم همواره موفق باشید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات